[VERZAMELTOPIC]stillevens... in progress

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

martmarbus schreefCOLONIk stond gisteren even stil op de A5
Behoort dit ook tot de stillevens dan?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

hij stond stil en leefde (anders had hij die foto niet kunnen maken)
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLON
martmarbus schreefCOLONIk stond gisteren even stil op de A5
Behoort dit ook tot de stillevens dan?
Wou jij zeggen dat dat bord aan het bewegen was?
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Klaas schreefCOLON
BasZ schreefCOLON
martmarbus schreefCOLONIk stond gisteren even stil op de A5
Behoort dit ook tot de stillevens dan?
Wou jij zeggen dat dat bord aan het bewegen was?
Nee, dat niet...
Maar als ik aan stillevens denk, dan denk gelijk aan schaal met fruit e.d.
En niet gelijk een een verkeersbord :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Oke,
Hoewel het verkeersbord ook een stilleven,
hier dan een echt stilleven.
Maar vanavond gaat ΂n van de twee leven.
Ik denk de linker.

Mart

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=7771[/img]
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

leuke bank op de achtergrond :wink:

maar eigenlijk mag ik geen commentaar leveren want ik moet nog steeds aan de slag...

heb vandaag wat kiwi en mineola's gehaald, dat vult de fruitmand weer aan Tom, nu eens kijken wat ik er mee kan doen als zoonlief mamma even wat tijd gunt :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

RenateG schreefCOLONleuke bank op de achtergrond :wink:

maar eigenlijk mag ik geen commentaar leveren want ik moet nog steeds aan de slag...

heb vandaag wat kiwi en mineola's gehaald, dat vult de fruitmand weer aan Tom, nu eens kijken wat ik er mee kan doen als zoonlief mamma even wat tijd gunt :wink:
Ik dach dat de bank niet zo zeer echt moest verdwijnen
De kleuern combinatie zorgt ervoor dat het oog naar de flessen trekt
en niet naar de achtergrond

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Hmmz, das een goed merk Whisky, eindelijk, dit lust ome Kro wel:)) Mooi werk Mart.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Ok, nou, hou jullie vast, want ik ben ook even bezig geweest, heb ook geen studio, geen lampen, geen statief maar heb het licht van het raam gebruikt en geen witte of zwarte achtergrond maar juist een lekker knallend kleurtje....

De foto's zijn onbewerkt en ik heb wat gespeeld met dat focuspunt, was wel grappig om zo bezig te zijn btw!

Ik denk dat de fruitmand nu wel een beetje compleet wordt?!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=7780[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=7778[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=7779[/img]

Ist wat?

Ik dach dat de bank niet zo zeer echt moest verdwijnen
De kleuern combinatie zorgt ervoor dat het oog naar de flessen trekt
en niet naar de achtergrond
was meer een flauw grapje, ik zat mezelf gewoon te bedenken wat ik nu als achtergrond kon gebruiken en zag toen jouw foto, en de tafel en de bank waren zo egaal van kleur dat ik eens goed keek wat jij had gebruikt en toen viel het me op dat het de bank was :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op RenateG, in totaal 4 keer gewijzigd.
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De 3e foto (2e kiwi) vind ik zelf het beste gelukt, Renate.
De andere 2 zijn jammer genoeg niet helemaal scherp, de 3e is ook het beste qua compositie.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik lees kiwi's.....en dan ben ik dus aan de beurt... :wink: :

Afbeelding
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

beetje unsharp mask eroverheen?

zal hem ff editen....

en nu? beter?

Kiwi erg mooi! Is dat een glazen appeltje?
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

ERRug mooi Sir Kiwi, prachtig, mooie spanning in het beeld, prima twist.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

goed werk renate, ietwat onscherp, $

Mikiwi... prachtige compo en belichting. superfoto, meer van dat!
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zeker weten een mooie plaat @ mikekiwi !!
Heb je toevallig een foto waar die helemaal opstaat?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

@ Mart:
Op zich geen verkeerd stilleven. Wat je als vustregel bij een still kan hanteren is dat je uitgaat van een piramidevormige compositie. Dus zorgen dat het zwaartepunt laag komt te liggen. Nu heb je een vlak waarin veel gebeurt en waar je ogen overheen vliegen. Ik zou zelf de flessen tegen elkaar gezet hebben. De glazen zouden dan voor en iets naar de zijkant kunnen staan. Wat ook een soort vuistregel is om als het ff kan oneven aantallen te gebruiken. Dat oogt ook altijd rustiger. Dus bijvoorbeeld één fles en drie glazen. Als je dit in een driehoek (piramide) componeert kun je een veel evenwichtiger beeld creëren.

Wat ik ook jammer vind, is dat de flessen scheef staan.

@ Renate:
ik hoop niet dat je al het fruit al op hebt ;-)
Ik zou namelijk met deze ondergrond een compo willen zien waarin je met de madarijnen en kiwi's een compootje maakt. Zorg voor (wat ik al tegen Mart zei) een piramidevormige compositie. Kan wat moois opleveren. Goed diafragmeren om veel scherp te krijgen.

@ Mikekiwi

Heel mooi... Mooie balans, lekkere cleane achtergrond die ook mooi uitgelicht is. Het enige wat ik me afvraag is of je het blaadje niet een beetje van achteren had moeten belichten zodat het licht lekker door het glas heen spat.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Kropot schreefCOLONHmmz, das een goed merk Whisky, eindelijk, dit lust ome Kro wel:)) Mooi werk Mart.
Kro, ook een vuurwater drinker?
Sinds ik aan deze drank zit vind ik de "soft-whiskey's'" niks meer.
Sterker ...... ik drink alleen maar Laphroaig.
Het vreemde is, wanneer je nuchter bent kun je het woord niet uitspreken. Maar als er een paar op hebt gaat het steeds gemakkelijker
:lol: :lol:

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

@ Renate:
ik hoop niet dat je al het fruit al op hebt
Ik zou namelijk met deze ondergrond een compo willen zien waarin je met de madarijnen en kiwi's een compootje maakt. Zorg voor (wat ik al tegen Mart zei) een piramidevormige compositie. Kan wat moois opleveren. Goed diafragmeren om veel scherp te krijgen.
Uuuuh, fruit is al op, had anders ook niet echt fris meer geweest denk ik hehe.

En een piramidevormige compo met mijn mineola's (geen mandarijn hehe) en kiwi.....hmmm, moet ik ff over denken hoor. Zal morgen eens kijken wat ik kan verzinnen.

Wel grappig Tom je zet iedereen zo wel creatief aan het werk! Leuk!
Het vreemde is, wanneer je nuchter bent kun je het woord niet uitspreken. Maar als er een paar op hebt gaat het steeds gemakkelijker
LOL
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

martmarbus schreefCOLON Het vreemde is, wanneer je nuchter bent kun je het woord niet uitspreken. Maar als er een paar op hebt gaat het steeds gemakkelijker
Dat geluid maak ik idd ook als ik boven de pot hang
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

maced schreefCOLON@ Mart:
Op zich geen verkeerd stilleven. Wat je als vustregel bij een still kan hanteren is dat je uitgaat van een piramidevormige compositie. Dus zorgen dat het zwaartepunt laag komt te liggen. Nu heb je een vlak waarin veel gebeurt en waar je ogen overheen vliegen. Ik zou zelf de flessen tegen elkaar gezet hebben. De glazen zouden dan voor en iets naar de zijkant kunnen staan. Wat ook een soort vuistregel is om als het ff kan oneven aantallen te gebruiken. Dat oogt ook altijd rustiger. Dus bijvoorbeeld één fles en drie glazen. Als je dit in een driehoek (piramide) componeert kun je een veel evenwichtiger beeld creëren.
Je hebt gelijk
Bedankt voor de opbouwende cretiek
Ik ga me daar verder op concentreren

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar