Hmmm..gaat best samen met Lightroom

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

8) ...eens wat aanhet spelen geweest in mijn woonkamer met productfotografie ......daarna even door lightroom gehaald.

De basis.......

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154990[/img]

Lightroom versie 1

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154991[/img]

Lightroom versie 2 ...... relaxen bij een openhaardje ...

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154992[/img]


Eh..... ...toen toch maar op het rode kruisje van lightroom geklikt

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154993[/img]


alle commentaar is welkom ..... :lol: :lol: ...ik neem er nog een .

Gr Eric.
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Nummer 2 is erg mooi... ik krijg er dorst van... :lol:
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Anoniem 3

JAJA, productfotografie..... :lol:

Ik had nog een flesje staan en dacht.... tjee, hij was nog dicht ook.. :P

Nee hoor, vind ik de 1e de beste, maar ik heb toch het idee dat de fles (hik) ietsje uit het lood staat.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Zo,dat is nog niet de minste whisky!
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mooi maar hoe krijg je die stof erop Mijn Coal Ila, en Dalwhinnie en Lagavulin krijg ik niet zo vies :)

Wel mooi gedaan maar op foto weet ik niet wat voor achtergrond je gebruikt hebt maar de buren zie ik met een slede voorbij komen :)

Jeroen

Inmiddels al leeg?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
PistolenPaultje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 21:51

Mooi gedaan, #2 heeft mijn voorkeur. Wat voor ondergrond heb je gebruikt? Is dat gewoon alu-folie?

Groet,

Paul
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

[quote="gvasseldonk"]JAJA, productfotografie..... :lol:

Ik had nog een flesje staan en dacht.... tjee, hij was nog dicht ook.. :P ....

Ja productfotografie :o .....Ik doe wel meer aan productfotografie maar dat zijn producten die je niet even in je huiskamer neerzet ...vandaar ook de aanduiding dat ik wat aan het spelen ben gegaan in de huiskamer ....

Deze fles is al jaren in mijn bezit en heeft een persoonlijke meerwaarde voor mij en zal wel nooit geopend worden ..........

Ik had gehoopt dat de kenners bijde eerste foto gezien zouden hebben dat het geen dimple is wat in het glas zit ....dat is famous grouse gold reserve..deze is een tint donkerder van kleur dan dimple :wink: :shock:

het stof op de fles heb ik gekregen door stof te verzamelen (lag toch te niksen boven op de kast in mijn berging ) op een kartonnen plaat en heel zacht uit te blazen boven de fles ..de fles net onder het eind vande hals gewikkelt in keukenfolie om tegen te gaan dat het stof te ver zou dalen op het gaaswerk van de fles .... een kwartiertje laten staan en toen het kuekenpapier heel rustig weer weg gehaald........ :wink: :wink:


een tipje van de sluier oplichten dan :D :D :D .......... de ondergrond is radiator folie /isolatie doek ....onder de folie ligt een rubberen ring (normaliter het speeltje van mijn hond ) de diameter was precies goed om het ietwat verzonken effect vande flesbodem te verkrijgen ........de folie heb ik ook achter de fles omhoog laten gaan ....

links en rechts van de opstelling heb ik matzwarte platen gezet op een afstand van ongeveer 15cm vanaf het hart van de fles ............achter de fles daarna een plastic gebruikt welke aan een zijde glad is en aan de andere zijde "mat " dat is de structuur die je ziet .........het matzwarte voorkomt reflecties wat tengoede komt aan het kleurbehoud van de fles.

ik heb gebruik gemaakt van 1 flits vanaf de bovenzijde ( sunpak 120 j draadloze trigger) deze zo geplaats dat het geplaatste plastic in in het midden van de flitskop komt .....instelling 1/8 iso 100 reflector op groothoek
door de ruimte tussen het plastic en de aan de achterzijde aanwezige folie krijg je gedeeltelijk direct en indirect licht ....
door de folie te vervormen ga je licht effecten creeren in het plastic.......

de camera stond ongeveer 2 meter van het object op een statief en de foto is genomen met de 50/500 van sigma (met zonnekap).....afstand 116mm f 27 0,7sec... handmatig vanonder de lens ingeflitst met de canon flitser met omnibounce op 1/16 zoom op 105mm ( vandaar het gebruik van de zonnekap)....alles op iso 100

voor de geintresseerde ...het gebruikte plastic wordt veelal in vitrine koelingen gebruikt als scheidings materiaal op de draad schappen ( onder andere in de vitrine koelingen van de alberthein ..als je het gewoon vraagt hebben ze soms wel eens achter in het magazijn wat platen liggen ...komt ook voor dat het gebruikt wordt in systeemplafonds als afdichting van Tl armaturen/ lichtbakken )...de folie is bij iedere DHZ zaak te vinden ...........


Ik hoop dat jullie er wat aan hebben ..............

Eric.
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja sorry ik drink geen blended en The Famous Grouse in de gewone uitvoering is voor hen die wel whiskey willen maar verder geen kenners of puristen zijn. :) Zonde om goede te schenken aan hen die het verschil toch niet proeven. :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar