Horloges: IWC's en Omega's

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Zeer fraai! Die laatste valt een beetje uit de toon vanwege de andere hoek. Ik ben er nog niet helemaal uit of die me aanspreekt. Op de een of andere manier kijkt die minder prettig vind ik. Wel goed dat je het eens vanuit een heel ander perspectief benadert.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONZeer fraai! Die laatste valt een beetje uit de toon vanwege de andere hoek. Ik ben er nog niet helemaal uit of die me aanspreekt. Op de een of andere manier kijkt die minder prettig vind ik. Wel goed dat je het eens vanuit een heel ander perspectief benadert.
Dank je!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hetzelfde gevoel heb. Maar dit horloge is mede door die zijkant zo bijzonder. Vandaar dat ik dat wilde vastleggen. Het is inderdaad wel zo dat de foto niet helemaal bij de rest van de serie past.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Akumal

Mooie details opnames van mooie klokken :wink: . Is de IWC toevallig de Portuguese?

Ik houd hem maar bij mijn simpele Zeno Pillot Caré Oversized :P .

rob.
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Akumal schreefCOLONMooie details opnames van mooie klokken :wink: . Is de IWC toevallig de Portuguese?

Ik houd hem maar bij mijn simpele Zeno Pillot Caré Oversized :P .

rob.
Tnx :)

Ja, de tweede IWC is een IWC Portuguese Perpetual Calendar. De eerste (foto van het uurwerk) is een Pilot's Watch Handwound Jubilee Edition.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Mooie details vastgelegd van deze mooie klokjes!

2 aandachtspuntjes wat mij betreft:
#3 Het "hausen" zou in mijn ogen ook scherp moeten zijn. Ik vind het verloop zo over de naam heen niet zo mooi. Daarnaast zou ik de wijzer dan ook graag los zien van de tekst.

#4 eigenlijk hetzelfde qua wijzer, die zou ik los van de "A" houden en dan gelijk zorgen dat de secondewijzer niet reflecteerd , want nu neemt die schaduw een deel van het strakke van de wijzer weg. Verder zou de "D" van "De Ville" ook onscherp mogen zijn. Nu trekt ie relatief veel aandacht door z'n lichtval en scherpte, terwijl de rest van "De Ville" donkerder en onscherp is.

We hebben het hier dan wel echt over finetuning hoor! Maar ik ga er van uit dat je de akelige perfectie nastreeft die dit soort foto's normaal gesproken hebben in de luxe bladen. Je bent al ver gekomen imo.

groeten Sarpa
edit: #2 is in zwartwit ook wel mooi, beetje contrast omhoog en dan komen de structuren erg mooi uit. Kan zo aan de wand bij een horlogerie.
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Sarpa schreefCOLONMooie details vastgelegd van deze mooie klokjes!

2 aandachtspuntjes wat mij betreft:
#3 Het "hausen" zou in mijn ogen ook scherp moeten zijn. Ik vind het verloop zo over de naam heen niet zo mooi. Daarnaast zou ik de wijzer dan ook graag los zien van de tekst.

#4 eigenlijk hetzelfde qua wijzer, die zou ik los van de "A" houden en dan gelijk zorgen dat de secondewijzer niet reflecteerd , want nu neemt die schaduw een deel van het strakke van de wijzer weg. Verder zou de "D" van "De Ville" ook onscherp mogen zijn. Nu trekt ie relatief veel aandacht door z'n lichtval en scherpte, terwijl de rest van "De Ville" donkerder en onscherp is.

We hebben het hier dan wel echt over finetuning hoor! Maar ik ga er van uit dat je de akelige perfectie nastreeft die dit soort foto's normaal gesproken hebben in de luxe bladen. Je bent al ver gekomen imo.

groeten Sarpa
edit: #2 is in zwartwit ook wel mooi, beetje contrast omhoog en dan komen de structuren erg mooi uit. Kan zo aan de wand bij een horlogerie.
Thanks voor de feedback!

#3 Ja, mee eens.

#4 Ook mee eens! Ik zal proberen of ik in photoshop daar nog wat aan kan doen.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Beter?

Afbeelding
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ja, dat haalt net die aandachttrekkende scherpte en licht weg daar.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dimer schreefCOLONDe eerste (foto van het uurwerk) is een Pilot's Watch Handwound Jubilee Edition.
Volgens mij is dat niet een piloten uurwerk maar een astronauten uurwerk :) Het glas is namelijk speciaal gemaakt dat als het kapot gaat dit niet schifferd ivm rondzwevende deeltjes in een ruimtecapsule, en ik heb helaas ook ervaren dat dit klopt en om dit te laten repareren bijna net zoveel kost als een ander goed uurwerk :(. Ik heb de gewone zonder dat plaatje op de wijzerplaat. Maar achterop uiteraard wel "the First Watch Worn on the Moon" :)

Maar het blijft in mijn ogen het mooiste klokje, alleen mag ik hem vrijwel nooit om omdat er een metalen band aanzit van mijn vrouw en de bijgeleverderde zwarte band past niet, want ik heb geen ruimtepak en dan donderd hij steeds van mijn pols :) Gelukkig heb ik nog een Dynamic voor dagelijks gebruik en een DeVille Co-Axial :) Maar fijne klokjes zijn het wel.

En ik vind ze mooi in beeld gebracht, maar ik vind ze al mooi als ze niet gefotografeerd zijn :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON
Dimer schreefCOLONDe eerste (foto van het uurwerk) is een Pilot's Watch Handwound Jubilee Edition.
Volgens mij is dat niet een piloten uurwerk maar een astronauten uurwerk :) Het glas is namelijk speciaal gemaakt dat als het kapot gaat dit niet schifferd ivm rondzwevende deeltjes in een ruimtecapsule, en ik heb helaas ook ervaren dat dit klopt en om dit te laten repareren bijna net zoveel kost als een ander goed uurwerk :(. Ik heb de gewone zonder dat plaatje op de wijzerplaat. Maar achterop uiteraard wel "the First Watch Worn on the Moon" :)

Maar het blijft in mijn ogen het mooiste klokje, alleen mag ik hem vrijwel nooit om omdat er een metalen band aanzit van mijn vrouw en de bijgeleverderde zwarte band past niet, want ik heb geen ruimtepak en dan donderd hij steeds van mijn pols :) Gelukkig heb ik nog een Dynamic voor dagelijks gebruik en een DeVille Co-Axial :) Maar fijne klokjes zijn het wel.

En ik vind ze mooi in beeld gebracht, maar ik vind ze al mooi als ze niet gefotografeerd zijn :)

Jeroen
Ik doelde op de eerste IWC in de serie die foto met 'fast' en 'slow' ;) :D

De Speedmaster is oorspronkelijk ontworpen als autosport horloge, vandaar ook de tachymeter op de lunette. Het horloge was er al in 1957, maar pas vanaf 1965 heeft de NASA het horloge gebruikt voor de missies (hoewel er in 1962 wel al een Speedmaster mee de ruimte in was genomen) en in 1969 droeg Buzz Aldrin het horloge op de maan.

Ik vind de Speedmaster ook een van de mooiste horloges ooit gemaakt. Hij is tijdloos en je kunt 'm altijd dragen, met een pak of casual.

Cool dat je de Velcro band hebt!! Daar ben ik lang naar op zoek geweest, maar kon 'm nergens krijgen...
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Je kunt hem gewoon bestellen bij Swatch in Maastricht, zij zijn de importeur van Omega oa. Maar het kan lang duren en je moet de serienummers laten controleren. Er zit namelijk een ander serie nummer binnen in je horloge dan diegene buiten op. Als ik mijn Dynamic van een niewe sharkskin wil voorzien dan doe ik dat via mij Juwelier in Zeist die alles genoteerd heeft, anders moet hij open en dan is hij weer niet gesealed.

Maar de band zat bij mij bij het horloge in de doos en blik en boek en nog meer onzin, nu ja niet helemaal want dat plastic creditkaartje met gegevens is ook soms belangrijk om echtheid aan te tonen. :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar