Poging 2, dobbelsteentjes :)

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Na het daverende succes van mijn eerste poging, bij deze poging 2 :P

Wie kan me weer eens wat tips geven?
Ik heb ook een vraag over de foto met de zwarte achtergrond.
Op de voorste dobbelsteen is een zwarte vertekening te zien... Hoe kan ik zoiets voorkomen?

De foto's zijn gecropt en ik heb zoals jullie zien met brightness levels gespeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Exif:
Tv( Shutter Speed ) 1/60
Av( Aperture Value ) 5.6
ISO Speed 400
Focal Length 55.0 mm
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen.

Wat wil je bereiken. Wil je de dobbelstenen echt in de achtergrond laten verdwijnen. Dat doe je dan goed. Bij de eerste zie je echt geen randen van de stenen meer en zijn alleen de dotjes nog zichtbaar.

Maar bij die eerste zie ik ook wat bewegingsonscherpte. Althans ik denk dat de onscherpte daarvan komt. Heb je geen statief gebruikt? Zou je altijd moeten doen. Je kunt dan ook ISO 100 gebruiken.

Betreft de tweede; die zwarte schaduw zou je op kunnen vangen door de dobbelstenen beter uit te lichten.

Over het algmeen kan ik niet echt zeggen dat ze showcase-waardig zijn, meer testcase
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Met de eerste wilde ik inderdaad de illusie wekken van stippen.
Ik vond het zelf erg geinig dat ondanks je geen randen ziet je toch overlappingen ziet. De 2de heb ik gepost vanwege die zwarte vertekening dus. Ik was me overigens niet bewust dat er een testcase topic was voor prutsers als ik :)

In de toekomst zal ik daar mijn brouwsels posten.

Bij gebrek aan statief heb ik de foto's inderdaad met de hand geschoten.

Edit: kan ik dit topic nog verplaatsen naar testcase? Want ik zie zelf natuurlijk ook wel dat ze niet kunnen concureren met wat de 'echte' fotografen hier plaatsen.
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Nounou.. prutsers... :?:

Ik vind het een leuk idee en ook goed uitgevoerd, met natuurlijk nog wat verbeterpuntjes. Die eerste vind ik zéker geslaagd, hoewel het jammer is van de bewegingsonscherpte. Met een statief (of iets dat erop lijkt) kan je dat volgende keer voorkomen.

Die tweede vind ik ook wel leuk, alleen moet je daar goed opletten dat de stippen niet overlopen in het achtergrond, zoals bij de achterste het geval is.

Volgende serie wordt vast beter ;)
Fotoset gekocht bij [url=http://www.foka.nl]FOKA.nl[/url].
Bezoek ook mijn site op [url=http://www.rolandfoto.nl]RolandFoto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

wow jullie zien alles...
Het was mij nog helemaal niet opgevallen dat die stippen inderdaad in de achtergrond overlopen :oops:

Dank aan jullie alletwee trouwens. Ik moet nog zoveel leren en ik vind het fijn dat er hier mensen zijn die ook de beginner helpen :)

En ik moet oprecht zeggen dat ik me flink verkeken heb op het maken van een 'mooie' foto! Daar komt meer bij kijken dan ik dacht lol!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

SantaX schreefCOLON
En ik moet oprecht zeggen dat ik me flink verkeken heb op het maken van een 'mooie' foto! Daar komt meer bij kijken dan ik dacht lol!
Kijk maar eens naar de bierflesjes. Daar is nu een derde serie van en er worden nog opmerkingen over gemaakt. Productfotografie is echt niet iets wat je even neerzet en een plaatje maakt. Daar kan echt tijd in gaan zitten.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ik was toevallig net bij V3 aan het kijken! Ik heb veel respect voor zoveel geduld... Zelf zou ik van bierflesjes geen foto's kunnen maken :(

Niet van volle flesjes tenminste :roll:
Maar inderdaad de tips die daarin staan heb ik ook zelf ook veel aan.
Maargoed, nogmaals, ik heb vorige week zondag de camera gekregen en dit is echt de eerste keer dat ik zoiets doe. En ook al kunnen ze niet tippen aan wat sommige mensen hier posten, ik heb ze met heel veel plezier gemaakt en hoop er in de toekomst met net zoveel plezier nog betere prentjes van te maken :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind productfotografie ook wel leuk om te doen. Je bent helemaal alleen bezig en nergens van afhankelijk en het kan op je dooie gemak.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Zelf heb ik deze foto's niet als productfotografie bedoeld. Maar ik schrok ervan hoeveel foto's ik heb genomen. En hoe lang ik er mee bezig ben geweest. Meer dan 100 foto's.... En de meeste heb ik meteen weggegooid omdat ze me totaal niet aanspraken. Die met de witte achtergrond zag ik plots zo een beeld bij van, eh tja zoals het nu is zeg maar. Maar op de onbewerkte foto zijn de dobbelstenen duidelijk zichtbaar en hebben zelfs een ivoorkleur. Maargoed, met contrast en brightness dit er dus van gemaakt. Ik had er zo een gevoel bij van 'wat zou je zelf nu op posterformaat ophangen'... Ivoren dobbelsteentjes of iets 'kunstzinnigers'.
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Ik zou die eerste foto ook zeker nog een keer overnieuw doen met een statief en dan als abstracte kunst aan de muur hangen. Als 't een beetje de stijl van je interieur is lijkt 't me erg mooi staan.
Fotoset gekocht bij [url=http://www.foka.nl]FOKA.nl[/url].
Bezoek ook mijn site op [url=http://www.rolandfoto.nl]RolandFoto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ik zal er zeker nog eens mee gaan spelen. Achja, ik kan natuurlijk ook ander interieur kopen als het echt zou vloeken ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar