Waardeloos/vol metaal (update)

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Ik heb lang geleden eens wat foto's van mijn muntenverzameling gemaakt, maar om te fotograferen zijn munten wel erg saai.

Van een deel wist ik niet meer dat ik ze had :? dus een goede reden om ze te fotograferen.
De meeste zijn oude munten (duiten) die eeuwen begraven zijn geweest. Ze zijn deels waardeloos behalve de zilveren.
Dus maar een oud kistje gekocht en ze daar in gelegd (dan lijkt het een beetje op een schat :) ) Leek me wel toepasselijk en de foto bewust donker gelaten.

Er zijn echter ook nieuwe en gedenkmunten bij maar die vallen wel op door de glans.

Foto 1 en 2 zijn gemaakt met de Canon 24 - 105 lens en 3 en 4 met de Canon 100mm macrolens om de beperkte dof te krijgen.

Tips om munten te fotograferen blijven welkom.

Groet,
Bolwerk

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op bolwerk, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

nummer 4 toch mijn favoriet.

mooi scherp leuke compositie.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Toch wel een leuke reeks en mijn voorkeur gaat ook naar nr 4.

gr. Wimmes
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Navigator

Vanaf #3 wordt het wat. Mooie DOF, zouden zomaar Stockfoto's kunnen zijn.

Peter
NaWa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 16:10

EEj?? Zoek je ook zelf met de metaaldetector?? Leuke serie met voor mij foto 2 favoriet!
Gr. Walter
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

3 en 4 zijn erg mooi!
je zit heel dicht op je onderwerp en wordt minder afgeleid door omgeving.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Barwaut
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 13:10

3 en 4, erg mooi.

Wat heb je als ondergrond/achtergrond gebruikt?
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

inderdaad mooie foto's, maar ik denk dat wanneer er een meer gedateerd geldbuidel bij zou zitten de sfeer helemaal compleet zal maken
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Ik vind nummer 1 en 2 wat erg druk probeer die eens met wat minder munten in een leuke setting.

Nummer 4 daartegen is echt erg mooi zo.

Groeten Cor..
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Bedankt voor de reacties. Ze vallen gelukkig in de smaak.
3 en 4 zijn inderdaad erg anders dan de eerste twee en vind ik zelf ook mooi, al is het ook erg leuk om er een sfeertje om heen te kweken.
Ik vind het wel moeilijk om die goed over te laten komen, maar dat maakt het ook weer boeiend

Nawa
EEj?? Zoek je ook zelf met de metaaldetector?? Leuke serie met voor mij foto 2 favoriet!
Ik heb tien jaar geleden wel gezocht maar het kostte teveel tijd. werkm gezin en nog meer hobbies zorgden er voor dat ik keuzes moest maken.

Barwaut
Wat heb je als ondergrond/achtergrond gebruikt?
Ik heb een zwarte achtergrond aan de muur en daarvoor staat een laag statief waar een zwart plastic blaadje op ligt en daarop de munten.
Met een flitsset en camera op statief maak ik dan de foto's waarbij het plaatje opgaat in de achtergrond

Simpeler kan niet :wink:

C. Pennekamp
Ik vind nummer 1 en 2 wat erg druk probeer die eens met wat minder munten in een leuke setting.
Vind je de onderstaande setting passender Is in ieder geval rustiger
Een verloren buidel om een keienpad.
5,
Afbeelding
6.
Afbeelding`

Groet,
Bolwerk
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Je bent er mooi zoet mee Bolwerk :wink:

Je update nummer 1 spreekt zichzelf een beetje tegen, bij nummer 2 vallen de munten er echt uit dat kijkt al veel lekkerder, in de trend van het onderwerp vind ik het geheel nog wat nieuw overkomen,mede door de nieuwheid van de buidel ( je zou hem bijna even een tennis bal in doen en aan de hond geven is ie 10 minuten 60jaar ouder :-) ..)
Dus ik heb er even mee gestoeid geheel sepia vond ik te gemakkelijk om het wat ouder te laten lijken.

Los van mijn poging, als tip in de allernieuwste paint shop pro x zit een tijdmachine waar ook leuke mogelijkheden zitten.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128006[/img]

Groeten Cor..
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Cor
Bedankt voor je bewerking. De munten en vooral de buidel worden er mooier en ouder door en geschikter voor de foto. Voor de munten hoeft dat eigenlijk niet. Die zijn gemiddeld al 300 jaar oud. :wink:
Het zogenaamde keienpad vind ik er minder mooi door worden vanwege de zwarte "stippen" Misschien kun je alleen de buidel selecteren en de bewerking uitvoeren.
Ik zal eens kijken of ik aan Paint Shop Pro X kan komen.

Gr,
Bolwerk
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Leuk idee! Misschien nog wat meer met contrast doen om ze ouder te laten lijken? Denk dat dat er wel bij past.
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar