Foto's direct weergeven op laptop of iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Het lijkt me in sommige situaties leuk en misschien ook wel handig om foto's die ik maak direct te kunnen zien op mijn laptop of iPad. Wie weet wat hiervoor de mogelijkheden zijn?

Heb al zitten denken aan de nieuwe SD card die werkt via Wifi, maarja in mijn camera kunnen alleen CF-cards...

Dus ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Je kan je camera op de laptop aan sluiten met een usb kabel dan kan je via eos utility de foto's gelijk zien.
Je hebt dan wel weinig bewegings ruimte
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Je hebt kabels van 5 meter(mischien ook wel meer) Dus de bewegings ruimte valt nog mee.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Mbt iPad, zie het iPad topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 22&t=83329" onclick="window.open(this.href);return false;
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Voor de Ipad: http://store.apple.com/nl/product/MC531 ... jEwMDgzMjQ" onclick="window.open(this.href);return false; ik werk er mee en het bevalt prima.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik denk dat jwkempeneers bedoelt, dat hij graag meteen de foto's op een groot scherm wil zien op het moment van schieten. Dus tijdens het shooten.
Zelf zou ik dat ook graag willen en heb een kabel van 5 meter, maar zodra ik de boel aansluit op de Mac, komt meteen de melding op het scherm dat de camera niet herkent wordt. (ik werk met de 5D MK II)
Dit topic volg ik daarom met belangstelling :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Das dan beetje jammer. Op mijn hp werkt eos utility prima met standaard kabel en usb verlenkabel van 5 meter. was geloof ik 2,50 of zo bij de aktion... ;<)..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Ina sinds kort verkoopt Frank Doorhof diverse tools die het remote schieten vergemakkelijken.
Denk hierbij aan trekontlasting voor je kabels, speciale tafeltjes voor je laptop die je op je statief zet en
Kortingscode:
http://www.frankdoorhof.com/site/?p=2580" onclick="window.open(this.href);return false;
Producten: http://www.frankdoorhof.com/shop2/index ... t&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.frankdoorhof.com/shop2/index ... t&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;

@jwkempeneers de Eye-fi kaarten werken wel in een CF adapter, dit moet je voor jouw model echter eerst uitzoeken welke combinatie gaat werken.
Niet alle adapters+kaart+camera combinaties werken werken, in mijn 5d2 werkt de juiste combinatie met zo'n wifi kaartje perfect en direct naar de iPad en Laptop.

Volgens specificatie mag USB maar 3 tot max5 meter lang zijn, het kan dus inderdaad gebeuren dat je apparaat niet werkt met een extreem lange kabel maar de oplossing staat in de bovenstaande link.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Wat is de hulpvaardigheid hier toch altijd snel!! :D Zelfs voorzien van linkjes.
Maar ik heb geen behoefte aan kabels (die heb ik) en/of tafeltjes (computer staat op een stevig bureau); ik vraag me alleen af waarom de Mac mijn camera niet herkent.

@jwkempeneer: ik hoop niet dat ik hiermee je topic vervuil. :oops:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er bestaan USB-repeaters, dat werkt hier prima met 10m.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Ina een van de meest voorkomende symptomen met te lange of defecte kabels is foutmeldingen op je pc. Dat kan je herkennen aan bijv. beschadigde bestanden of zoals jij ervaart slechte communicatie naar de computer(waardoor je een herkennings foutmelding krijgt). Grote kans dat jouw combinatie Camera+usbkabel niet werkt en dit opgelost kan worden met een andere kabel.(zoals bijv. bovenstaande links). En een andere manier om je kabel in te korten is je pc dichter bij je camera te brengen. ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Het is me duidelijk! Heel veel dank! :P
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar