Eerste poging De Pelikaan Zutphen

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik heb een aantal foto's gemaakt in de Pelikaan.

De Pelikaan is een combinatie van een kruidenwinkel, koffie/thee verkoper en een koffiehuis. De winkel zelf is in de tijd dat de Pelikaan bestaat niet veranderd.

Ik moet een beetje zoeken met mijn woorden en dat komt voornamelijk omdat ik niet weet hoe ik datgene wat op de foto staat moet omschrijven.


Wat ik mij afvraag of iemand die dit soort foto's vaker maakt, hoe hij of zij dat anders zou hebben gedaan.

1.
Afbeelding
Weegschaal by Marco de Boer, on Flickr

2.
Afbeelding
Koffie by Marco de Boer, on Flickr

3. hetzelfde, maar toch ietsjes anders.
Afbeelding
koffie 2 by Marco de Boer, on Flickr

4.
Afbeelding
Kruidenwinkel by Marco de Boer, on Flickr

Dus had ik iets anders moeten doen, perspectief e.d. dan wil ik dat graag weten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik vind het mooie foto's met voor mij als uitschieter #1
Zou zelf ook geen ander standpunt hebben genomen (lijkt me overigens ook wel heel lastig in zo'n volle winkel)
Wel komen ze nogal donker over waarbij je met name in #4 dan details verliest in de bakken naast de pinautomaat.
Deze automaat zou ik zelf hebben weggeshopt omdat deze afbreuk doet aan het tijdsbeeld van de rest van de winkel.

m vr gr

Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
snarie

Standpunten zijn idd goed, alleen is het idd zo dat de foto's vrij donker ogen
mocht je nog een keer de mogelijkheid hebben, probeer het eens met HDR, dat lijkt mij mooier.
Eriklo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2013 15:43
WoonplaatsCOLON Lochem

Mooie platen hoor...! Wel jammer dat je de heerlijke geur die in de Pelikaan hangt niet mee kunt fotograferen...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar