Rolex Explorer

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Graag commentaar/tips :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Kijk dat is nou eens een beschaafde Rolex, niet zo'n Sjonnie en Precilla uitvoering of nog erger zo'n gouden met diamanten Lee Towers uitvoering.

Maar mooi vast gelegd alleen hadden ze net iets scherper mogen zijn. OP de wijzer plaat. Die zijn ene beetje wazig. Maar dat kan ook door Rolex komen :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

tnx :)

Veel Rolexen zijn beschaafd, alleen de extreme (sjonnie) modellen zijn bekend. Waarschijnlijk omdat ze zo extreem zijn, maar dat is een klein deel van de collectie ;)


Wss komt het omdat ik de foto's met de hand heb geschoten dat het niet helemaal scherp is.
Ik heb wel geprobeerd om de wijzerplaat zo scherp mogelijk te krijgen, maar dat vond ik lastig.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik ga mee in het commentaar van jvanarkel. Bij foto 1 vind ik het jammer dat je een spiegeling ziet op de wijzerplaat. Wellicht is dit te voorkomen door een andere uitlichting of door een reflectieschermpje?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als je dit soort proucten fotografeerd zou ik meer op de achter/ondergrond letten welke ik uit zou kiezen, in ieder geval een ondergrond die geen reflectie oplevert of juit 100% reflectie (spiegel), meestal wordt hier dan ook een soort fluweel voor gebruikt, meestal zwart of bordeauxrood, dit had het hier ookontzetten goed gedaan
Verder vind ikbij sommige het scherptepunt niet goed liggen.
Beter is om iets meer met wat grotere diafragma'ste fotograferen zodat je een speelser geheel krijgt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Alexander!
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2008 20:00

Wat mij opvalt zijn de spiegelingen en de schaduw-licht lijnen.
Bovendien mist de foto scherpte.

Ik heb de beste resultaten met de z.g. donkerveld methode.

In het kort:

Half ronde witte bol (+/- 50 cm. doorsnee) met bovenin een gat waar net de lens doorheen past.
Licht ondoordringbare ronde plaat van ongeveer 48 cm. doorsnee.
Tafeltje met glazen plaat.
Onder tafel lichtbron.
Op tafel 48 cm ronde plaat.
Op plaat het horloge.
over plaat met horloge ronde bol plaaten.
Door gat boven in bol de foto maken.

Waarom dit alles?
Door deze methode is de belichting overal op het onderwerp even sterk en kunnen er geen schitteringen of schaduwlijnen ontstaan.

Doe er je voordeel mee.

Oja, met een macro lens kun je zo ook echt mooi de details van het horloge in beeld brengen.

groet,

Alexander!
jakobo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Hilversum zuid

Alexander!

Mooi commentaar, maar laat zien je constructie van de bolling en de plaat en natuurlijk het liefst met een scherpe opname die je hiermee hebt gemaakt.


Jan
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Alexander! schreefCOLONHalf ronde witte bol (+/- 50 cm. doorsnee) met bovenin een gat waar net de lens doorheen past.
Hé, een halve bol van Ulbricht :lol:
http://www.piketech.com/technical/appli ... Theory.pdf
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ric
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 07:04
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dimer schreefCOLONWss komt het omdat ik de foto's met de hand heb geschoten dat het niet helemaal scherp is.
Ik heb wel geprobeerd om de wijzerplaat zo scherp mogelijk te krijgen, maar dat vond ik lastig.
Tja, dit soort dingen, met dit soort sluitertijden kun je niet uit de hand doen.
Belichting en verlichting zijn een kwestie van smaak.
Foto 2 komt wat mij betreft het prettigste over.
Je moet net zo lang oefenen, tot het spontaan gaat! (Fons Janssen)
Akumal

Ben je hier ook wel eens te vinden?
www.horlogeforum.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar