beoordeling foto's

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

weet niet of ik hier de foto's "kwijt" kan maar willen jullie deze foto's voorzien van (opbouwende)kritiek. Ik probeer al geruime tijd mooie druppel foto's te maken en van jullie aanvullingen kan ik wat leren.

Alvast bedankt!
Bas

1:

35677

2:

35676

3:

35675

4:

35673

5:

35672

6:

35670

Laatst gewijzigd door 1 op mustang1969, in totaal 5 keer gewijzigd.
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

gebruik photoid !!!
NIET thumbid !!!!
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

De foto's (sorry: thumbs) zijn wel erg klein. Maar wat ik kan zien heb je een mooi begin gemaakt. Ze lijken scherp en ook de momenten lijken goed. Wel zou ik op de belichting letten, ze lijken wat donker. Hoe maak je ze, waar staat je flitser, heb je een reflector staan? Mag ik vragen wat de rode vloeistof is die je erin laat vallen?
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

eoa4all: wat is het verschil tussen thumbid en photoid? Krijg ik bijvoorbeeld bij photoid de exif data er ook bij?

Apist0: de vloeistof is een flesje mengverf van de Praxis. (€3,49) aangemaakt met water anders is hij te dik. De druppel vallen op een witte vloertegel (hoogglans).
De flitser staat naast de druppel. Ik had een foto van de opstelling maar die is per ongeluk gewist. Moeilijk uit te leggen maar ik heb het idee van deze site:
http://www.youtube.com/watch?v=K5AOShxcu-I" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Met photoid worden je foto's GROTER getoond, zie je eerste topic hierover, daar is het ook al gezegd.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Anoniem 4

Is het nou echt zo moeilijk.

CodeCOLON Alles selecteren

[photoid]35677[/photoid]
Kijk maar.
hier stond een voorbeeldfoto, maar die is nu overbodig geworden.
Over Exif-gegevens hoef je je niet druk te maken, want die zitten ook niet in de foto's die je geupload hebt.
Wat er niet in zit, krijg je er ook niet uit.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 5 keer gewijzigd.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Bas,
Pas even je openingspost aan :x .
In plaats van [thumbid]XXXXX[/thumbid] moet je [photoid]XXXXX[/photoid] gebruiken.
De XXXXX staat voor het nummer van je foto, dus 35677 enz.
Als je dan ook elke foto een nummer geeft en een spatie ertussen laat komt het helemaal goed.

Dus:

1.
[photoid]XXXXX[/photoid]

2.
[photoid]XXXXX[/photoid]


Overigens wordten ook je exif gegevens dan gewoon zichtbaar (zitten er wel in)
Canon materiaal
Anoniem 4

Jumper schreefCOLONOverigens wordten ook je exif gegevens dan gewoon zichtbaar (zitten er wel in)
Vreemd, zie ik nu ook, maar als je in het album kijkt zie je ze weer niet. :?
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Jumper,

Ik weet niet wat je met openingspost bedoeld. Wat moet ik aanpassen?

Moet ik nu de foto's verwijderen en opnieuw plaatsen maar dan met photoid? Of kan ik ze nu laten staan en de volgende keer het op die manier doen?

Gr.
Bas
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Als je je post aanpast waar je de foto's heb weg gehaald op bovenstaande manier dan komt het goed.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Wat een hulpvaardigheid, maar ook vijandigheid. "is het nou echt zo moeilijk" en allemaal uitroeptekens achter thumbid en photoid?

Ik vroeg me alleen maar af of jullie de foto's van kritiek wilde voorzien maar ik krijg nu alleen commentaar op het plaatsen van foto's. in een uitleg elders op dit forum staat toch echt dat je thumbid en photoid kan gebruiken. Maar een duidelijke uitleg over wat wat doet staat er niet bij. Dus neem mij vooral niet kwalijk dat ik dit verkeerd gedaan heb en dat dit allemaal niet is voor mij.
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
Anoniem 4

Ik heb je ook al geprobeerd te helpen in een eerder geplaatst topic.
Daar heb je niet meer gereageerd op mijn hulp.
Nu heb je hier weer gewoon een nieuw topic voor dezelfde foto's geopend.
Je vraagt wel hulp, maar je wilt het kennelijk niet accepteren en doet roept wat irritatie op.
Als je persé thumbid wil gebruiken, is dat je goed recht.
Maar voor de mensen van wie je een beoordeling vraagt, is dat lastig kijken en zul je minder reacties krijgen.
Ik en de meesten hier bedoelen het goed. Doe er mee wat je wilt.
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Hoi Illuminatus,

Ik begrijp dat iedereen het goed bedoelt en dat waardeer ik ook. Hulp wil ik ook graag want met zo'n forum leer je juist van elkaar. Soms krijg je alleen van die halve kreten waar ik niets mee kan. Ik weet dan niet wat ik moet aanpassen of anders doen, een langere uitleg zou dan handig zijn voor mij. Het schoot inderdaad even verkeerd dat er op die manier alleen gereageerd kan worden. Sorry hiervoor.

Bijvoorbeeld: je schrijft dat je mij eerder heb geholpen bij een topic en dat ik daar niet meer op gereageerd heb. Ik had de foto's inderdaad eerder gepost maar daar kwam de reactie op dat ze te klein waren. Ik heb ze toen uit mijn album gehaald 9die heb ik helemaal verwijderd omdat alle foto's dan te klein zijn). Nu weet ik niet hoe ik in dat specifieke topic de foto's goed moet terug plaatsen dus heb ik een nieuw topic geopend.

In de uitleg hoe je foto's kan plaatsen wordt niet duidelijk het verschil tussen thumbid en photoid uitgelegd. Wat doet de een en wat laat je zien bij de ander.

Ik hoop nog veel te leren van iedereen.
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De openingspost is het bovenste bericht, dat je zelf hebt aangemaakt. Daar staan de foto's.
In dat bericht zie je een "wijzig" knop", als je daarop drukt kun je dat bericht wijzigen.
zet overal waar je "thumbid" hebt getypt even "photoid" neer en bewaar daarna je bericht. Dan toon je de foto's in het grote formaat.
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

daar heb ik wat aan! dank eos4all.

gewijzigd.

kom maar op met dat commentaar. Zie alleen nog niet de exif gegevens, wel in mijn album. Daar staat ook een knop In-uit schakelen (die heb ik op inschakelen gezet) maar zie ze niet. daarover nog tips?
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
Anoniem 4

No hard feelings. Het is gelukt en de Exif gegevens kan ik gewoon zien.
Ik zal mijn voorbeeldfoto hierboven weghalen, is nu een beetje teveel van het goede.
Gebruikers-avatar
mustang1969
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2013 09:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

No hard feelings. :D

hoe zie jij de exif gegevens dan?
Kennis is wat je nog weet nadat je alle feiten bent vergeten (Howard Gardner)
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Schitterende foto's. Foto 4 vind ik wat te donker, maar verder een geslaagde poging.

Ik zie ook geen exif. Die zie ik trouwens nooit. Als ik ze wil zien, moet ik naar de gallerij van die persoon gaan en dan zie ik ze wel onder de foto staan. Of ik download de foto en bekijk het in Photoshop. Maar dat lijkt me omslachtig. Ik ben benieuwd wat de snelle, slimme manier is om de exif te zien.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Standaard kun je de exif van foto's in je browser niet bekijken. Maar je kunt een exif viewer in je browser installeren, (bijv. die van Opanda)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar