Nieuwjaar: champagne en oliebollen

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
amrensen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Didam
CONTACTCOLON

Oudjaarsdag ben ik in onze studio bezig geweest om een foto te maken die betrekking had op (de Nederlandse manier van) Nieuwjaarsviering.

Onderstaande foto's laten drie variaties van de uiteindelijke foto zien. De laatste foto is uiteindelijk gebruikt in de nieuwjaarswens.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en hou me aanbevolen voor feedback
Laatst gewijzigd door 2 op amrensen, in totaal 19 keer gewijzigd.
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

Allereest een mooie foto, bij de tweede foto zie ik er ook de 'beweging' van de confetti in. zeer leuk gedaan!

Een klein puntje van kritiek: Door de bewerking is het glas waar de champagne in zit overbelicht geraakt. Hierdoor is het glas onzichtbaar geworden tegen de witte achtergrond. De champagne lijkt nu te 'zweven', wat erg jammer is.

Als je dit recht kunt trekken (let ook op de poedersuiker), dan denk ik dat het een hele mooie foto kan worden!
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik denk dat je beter een iets donkerdere achtergrond had kunnen nemen.
Ik vind dat je het zeker niet slecht gedaan hebt, ik ben hier zelf totaal geen ster in :D


Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wel knap dat je de glazen vol kan schenken terwijl de fles nog dicht zit ;)

Bij no1 valt het wel heel erg op dat je alle slingers netjes een plekje hebt gegeven, daardoor komt het iets te gemaakt over.
Bij no2 valt de bovenkant van het glas ook weg tegen de witte achtergrond.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
amrensen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Didam
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONWel knap dat je de glazen vol kan schenken terwijl de fles nog dicht zit ;)
Valt wel mee hoor. Kwestie van appelsap verdunnen met water.
De fles is pas later die avond soldaat gemaakt. ;)
WireWess schreefCOLONBij no1 valt het wel heel erg op dat je alle slingers netjes een plekje hebt gegeven, daardoor komt het iets te gemaakt over.
Mee eens. Hierdoor ontstond ook het idee om met confetti/slingers de boel een beetje op te leuken.
WireWess schreefCOLONBij no2 valt de bovenkant van het glas ook weg tegen de witte achtergrond.
Juistum. Ook het pootje viel (bijna helemaal) weg. Was een beetje te enthousiast geweest met de local adjustments. Inmiddels staat er een nieuwe versie online.
amrensen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Didam
CONTACTCOLON

Alex_M schreefCOLONAllereest een mooie foto, bij de tweede foto zie ik er ook de 'beweging' van de confetti in. zeer leuk gedaan!

Een klein puntje van kritiek: Door de bewerking is het glas waar de champagne in zit overbelicht geraakt. Hierdoor is het glas onzichtbaar geworden tegen de witte achtergrond. De champagne lijkt nu te 'zweven', wat erg jammer is.

Als je dit recht kunt trekken (let ook op de poedersuiker), dan denk ik dat het een hele mooie foto kan worden!
Bewerking is gecorrigeerd, foto is vervangen. Was iets te enhousiast geweest met de local adjustments.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar