Tuinbloem

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Hybiscus.

1

40227

Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hij is goed scherp, en de kleuren lijken me prima. Maar verder vind ik hem niet zo spannend. Het lijkt me dat je hem ófwel anders moet croppen, bijvoorbeeld vierkant, of dat je meer ruimte er omheen moet laten. Zelf zou ik het meest voelen voor een aparte manier van afsnijden, maar je houdt sowieso het probleem dat je bloem met name aan de linkerkant - voor de kijker - echt te weinig ruimte heeft. Speel eens met verschillende crops, dat kan heel veel uitmaken voor je foto!
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Probeer de bloem meer te isoleren van de achtergrond, Deze bG oogt nu ook wat druk. Kan je exif op mijn mobiel niet zien, maar een groter diafragma maakt de bG onscherper.
Qua scherpte zit je goed.

Ook heb je veel hard licht, dus fotografeer niet in het volle zonlicht.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Mooie foto
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

mooie foto!
Enige wat me een beetje stoort is het onscherpe groene blad in het Noord-Noord Oosten van de bloem.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De compositie is een kwestie van smaak. Niet de mijne maar voor veel anderen wel. Ik zou je adviseren om voor schaduw/verzachtend licht te zorgen door bv. een reflectiescherm te gebruiken. Ik zie dat je F8 en 1/500 sec. gebruikt hebt. Voor dit stilstaande object zou ik persoonlijk een wat groter diafragma mooier hebben gevonden omdat de groene ondergrond wat vager/rustiger zou zijn. Dat had gezien de Exif goed gekund. Maar ook dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Henriëtte
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Allemaal bedankt voor het reageren.
Het was echt niet bedoeld als showmodel, maar dat rood viel me erg op zodat ik er even een plaatje van schoot.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar