Skór

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hallo allen,

Mijn meissie vroeg mij wat foto´s te maken voor bij de verkoop van wat kinderschoenen die we hebben, dus geinspireerd door jeroen ben ik aan de slag gegaan.

Opstelling: glasplaat met witte a4-tjes aan de onderkant, op 2 pakjes boter met kerstverlichting er onder en een flitser via het plafond.

Is het wat?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik vind het heel leuk gedaan!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
mriessen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2007 22:14
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Ik vind ze zeer geslaagd, maar dat van die 2 pakjes boter met kerst verlichting vat ik niet, ik heb natuurlijk ook niet de tips van Jeroen kunnen nalezen/vinden :wink:

Groet,
Markus
Groet,
Markus

Canon EOS 7D Mark II met een grote glazen bol..... ;-)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

het topic van Jeroen kun je hier lezen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=schoenen

Omdat ik geen andere lage lamp had liggen en de kerstverliching lag toevallig naast de tafel waar ik bezig was :D De rede voor verlichting onder de plaat was om de onderkant mooi wit te krijgen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nou, ik vind ze wel bijzonder goed geslaagd moet ik zeggen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONNou, ik vind ze wel bijzonder goed geslaagd moet ik zeggen.
Martin
+1
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook zeker geslaagd Bob!!

Off topic: zijn dit nou schoentjes die al gedragen zijn??
Dan denk ik:
1. dat jullie je kindertjes heel veel zelf dragen, zodat hun schoentjes niet vies worden :D
of
2. in IJsland is het zó schoon, dat zelfs je schoeisel er niet vies van wordt :D
(hoewel ik afgelopen zomer, toen ik uit IJsland terugkwam, van mijn kleding en schoenen sóép kon koken :D :D )
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Ruudjuh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2009 12:48

Heel leuk gedaan dit. Het geeft een geweldig effect die glasplaat.
Ik zou toch een groter diafragma kiezen, sommige stukken zijn niet echt scherp. Bijvoorbeeld foto 3 de veters..
[size=75]450D | EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 f4-5.6 IS | EF 50 1.8 II | [b]EF 24-105mm f4 L USM IS[/b]| | [b]EF 70-200 f2.8 L USM IS[/b]| SpeedLight 430 EX II | 4 GB Extreme III[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Bedankt allen,

@ Ruudje, helaas heb je inderdaad gelijk, een iets groter diafragma had gemoeten. Deze schoenen stonden iets schuiner dan die andere 2, vandaar dat hij uit het scherpte gebied loopt. Jammer.

@Ina, optie 1 had eventueel gekunt maar is het niet, optie 2...jij zou beter moeten weten :P . Het is optie 3, voor de jaargetijden dat het weer een stuk slechter is hebben ze andere schoenen die duidelijk niet geschikt zijn voor verkoop :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Echt mooi! Ze zweven gewoon :wink: Zeer geslaagd.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
WebEye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 19:22
CONTACTCOLON

Netjes gedaan!

Ik zou alleen even goed kijken dat de kleuren van de achtergronden overal het zelfde zijn.

En mierengneuk zou je eigenlijk alle stofje even moeten weg clonen.
www.productfotografie.com
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Goed gedaan zeg! Vooral omdat de schoentjes lijken te zweven. Erg mooi! De achtergrond mag misschien nog wel wat witter maar dat mag de pret niet drukken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

bmvduin schreefCOLONdus geinspireerd door jeroen ben ik aan de slag gegaan.
Da's toch ook wel een compliment. Niet gedacht dat ik ooit nog eens iemand kon inspireren. I may die and go to heaven now. :lol: :lol:

Wel een origineel idee met een stuk papier onder de glasplaat. Die moet ik dan weer onthouden, want het pakt leuk uit.
Ik zou nog wel even het wit echt wit maken met photoshop of iets dergelijks. Dat komt nog net wat cleaner over
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik wil de setup wel eens zien van dit...
Het zweven... tja... ik ben er nog niet helemaal uit of ik het leuk vind of niet... Het zijn niet je conventionele productfoto's, daarom vind ik het wel leuk... maar het oogt wat vreemd nu in mijn ogen... Ik wil de opstelling wel eens zien omdat ik de reflectie van de zolen kan zien onder de glasplaat lijkt het... Ik ben het overgens wel met Jeroen eens om het wit echt wit te maken...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hallo Allen, bedankt voor de reacties.

Leuk dat die glasplaat met papier zo positief is ontvangen, wat ik echter bewust nog niet gemeld heb is dat het dubbel glas is (ik had gehoopt dat dit vragen zou opleveren :wink:. Doordat het papier aan de onder kant zit en daarboven nog een laag glas zit krijg je het zwevende effect.

De achtergrond echt wit maken...ik had juist gedacht dat dit een meer natuurlijk effect zou hebben met die gradient van kleuren die al in de onderlaag zitten, maar ik zal wit ook eens proberen. :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar