Voor hen die al heel lang twijfelen....

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Adobe Creative Cloud software "voor fotografen"
Tijdelijke aanbieding.
Ontvang Lightroom voor desktop en mobiele apparaten + Photoshop CC voor slechts €10,07 per maand, incl. btw. Aanbieding eindigt op 28 augustus.
Normale prijs is 12,09 per maand. Dus het scheelt toch bijna 25 euro op jaarbasis.
Het is een jaarabonnement dat stilzwijgend wordt verlengd, daarna betaal je de normale maandprijs. Mits je 30 dagen van te voren opzegt.

http://www.adobe.com/nl/products/special-offers.html
Laatst gewijzigd door 3 op karin115, in totaal 13 keer gewijzigd.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Tof!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik ben erg huiverig voor software op huur basis.
Je komt nooit meer van de kosten af tenzij je besluit het product in z'n geheel links te laten liggen.
Nu valt het meeste nog wel te exporteren waardoor je kunt verstappen op iets anders.
Ook kan de software zomaar veranderen omdat de grote gemene deler dat wil, maar jij niet en dan moet je mee.

Die P.S.2 bijvoorbeeld: die mist een paar functies maar ik ken het al heel lang dus dat blijft vertrouwd en dan is het makkelijk om bv de 'gebreken' te accepteren.

Als LR bijvoorbeeld besluit om alleen in de metro omgeving te gaan werken onder windows 10 dan ben je dus zwaar de l*l
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik werk al jaren met Photoshop en heb intussen ook enige ervaring met Lightroom.
Heb intussen vele andere pakketten uitgeprobeerd maar uiteindelijk kan voor mij geen enkel programma tippen aan Adobe Photoshop. Voor mij is dit een ideale oplossing.
In het verleden stapte ik niet over op een nieuwe versie omdat dit voor een huis tuin en keuken gebruiker onredelijk hoog geprijsd was.
In Photoshop Elements miste ik te veel mogelijkheden dus dat was voor mij geen goed alternatief.
Zelf heb ik deze abonnements constructie al een jaar. Het bevalt mij prima. Voor een heel redelijk bedrag kun je gebruik maken van 2 super uitgebreide pakketten. Altijd up-to-date.
Het is wel de manier waarop de grote software bedrijven tegenwoordig werken. Denk ook aan microsoft office. Natuurlijk zullen er zo af en toe wijzigingen zijn waar ik minder blij van wordt maar tot nu toe heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Dit soort programma's wordt op deze wijze wel toegankelijk voor een breder publiek.

Ps Seoman nog een tip:
Stap over op Apple :p
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik wil geen programma's op huurbasis. Ik wil gewoon een origineel programma met oneindige licentie kunnen kopen. Ik hou het voorlopig gewoon bij Adobe CS 6.
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Bovenstaande geldt ook voor mij, maar ik hou het nog gewoon bij Adobe CS 5.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hier een aardig stukje met voors en tegens:

http://www.digitalefotografietips.nl/ko ... ware-huur/

Ik heb ook de keuze gemaakt om ligtroom en photoshop te "huren". Ik vind het fijn verzekerd te zijn van de laatste software en goede ondersteuning en vind dat het geld dubbel en dwars waard.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
eos4ever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 22:17

Voor mij het laatste duwtje in de rug om de sprong naar een betaalde versie nu eindelijk te wagen.
Heel eerlijk? Ik heb de laatste jaren (zoals, denk ik, velen onder jullie) gebruik gemaakt Photoshop via de minder legale wegen. Puur omdat het pakket voor mij te duur was qua aanschaf. De aanschafprijs stond niet in verhouding met hetgeen ik ermee deed/doe.
Ik ben een frequente gebruiker maar die 800 euro ging mij boven mijn budget.
Een constructie via een maandcontract vind ik dan ook slim van Adobe, het is een geweldig uitgebreid pakket, goed doorontwikkeld, met veel mogelijkheden. Er zullen nu veel meer mensen netjes gaan betalen voor deze geweldige software.

Natuurlijk zitten er haken en ogen aan zo'n constructie maar daarvoor zijn er de voorwaarden. Die moet een geinteresseerde vooraf goed doornemen en als je alles in ogenschouw hebt genomen kun je een gedegen beslissing nemen.
Ik word er wel blij van!
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

"Er zullen nu veel meer mensen netjes gaan betalen voor deze geweldige software"
Dat is waar adobe op inzet
maar het is maar de vraag of het gaat werken.

Mensen die gewoon wat spelen met hun producten zullen nog steeds geen product afnemen.

Het huren van producten is heel normaal geweest maar de consumenten trappen er niet meer in.
Wie heeft er niet jaren lang een telefoon gehuurd van de ptt en stiekem dat ding tig keer betaald. Toen men het door kreeg hield het snel op.
Zelf telefoontjes op afbetaling nemen af.

Dat men de zelfde contracten aanbiedt voor software voorspelt niet de uitkomst maar als Adobe er netto op achteruitgaat dan stoppen ze vanzelf weer met hun 'voordelige' aanbod.

maar IK moet er niet aan denken dat adobe (of andere software producent) mijn werk gaat gijzelen.
Vies gezegd zie ik het ook als ransom ware.

Je zult maar geouwehoer hebben met je internet provider dan vervalt op een bepaald moment je licentie (ik vindt dat waanzin) en welbeschouwd moet je een internet abonnement meetellen in de kosten van je adobe product. Want de een werkt niet zonder de ander.

een photo pakket op afbetaling lijkt mij een veel fijnere optie. Eenmaal betaald is het van mij.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik denk dat er verschil is tussen mensen die al een duur pakket hebben en zij die voor de keuze staan. De laatsten krijgen voor 100 euro per jaar een tweetal pakketten met een waarde die normaal vele honderden euros kosten. Mij bevalt het goed. Volgens mij kun je zonder internet ook gewoon werken het pakket staat gewoon op je computer, minimaal 1x per maand checkt de software of de licentie nog geldig is. Je krijgt automatisch alle updates, etc... Kortom ik ben erg tervreden na aanvankelijke scepsis...
Apple fan, Canon volger...
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

karin115 schreefCOLONAdobe Creative Cloud software "voor fotografen"
Tijdelijke aanbieding.
Ontvang Lightroom voor desktop en mobiele apparaten + Photoshop CC voor slechts €10,07 per maand, incl. btw. Aanbieding eindigt op 28 augustus.
Normale prijs is 12,09 per maand. Dus het scheelt toch bijna 25 euro op jaarbasis.
Het is een jaarabonnement dat stilzwijgend wordt verlengd, daarna betaal je de normale maandprijs. Mits je 30 dagen van te voren opzegt.

http://www.adobe.com/nl/products/special-offers.html
Ik zal nog een extra tip aanbieden voor gebruikers die de 2 programma's in het engels gebruiken, je kan deze aankopen voor 8,87 € per maand.

Truuk : eerst de nederlandstalige 30 dagen proefversies gebruiken, dan aankopen (huren) en niet de 10,07 euro optie kiezen maar de 8,87 € (engelse versie) en dan daarna toch kunnen switchen tussen engels en nederlands ...

Afbeelding
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Is dit de volledig functionele versie van Photoshop ?

Het vreemde vind ik, dat als je op de site van Adobe kijkt, en kijkt wat je betaald voor Photoshop als "losse app" , dit veel duurder is. Namelijk €24,19 per maand op basis van 12 maanden. Dus dan heb je *alleen* photoshop zonder lightroom. Toch raar dat als je dan een abonnement op Creative Cloud fotografie (lightroom + photoshop cc) 'maar' €10,07 (of normale prijs €12,09) betaald op basis van 12 maanden. Wat mis ik hier?
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik vermoed dat ze je vooal binnen willen halen op de cloud
Eenmaal binnen kun je niet meer zonder en dan wordt het later een keer dokken voor meer ruimte oid.

"If you cancel a paid membership then you’ll have a 90-day grace period bring any cloud storage down to the size of 2GB free (or can buy additional storage separately if you like).
You prob­ably also saved your files locally on your computer as well, before sharing online."

Dus zeg maar daaaag met die gemakkelijke cloud opslag.
Je laptop/tablet zit al vol en dus ..........................
Ik vind het maar een wassen neus dat cloud gedoe.
Ja met beleid is het handig. Maar het is dus echt geen massa opslag.

Je krijgt nu dus max(???) 20G bij je abo dat zijn nog geen 1000 raw files.
en als je stopt dan heb je ruimte voor misschien wel 200 foto's

moderne opslag kost 5€cent per gigabyte en zo'n hardisk gaat zeker 3 jaar mee.
dat is 1cent per half jaar per gigabyte!

Ik kijk nog even de kat uit de boom want die voordelen van cloud zijn vooral voor de dienstverleners (in de ruimste zin van het woord van AIVD/NSA tot Adobe/Apple/Microsoft)
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Je krijgt de volledige functie van PS en LR inderdaad goedkoper dan los...

Ik sla mijn fotos niet in de cloud op maar op eigen plaats...
Die plaats kan overigens ook in de cloud bij andere space providers..
Apple fan, Canon volger...
eos4ever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 22:17

Ik sla mijn foto's ook niet in de cloud op. Ze bieden de mogelijkheid, maar het is gewoon mogelijk om alles op je eigen pc op te slaan of waar dan ook.
Na een jaar is de prijs 12,40 euro p mnd en niet meer.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik gebruik CC ook maar ga mijn foto's (Ook al zijn het geen top foto's) niet opslaan in de cloud.
Nergens, helaas kun je geen enkele site meer vertrouwen. Maar ik fotografeer voor mijzelf, en niet voor anderen.
Dus is dat geen probleem voor mij. Een paar harde schijven is wel belangrijk.
70D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Precies qua opslag ben je vrij in hoe of wat, ik gebruik ook gewoon mijn externe hdd.

@Sunblade, het is de volledig versie van Photoshop en Lightroom.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar