Ochtendfotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

Ik heb deze week vakantie (eindelijk :D) en ik heb de Canon EOS 10D en de Canon 18-55mm tot mijn beschikking.

Ik wil een keer 's Ochtends gaan fotograferen. Hoelaat zou ik dan ongeveer moeten beginnen?
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Als je echt zons opkomst wilt fotograferen, Mag je rond half 6 wel op de plek wezen waar je wilt fotograferen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Ik zou eerst opzoek gaan naar een goede locatie. En dan pas een keer vroeg opstaan. ;-)
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

BossA schreefCOLONAls je echt zons opkomst wilt fotograferen, Mag je rond half 6 wel op de plek wezen waar je wilt fotograferen.
Dat wordt dan "zonnetje schieten" - dat deed Columbus ook al en daardoor ontdekte hij Amerika, ben benieuwd wat jij straks ontdekt ....
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je kunt het beste een half uur voor zonsopkomst ter plaatse zijn, de tijden dat de zon opkomt vind je hier: http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersver ... ergang.htm" onclick="window.open(this.href);return false; .

Vergeet verder niet vooraf een mooie locatie te spotten, wanneer je 's ochtends nog op zoek moet kom je tweedes. Zorg dan ook dat je aan de westkant het gebied binnen gaat, zodat je mooi tegen de zon in kunt fotograferen. Als hulp is google-earth zeker aan te raden, daarin leek mij Buurserzand - Steenhaarsplassen een mooie locatie in de buurt van Haaksbergen.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

:shock: Wow... wat vroeg :wink:

Ik was sowiezo al van plan om naar het Buursezand te gaan.
Brell

ebvandevechte schreefCOLON
BossA schreefCOLONAls je echt zons opkomst wilt fotograferen, Mag je rond half 6 wel op de plek wezen waar je wilt fotograferen.
Dat wordt dan "zonnetje schieten" - dat deed Columbus ook al en daardoor ontdekte hij Amerika, ben benieuwd wat jij straks ontdekt ....

Hij wist echter niet dat het Amerika was, hij ontdekte wel een prachtig continent.
Daar zou ik wel eens een zonsopkomst willen meemaken in de Rockies of Bryce Canyon.

Brell
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Als je dat te vroeg vindt kun je misschien beter beginnen met een zonsondergang.
Gebruikers-avatar
timmy1984
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 18:50
CONTACTCOLON

Beste Sem,

Probeer een kleine 20 minuten tot een kwartier voor de zon opkomt op je (zoals bovenburen al meldden) stekkie klaar te staan met je cam. Dan heb je vaak het mooiste licht en schijnt de zon (als je geluk hebt) onder tegen de wolken aan, dit geeft een in mijn ogen spectaculair effect. Then again, smaken verschillen.

"Ik zeg DOEN!" Het is zeker de moeite van het vroege opstaan waard. :wink:

Mvg,

Tim
Mvg,
Tim

Canon EOS 400D, Tamron SP 28-105 F/2.8, Canon 70-200 F/4L USM, Samyang 8mm fisheye, Slik PRO 614EZ, Lowepro slingshot 202 AW
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Een uurtje voor zonsopkomst is vaak voldoende. Hoe laat dat is moet je even opzoeken.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Dit gratis programaatje is daarbij ook wel handing,kan je zien met behulp van een google maps kaartje waar en hoe laat de zon en maan op en onder gaan.
http://photoephemeris.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar