Ballonvaart

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Onlangs heb ik het genoegen gehad om een ballonvaart te mogen maken. Graag jullie feedback hier op! Zie hier de resultaten:
#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
#7
Afbeelding
#8
Afbeelding
#9
Afbeelding
#10
Afbeelding
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Was het een leuke ervaring?
Hoe zag de ballon er uit?
Mooi kleurig?
Grtz Twin_x
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Lijnen van bijvoorbeeld 7 en 8 vind ik prachtig!
De kleuren van 10 spreken mij ook aan...

Mooie foto's, van ik denk een super ervaring!
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

een hele mooie reeks foto's.
Lijkt me best wel lastig om je evt te concentreren op foto's maken.Zoveel moois om je heen dat je niet meer weet wat je moet of wilt schieten.

foto1: mogelijkheid om dat touw weg te shoppen. Het doet nml niets toevoegen op de het geheel
foto2: erg mooie reflectie van de wolken in het water, eventueel dat witte vlakje weg shoppen en de gras balen direct langs de kant. die in het midden breken mooi dat mooie groene vlak
foto3: mooi lijnen spel. alleen dat paadje en stukje bos past er net niet in. beetje meer croppen denk ik.
foto4: hele mooie foto
foto5: erg mooi. kanaaltje leid je zo naar het meer en uiteindelijk de stad
foto6: persoonlijk vind ik dat de auto's ook wel scherp hadden gemogen< maar hier smaken verschillen. JE zou deze zo aan de muur kunnen hangen.
foto7: erg mooi. of je hem in portrait wilt of landscape. maakt denk ik niet veel uit
foto8: ik ben niet zo'n fan van spoorwegen. Foto pas net niet in de reeks die je eerder hebt getoond.
foto9: doet mij niets. Anders dat ik een halve auto zie onderin.
foto10: mooie schermering te pakken
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Bedankt voor de reacties! Het was inderdaad echt een unieke ervaring. Heb zelf behoorlijk last van hoogtevrees, maar in het mandje heb ik nergens last van gehad!

Qua lenzen heb ik vooral gebruik gemaakt van m'n 28-70 en ook een beetje van m'n 11-16. De shots van de 80-200 zijn minder gelukt (met uitzondering van #6).
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
Anoniem 3

Lijkt me een heel aparte ervaring.
Ik vind het een mooie reeks foto's die meer dienen ter herinnering aan je eerste ballonvaart, dan om fotografisch perfect te zijn.
Daarom: niet shoppen,
#1: juist dat touw geeft aan waar het over gaat. Je hing onder een ballon.
#2: de mooiste qua kleuren
#5: de mooiste qua compositie.

Nu ik nog eens onder zo'n ding.....
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ben ik niet geheel eens om het niet te shoppen.
maar we kunnen er hele lange discussies over houden.

JA het is een mooie herinnering voor de persoon zelf. En ja je kan deze gewoon houden. Maar je kan het ook mooier maken. Ik wil niet zeggen helemaal verbouwen. Het net even appetijtelijk maken voor een ander publiek, zodat die het ook mooi gaan vinden. Anders blijven het gewoon snapshots van een mooie herinnering.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar