Donkere wolken boven Zutendaal

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Dit jaar staan we weer op Camping Mooi Zutendaal in Belgie.
Zoals ieder jaar krijgen we ook dit jaar weer wat fikse buien.
Hier komt er weer eentje aan.

46240

Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

oef.... das een flinke bui inderdaad.

Zelf houd ik niet zo van veel ruis en ik denk dat ik in de nabewerking zou proberen de foto wat lichter over te laten komen.

Mooi moment in ieder geval!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Gaaf, die lucht! Zeker een mooi moment, en de compo vind ik ook goed gedaan, met de picknicktafel op de voorgrond.

Naast de ruis die Dave al genoemd heeft, heb ik een beetje moeite met de HDR/lagentechniek: vooral de overgang van bomen naar lucht ziet er heel onnatuurlijk uit, beetje alsof het twee verschillende foto's waren, die je hebt uitgeknipt en op elkaar geplakt, met de zwarte randjes om de bomen heen ook. Ik heb helemaal geen verstand van HDR/belichtingen samenvoegen, dus ik kan je niet vertellen wat je anders zou moeten doen om het beter te krijgen, maar zou daar eens op letten. Er zijn hier op het forum zeker mensen die je daarin kunnen adviseren!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

komt inderdaad wat donker over. Jammer, want de lucht is echt spectaculair!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Gave lucht maar ik denk ook dat je iets bent doorgeschoten in de bewerking. Iets minder blijft denk ik hetzelfde effect houden.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

De bewerking is inderdaad een beetje door geschoten.
Foto is geschoten in RAW toen op de iPad gezet en daarna bewerkt met Adobe Photoshop Touch. Ik heb gewerkt in lagen om de lucht het gewenste effect te geven. Het onderste deel van de foto durfde ik niet veel lichter te maken dat zou er onnatuurlijk overkomen.
Door de lucht en voorgrond een eigen laag te geven is die omlijning te voorschijn gekomen. Het verkleinen naar max.900pixels heeft de foto in zijn scherpte ook geen goed gedaan.

Als iemand tips heeft hoe een foto als deze op een andere manier te bewerken, houd ik me aanbevolen.
Ik kan eventueel via mail het origineel toezenden, ben benieuwd wat jullie er van zouden maken.
Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar