Zenith El Primero

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Van mijn kant een poging mbt product fotografie. Ik heb de foto`s gemaakt met een 90mm macro en 2 SS150F flitskoppen met softboxen.

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=140020[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=140021[/img]

3. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=140022[/img]

Reacties zijn weer welkom :wink:
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Allereerst, prachtig horloge! Erg mooi uurwerk ook.

De foto's (mijn persoonlijke mening ;)):

1. Mooi, goed scherp. DOF vind ik prettig. Jammer dat het horloge er niet helemaal op staat.

2. Erg mooi. Uit estetisch oogpunt had ik de andere kant van het uurwerk laten zien. Dus de rotor aan de andere kant. Dan zie je mooi het balanswiel. Maar dat is alleen voor de horloge liefhebbers ;)

3. Deze is minder sterk dan de twee hierboven. Het zou mooier zijn als je de hele wijzerplaat scherp had gehad en eigenlijk ook als de kroon en poussoirs scherp waren. Hij is, naar mijn mening, ook iets te scherp afgesneden.

Bij alle drie de foto's vind ik de belichting erg mooi!! Ik moet toch maar een keer flitsers gaan aanschaffen :lol:

Wat ik je als tip wil meegeven, als je een horloge fotografeerd, zet de tijd dan op 10:10. Dat zorgt ervoor dat de wijzerplaat er beter uitkomt en geeft ook een rustig beeld. Nu gaat de minuten wijzer bijvoorbeeld over de uren teller, dat is zonde.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog wat foto`s gaan maken van een Zenith Elite, die stond stil en heb ik op 10:10 gezet. Deze liep, dus vandaar dat ik niet aan de tijd gezeten heb...

Vwb je opmerkingen, je bedoelt bij foto 1 het einde van de band? Ga ik eens mee aan de slag!
Foto 2 wilde ik juist het `column wheel` laten zien, de balans ligt vrij diep.
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLONBedankt voor je reactie. Ik ben nog wat foto`s gaan maken van een Zenith Elite, die stond stil en heb ik op 10:10 gezet. Deze liep, dus vandaar dat ik niet aan de tijd gezeten heb...

Vwb je opmerkingen, je bedoelt bij foto 1 het einde van de band? Ga ik eens mee aan de slag!
Foto 2 wilde ik juist het `column wheel` laten zien, de balans ligt vrij diep.
Foto 1. Klopt. Het zou mooi zijn om het geheel te zien.

Zelf vind ik het column wheel niet echt spannend om naar te kijken. Natuurlijk is de techniek zelf wel mooi.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
WebEye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 19:22
CONTACTCOLON

Leuke reeks.

Misschien nog te aanvulling zou ik het horloge even goed schoonmaken en/of even bij poetsen in photoshop. Her en der zie ik wat vlekjes/krasjes.
www.productfotografie.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar