Roofvogels

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Het voetbalseizoen zit erop, dus kon ik met een gerust hart een paar dagen erop uit met m'n vrouw. Het doel was weer eens de Veluwe. Meestal als we daar zijn, gaan we even naar het Aardhuis, een wildpark in de buurt van Uddel. Deze keer was er zelfs een roofvogeldemonstratie. Leuk om de 70-200 eens voor wat anders dan voetbal te gebruiken. Hier wat resultaten.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Mooie serie van de roofvogels, allemaal erg mooi scherp en mooie en leuke composities. Foto 6 vind ik de mooiste uit de serie.
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Mooie scherpe serie.

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
Marjolein
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2007 10:14

Wauw,
Foto 3 is echt super gaaf!
Mooie plaat voor aan de muur!
www.marjoleinhoogendam.com
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

He hallo

Erg mooie serie, foto 6 is mijn favoriet. Bij foto 1 had ik er een krop van gemaakt, maar kan ook een kwestie van smaak zijn.

De compo's zijn mooi en geen storende achtergrond. Goed gedaan!
Arjan B
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Wat ís het toch eigenlijk een stel saggerijnen bij elkaar he, die gevederde vrienden...


WHAHAHAHAH... GRAPJUHHHHHHHHH... lekker geschoten !!!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Prachtige serie Roofvogels!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het zijn prima belichte en scherpe foto's maar dat verwacht ik wel een beetje van je :wink:
Je voetbalfoto's zitten vol actie en dat is nou net wat ik een beetje mis bij deze reeks. De meeste foto's zijn 'slechts' registraties van roofvogeldierenkoppen. De eerste is meteen de leukste voor mij, die laat een leuk tafereel zien met een soort verhaaltje er in.
Technisch zijn ze uitstekend, dat staat buiten kijf.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fireblade

Ik sluit me wel aan bij Martin. Hele mooie scherpe foto's maar erg veel van hetzelfde. Ik neem aan dat ze ook hebben gevlogen en mis de actie foto's.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

@ Martin: Leuke reply, dank je. Nr. 1 heb ik even over nagedacht, maar wel erbij gezet ondanks dat 'ie een beetje uit de toon valt. Ik vond hem echter wel leuk, mede om wat jij ervan zegt.
Actie zit er niet in en dat zat er wat mij betreft ook niet in. Het was een kleine demonstratie, leuk, maar best veel mensen. Ze lieten de vogels van de ene valkenier naar de andere vliegen. De vogels vliegen dan van hoog (vanaf de opgestoken hand van de ene valkenier) naar laag (de voeten van de andere). Ik heb wel anderhalve scherpe foto kunnen maken, maar er stond zoveel publiek omheen, dat was storend (voor de foto dan he, was verder best gezellig en leuk).
Ook voor meer foto's van 'dier en valkenier' was het te druk. Ik heb er nog wel één, maar die is identiek aan nr. 1, maar dan met een andere vogel.
Eén vogel hebben ze hoog in de lucht laten vliegen, maar dat ging voor een 'voetbalfotograaf' toch weer te snel; bovendien trok m'n 200 mm dat niet.
Gelukkig had je na afloop alle gelegenheid om portretjes te maken van de artiesten en van die gelegenheid heb ik toen maar dankbaar gebruik gemaakt.
Heb ik dus m'n best gedaan om de jongens mooi te portretteren terwijl ze op hun gemak zitten bij te komen, krijg je kritiek dat er geen actie in zit :lol: :wink: Nee, het zijn portretten. (Maar ik had er graag meer zoals 1 gemaakt, maar het was best leuk om eens iets anders te doen.)
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hij is duidelijk :D
Er zit overigens wel een heel mooi bokeh in die lens joh.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ja, ik heb ze (op goed geluk) op 2.8 genomen (want dat ben ik gewoon met voetbal) en hoopte eigenlijk op dit resultaat. Het bokeh is heel lekker en de dof prcies goed, vind ik.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Capelle 1 schreefCOLON Ja, ik heb ze (op goed geluk) op 2.8 genomen (want dat ben ik gewoon met voetbal) en hoopte eigenlijk op dit resultaat. Het bokeh is heel lekker en de dof prcies goed, vind ik.
Mag ik even een "tussen" vraagje stellen :?:
"Bokeh", wat bedoelen jullie hiermee?

Alvast bedankt voor de uitleg, Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
kitemaurits
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2007 11:05
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLON
Capelle 1 schreefCOLON Ja, ik heb ze (op goed geluk) op 2.8 genomen (want dat ben ik gewoon met voetbal) en hoopte eigenlijk op dit resultaat. Het bokeh is heel lekker en de dof prcies goed, vind ik.
Mag ik even een "tussen" vraagje stellen :?:
"Bokeh", wat bedoelen jullie hiermee?

Alvast bedankt voor de uitleg, Caspar
Ik heb het ff gegoogled, ik wist het zelf ook nog niet. Hier staat een leuk stukje over bokeh. http://www.belgiumdigital.com/plugins/p ... ticleid=41

"Sommige foto’s zijn overal haarscherp, andere hebben een onscherpe voorgrond en/of achtergrond.
De term “bokeh”, afkomstig uit het Japans, wordt gebruikt om de esthetische kwaliteit van die onscherpte uit te drukken. Een goede of een slechte bokeh wil eigenlijk zeggen dat de onscherpe voorgrond en/of achtergrond van die foto mooi of niet mooi weergegeven is.
De beoordeling hiervan is heel persoonlijk. Het gaat er met andere woorden niet om of die onscherpte er had moeten zijn, maar wél hoe mooi ze overkomt.
Bokeh heeft niets te maken met scherptediepte (DOF). DOF is immer een heel ander verschijnsel dan de bokeh. Dikwijls worden de twee verward, en dat is jammer.
Scherptediepte is een afstandsmaat voor het scherptegebied die een lens aankan. Bokeh heb je in het ONscherpe gedeelte van de foto.

Bokeh, soms “boke” geschreven, is er alleen als er onscherpte in een foto is. Een haarscherpe foto heeft geen bokeh. Bokeh is dus een beschrijving van de onscherpte."

Groet.
Eos 400D - BG-E3 - kitlens 18-55mm - Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM - Velbon Sherpa 600R
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Vind ze een beetje tegenvallen, alleen nummer 1 en 3 is van het niveau dat ik zeg wauw.
Wel goed van kleur en mooi scherp dat wel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie scherpe platen hoor !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar