RAW start niet met CS4 van de 5DMarkII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Eerst een omschrijving :
Ik had CS4 en hiernaast heb ik CS5 geïnstalleerd.
Deze werkt prima met uitzondering van de cursor, als ik bv. De stempel vergroot dan wordt deze in het begin in een cirkel weergegeven maar als ik deze vergroot wordt deze als een C weergegeven en tot uiteindelijk als een streepje.
Dit komt, heb ik mij laten vertellen, door de videokaart (Dell laptop INSPIRON 9400) Nvidia GeForce 7900GS . Hiervoor heb ik de laatste versie 179.48 geïnstalleerd maar helaas geen resultaat.

Nu heb ik mijn nieuwe 5DmarkII geinstaleerd
Als ik nu een RAW foto open dan gaat het Raw program van de CS5 van start. Dus oké
Maar om de ergernis (cursor) van de CS5 op te lossen heb ik CS5 verwijderd.
Als ik nu de RAW van de 5DmarkII open dan start de Raw niet meer.
Als ik een JPG open via bridge naar Raw dan start de CS4 Raw gewoon.
Ik heb van CANON alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd Maar helaas RAW start niet.

O wie kan mij helpen?
Dré
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, ik heb geen CS4 meer, dus ik weet even niet waar, maar wat je moet doe is het menu item vinden waar je aan kunt geven welke bestandsformaat je moet openen met welke software, dit zit in Photoshop zelf.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

In windows verkenner op raw bestand rechter muisknop, in het menu "openen met" programma kiezen.
Nu opent een lijst met programma's.
Hier CS4 opzoeken.
"Dit type bestand altijd met dit programma openen"aan vinken.
En ok klikken.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Anoniem 4

Deze grafische kaart in deze laptop is één en al ellende. Met nVidia als zodanig is helemaal niks mis, maar deze kaart is gemodificeerd om samen te werken met dit soort Dell’s. Grafisch gezien is Dell bij mij nooit favoriet geweest. Met HP ben je op dit (en ook andere) punt(en) duidelijk beter af.
Reparatie/vervanging bij Dell is een kostbare aangelegenheid, tussen € 350,00 en € 400,00.
Bepaald niet meer rendabel voor een laptop van deze leeftijd.
Zeker als je Photoshop CS5 wilt draaien en die heb je dus al, is het beste wat je kunt doen de laptop vervangen. Firmware upgrades gaan je niet helpen.

Om toch wel redelijk te kunnen werken, heb je CS5 verwijderd en nu start CS4 niet goed meer. Kennelijk is er bij de verwijdering van CS5 iets verwijderd wat ook CS4 nodig heeft om goed te kunnen werken. Het lijkt me dan ook het beste om CS4 opnieuw te installeren.

Overigens begrijp ik je werkwijze met RAW niet helemaal. Je opent een JPG-bestand in een RAW-converter. Waarom zou je dat willen doen. Een JPG bestand opent gewoon in Photoshop zonder interventie van een RAW-converter.
Het probleem zit hem kennelijk in de plug-in “Camera Raw”. Ik zou beginnen om die opnieuw (laatste versie) te installeren.
http://help.adobe.com/nl_NL/Photoshop/1 ... F2C8B.html
http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407344.html

Veel succes.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Waarom je een jpg wil openen in ACR lijkt me vrij duidelijk, om het bewerkingsgemak van ACR te kunnen hebben...

Maar verder staat er duidelijk:
Als ik nu de RAW van de 5DmarkII open dan start de Raw niet meer.
Als ik een JPG open via bridge naar Raw dan start de CS4 Raw gewoon.
:wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Anoniem 4

Zo’n gemak vind ik ACR nou niet en toch gebruik ik hem onderliggend in Lightroom.
Als ik een JPG bewerk, doe ik dat direct in PS. Maar goed dat is allemaal een kwestie van smaak en dat kan verschillen.

TS meldt dat een RAW openen niet werkt, maar een JPG wel in ACR. Dan constateer ik simpel dat het converteer-deel in ACR niet goed werkt en alleen dat omdat bewerken wel lukt. Omdat je geen herinstallatie kunt doen van alleen de conversie-engine, zul je dus ACR in zijn geheel opnieuw moeten installeren.
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Als de Raw open dan krijg ik de volgende melding:

Kan uw verzoek omdat het niet het juiste soort document is niet uitvoeren

Dré
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Welke versie van ACR heb je onder CS4 draaien?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONWelke versie van ACR heb je onder CS4 draaien?
Hoe kan ik dat vinden?
De file is CR2

Dré
Jan59

In het Help menu... About Plugins.... daar staat ie... :roll:
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Jan59 schreefCOLONIn het Help menu... About Plugins.... daar staat ie... :roll:
Dank je

hier staan er twee
4.4.1 en 5.00178

Ze zijn er dus (vogens mij) maar die starten niet

Maar ja wat nu?
Jan59

Eventueel is het beter om alleen de nieuwste Photoshop op een computer te hebben, i.v.m. dergelijke problemen.
De oudere versie dan maar op een andere computer setuppen, als er een andere computer is :roll:
Anoniem 4

Dre Meuffels schreefCOLON... hier staan er twee 4.4.1 en 5.00178 Ze zijn er dus (vogens mij) maar die starten niet Maar ja wat nu?
5.00178 is een verouderde versie van Camera Raw in PS CS4, de laatste versie daarvan op één van mijn systemen is 5.7.0.213

4.4.1 is een verouderde versie nog uit PS CS3, de laatste versie daarvan was bij mij 4.6.0.30.
Bij een upgrade van CS3 naar CS4 bleef CS3 op het systeem staan. Aangezien die kennelijk niet is verwijderd, is ook die Camera Raw versie blijven staan.

Wat ik al eerder heb aangegeven is de meest simpele weg: de laatste versie bij Adobe downloaden en installeren (zie mijn eerdere links)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar