Eerste productfoto's: Vilten sloffen (Update)

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Zie hier mijn eerste stappen op het gebied van de still fotografie.

Mijn vrouw en een vriendin maken sloffen van vilt. Om nu niet elke keer een hele lading van die dingen mee te hoeven slepen naar mensen die geinteresseerd zijn willen ze een portfolio en een site opzetten. Natuurlijk bied ik dan aan om ze te fotograferen.

Deze foto's zijn met f10 gemaakt, indirect geflitst (kop schuin naar achteren/boven op witte muur en wit plafond), op een op de keukentafel geimproviseerde fototafel met een zwart papier.

Graag jullie oordeel over het geheel :)

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op gerben_cadee, in totaal 9 keer gewijzigd.
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Heb je de foto's verscherpt? Ik vind sommige foto's te scherp. Mijn vrouw maakt ook dingen van vilt en wat ik het mooiste vind is de zachtheid van het materiaal. Dat komt er niet helemaal uit door de hardheid die er door de scherpte in gekomen is.
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

bieker schreefCOLONHeb je de foto's verscherpt? Ik vind sommige foto's te scherp. Mijn vrouw maakt ook dingen van vilt en wat ik het mooiste vind is de zachtheid van het materiaal. Dat komt er niet helemaal uit door de hardheid die er door de scherpte in gekomen is.
er is enige usm overheen gegaan. levert inderdaad een "haarscherp" plaatje op (sorry, die pun moest ik maken). Persoonlijk vind ik dat dan wel weer heel mooi voor deze foto's maar ik heb (thuis) nog exemplaren met minder verscherping, en het is uiteraard aan de 'opdrachtgeefsters' om te bepalen wat ze het mooiste vinden. (en gezien dit de eerste resultaten zijn zal dit niet de laatste keer zijn dat deze exemplaren vastgelegd worden...)

NB: De laatste heeft een binnenlaag van wol van het drents heideschaap, en dat is wol met veel kemp. die haartjes horen dus duidelijk wel bij het product..
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Uiteraard heeft de opdrachtgeefster het laatste woord. Laat nog maar eens horen waar ze voor gekozen heeft.
Verder veel succes net het maken van productfoto's!
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Lang niet slecht voor een eerste poging, maar ik zou toch kiezen voor een vlakkere/egalere verlichting, in 2 en 3 zit nu echt een helderheidsverschil tussen de neuzen van de voorste en achterste sloffen. Juist met dit soort producten moet je goed kunnen zien dat alles echt goed is, door het wegdraaien van de neus van de achterste slof en het helderheidsverschil is het net of je iets wilt verdoezelen.

Verder erg netjes. Maarre, juikt dat niet verschrikkelijk zo'n paar sloffen?
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Manny schreefCOLONLang niet slecht voor een eerste poging, maar ik zou toch kiezen voor een vlakkere/egalere verlichting, in 2 en 3 zit nu echt een helderheidsverschil tussen de neuzen van de voorste en achterste sloffen. Juist met dit soort producten moet je goed kunnen zien dat alles echt goed is, door het wegdraaien van de neus van de achterste slof en het helderheidsverschil is het net of je iets wilt verdoezelen.

Verder erg netjes. Maarre, juikt dat niet verschrikkelijk zo'n paar sloffen?
Kijk! een aandachtspuntje voor vanavond :) (Yep... zelfde sloffen, andere setup en background) Thanx!

en nee, sterker nog, schijnt erg comfortabel te zijn.. ben zelf geen sloffenman, dus heb haar maar niet gevraagd een maatje 45 te maken :)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik dacht...laat ik hier ook eens uit m'n slof schieten.. :wink:

De achtergrond vind ik er alleen bij no 4 goed uitkomen, qua kleur. Verder heb ik (nog) niet veel kennis en al helemaal geen ervaring met productfotografie....

Ik las dat je de sloffen opnieuw gaat doen, o.a. met een andere kleur achtergrond...krijgen we er een update van?

Wel erg leuk zo'n opdracht, veel succes ermee!

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Zo...

Belichting meer 'recht naar of van boven' (weer indirect geflitst), F11 en 2 andere achtergrondjes...

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding
(jammer dat de balletjes van de linker slof een beetje overlopen in de achtergrond, iemand tips om dat te voorkomen?)

4:
Afbeelding
(ben ik zelf erg tevreden over)

Brand maar los..

(ben zelf toch erg gecharmeerd van de antraciet achtergrond moet ik zeggen)

En verder ga ik vandaag de loods in om te knutselen aan mijn eigen fototent/softbox/nou ja, iets met een laken en lampen dan :D
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik vind je tweede serie duidelijk beter belicht. Bij de eerste serie is het net alsof de sloffen aan de muur hangen. Er zit geen goede diepte in.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ik ga met Frank mee, de belichting in de 2e reeks is stukken beter. Alleen vind ik de achtergrond uit de eerste reeks weer beter, wat rustiger en laat de sloffen beter uitkomen.

Wat betreft die bolletjes die weglopen in de achtergrond (wat overigens best meevalt), dat kan je voorkomen door een klein lampje van achteren te plaatsen, dat geeft een klein accentje op de rand van de slof waardoor die loskomt van zijn achtergrond. Een soort haarlichtje dus.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
wolf7755
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Doesburg
CONTACTCOLON

Je schreef:

"Zie hier mijn eerste stappen op het gebied van de still fotografie"
dan vind ik het toch erg goed gedaan hoor. Ik heb hier geen ervaring mee, wel eens geprobeerd met een bloemetje maar vond het nog lastig zat.

De belichting vond ik bij de tweede serrie ook mooier, maar bij de eerste serrie vind ik de achter grond en het verscherpen mooi.
Bieker, heeft wel gelijk dat je naar het materiaal moet kijken en dus moet je zeker op letten bij usm.
Dat de produkten bij de eerste serie een beetje lijken te zweven vind ik bij verkoop eigenlijk wel mooi hoor. maar bij nr. 5 met schaduw onder aan, geeft het toch een mooi rustig beeld.


Gr.

Joost
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De tweede serie is inderdaad beter dan de eerste. Ik denk dat de witte achtergrond meer doet dan de zwarte.

De achtergrond op de foto's komt mij echter wat smoezelig over. Misschien dat toch wat meer uitlichten.

O ja, en maak je sensor schoon. Ik zie best wel wat stofvlekken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

dejong1racing schreefCOLON...Ik zie best wel wat stofvlekken.
Dat zijn slofvlekken... ;-)

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

hahaha.

En hoe verkoop je die schoentjes; op je sloffen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

1 voordeel, als ze wat langer liggen worden ze zeker niet slof...

klus voor vanavond: de donkere achtergrond met deze belichting :)

update volgt weer...

en inderdaad... nu valt mij in iedergeval 1 stofje op.. (boven, rechts van het midden).. en ik dacht nog wel dat die stoffigheid mij gespaard gebleven was... Nou ja.. als ik m'n 1.8 50mm lens ga kopen gelijk maar een schoonmaaksetje... grmbl...

en thanx voor het commentaar!

(en omdat het loonbedrijf vandaag al kuilpakjes kwam persen en wikkelen laat mijn tentje nog even op zich wachten helaas...)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
mctenhove
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Breda

Zeker geslaagde productfoto's! Mijn vriendin zit mee te kijken en vraagt zich af waar ze de slofjes kan kopen :)
[i]Nikon Shooter [/i]
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Hmm.. gisteravond niet kunnen fotograferen. moest met kids in de tipi slapen (durven er nog niet alleen te slapen..) maar wees niet bang, laat het niet versloffen, vanavond volgende poging :)

nb: volledige serie (alle sloffen met alle achtergronden) te zien op mijn site, te vinden onder de menukeuze 'what's new'
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Ja hoor.. is m'n tentje klaar, zijn de sloffen verdwenen.. toen maar een beetje geexperimenteerd met een plastiekje van m'n broer..

ik weet het, compo niet echt goed (sokkeltje niet helemaal in beeld, dead center plaatje, maar toch...)

Afbeelding

(of ben ik nu volgens de regels van het forum een testcase offtopic in een ander topic aan het knikkeren?)

anyway.. brand maar weer los, opbouwende kritiek meer dan welkom.
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar