Bijouterie

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Vorige week kreeg ik een lichtboxje en vanwege de regen vandaag een beetje mee geexperimenteerd.
Om te proberen heb ik wat bijouterie van mijn vrouw gebruikt en met licht/schaduw en attributen gespeeld.
Een bonte verzameling, maar wel leuk dacht ik.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Alexander Nijman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 13:24
WoonplaatsCOLON Arnhem

Foto 4 vind ik de mooiste omdat die lekker beeldvullend is..
Foto 1,2 en 3 vind ik minder omdat de sieraden(mag ik ze ook zo noemen) niet echt duidelijk het onderwerp zijn voor mij .

Foto 5 is ook netjes maar toch minder dat 4 omdat ik de foto bol weg vind lopen wat ik niet lekker vind kijken..

:wink:
Canon EOS400D + BG-E3 |18-55|70-300
[url=http://www.flickr.com/alexander92]Flickr[/url]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Bij de eerste 2 is er erg veel te zien, de steentjes, bloem en juwelen. Ik vind de bloem meer aandacht vragen dan de juwelen, en in plaats van een versiering, vind ik dit bijna het onderzerp worden. Misschien kun je bij deze de bloem vervangen door meer stenen. Ik denk dat het dan makkelijker kijken wordt.

De derde kijkt heel plezierig wat betreft de compositie, maar de scerpte vind ik bij deze wat moeilijker. Als je een heel kleine scherpte diepte had willen gebruiken, had deze voor mij nog kleiner gemogen. zodat alleen het vlindertje scherp is en verder helemaal niets. Of juist alles goed scherp met een veel grotere scherptediepte.

De 4de en 5de lijken op elkaar maar van deze 2 vind ik foto 4 plezieriger kijken, juist door de grotere scherptediepte. Het wazig worden van de achterste onderdelen op foto 5 van het juweel is voor mij net niet wazig genoeg. Ik dekn dat als dit veel veel vager zou zijn dat die juist wel mooi kan zijn, maar nu is het iets te scherp.

Hopelijk kun je hier iets mee...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar