foto's zomaar verdwenen van mijn canon 5d mark 3
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
-
- BerichtenCOLON 1
- GeregistreerdCOLON 31 Jan 2015 09:21
Gisteren 30-01-2015 foto's gemaakt buiten 10 stuks van een gebouw. Steeds gekeken of ze goed belicht waren dus ik zag de foto's op mijn camera. Daarna naar binnen gegaan en daar foto's gemaakt. Thuis gekomen stonden alleen de binnenfoto's op mijn kaartje (Heb er 2 in de camera) daarna met een programma de beide kaartjes nagekeken of ze terug te vinden waren. Alle laatste shoots stonden nog op het kaartje terwijl de 10 buiten foto's zomaar verdwenen waren. er verdwijnen dus zomaar foto's op mijn canon camera. Ik ben professioneel fotograaf die in heel Europa werkt en kan canon niet meer vertrouwen. denk aan overstappen naar een andere camera merk. heeft iemand dit ook weleens meegemaakt. www.michaelvanoosten.com
Ik begrijp dat als je professioneel fotograaf bent dat je moet kunnen vertrouwen op je apparatuur.
Maar om nu meteen te zeggen dat na 1 incident Canon niet meer te vertrouwen is is een beetje kort door de bocht.
Mogelijk zijn er andere oorzaken voor jouw probleem:
Ook al is dit de eerste keer dat ik hoor dat dit gebeurd wil dit niet zeggen dat dit met een ander merk niet kan voorkomen.
Ik heb met een Canon Powershot 1 keer gehad dat een foto verminkt was. Dit was 8 jaar geleden. Daarna nooit meer meegemaakt. Met mijn Canon 30D heb ik nog nooit problemen gehad.
Als je zekerheid wil hebben moet je 'vendor independent' zijn. In de ICT wereld wordt dit veelvuldig toegepast. Dezelfde diensten via verschillende apparatuur van verschillende merken aanbieden (redundancy). Zo voorkom je dat een bug bij het ene merk je de dienst niet meer kan leveren.
Dit vertaald naar jouw vak als professioneel fotograaf betekent dit:
Alleen jij kan bepalen of de investering in een 2e merk rendabel is.
Maar zoals eerder gezegd is je conclusie dat Canon onbetrouwbaar is op basis van de informatie die je geeft te voorbarig.
Mvg,
Leon
Maar om nu meteen te zeggen dat na 1 incident Canon niet meer te vertrouwen is is een beetje kort door de bocht.
Mogelijk zijn er andere oorzaken voor jouw probleem:
- * Gebruikersfout (per ongeluk delete knopje ingedrukt en zonder er op gelet te hebben bevestigt).
* Geheugenkaartje defect / einde levensduur.
* Temperatuur verschil binnen/buiten (volgens Canon specs tussen 0 en 40 graden Celcius). En bekijk ook de specs van het geheugenkaartje.
* Luchtvochtigheid (volgen Canon specs tot 85%). En bekijk ook de specs van het geheugenkaartje.
Ook al is dit de eerste keer dat ik hoor dat dit gebeurd wil dit niet zeggen dat dit met een ander merk niet kan voorkomen.
Ik heb met een Canon Powershot 1 keer gehad dat een foto verminkt was. Dit was 8 jaar geleden. Daarna nooit meer meegemaakt. Met mijn Canon 30D heb ik nog nooit problemen gehad.
Als je zekerheid wil hebben moet je 'vendor independent' zijn. In de ICT wereld wordt dit veelvuldig toegepast. Dezelfde diensten via verschillende apparatuur van verschillende merken aanbieden (redundancy). Zo voorkom je dat een bug bij het ene merk je de dienst niet meer kan leveren.
Dit vertaald naar jouw vak als professioneel fotograaf betekent dit:
- * 2 verschillende merken bodies en dus ook verschillende merken lenzen.
* Verschillende merken en grootte van geheugenkaartjes.
* En van al je andere apparatuur die onmisbaar zijn een 2e variant van een ander merk.
Alleen jij kan bepalen of de investering in een 2e merk rendabel is.
Maar zoals eerder gezegd is je conclusie dat Canon onbetrouwbaar is op basis van de informatie die je geeft te voorbarig.
Mvg,
Leon
[size=75]Powershot gevalleltje met onderwaterhuis + EOS ding met variabele verrekijker er opgeschroefd.[/size]
- wibo53
- Wedstrijdleiding
- BerichtenCOLON 2732
- GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
- WoonplaatsCOLON Best
Dit soort dingen is bijna altijd human error....
Heb nog nooit gehoord dat een camera (of computer) zomaar files weggooit....
Bij analyse werden ze vaak overschreven met iets van dezelfde naam, of wat dan ook....
Sterkte...
Alweer eens een test gedaan? En je handelingen geanalyseerd? Niet dat je ze er meeterugkrijgt maar voor het meer zeker voelen lijkt me dat gewenst...
Heb nog nooit gehoord dat een camera (of computer) zomaar files weggooit....
Bij analyse werden ze vaak overschreven met iets van dezelfde naam, of wat dan ook....
Sterkte...
Alweer eens een test gedaan? En je handelingen geanalyseerd? Niet dat je ze er meeterugkrijgt maar voor het meer zeker voelen lijkt me dat gewenst...
Apple fan, Canon volger...
Ik zou inderdaad zo snel mogelijk wisselen van merk.... Canon is totaal onbetrouwbaar, elke dag verliezen de echte professionals honderden opnames alleen worden ze betaald door Canon om dat niet te vertellen.
Wat je ook koopt, wellicht een handige tip. Dat boekje of die CD bevat soms waardevolle informatie. Het is meer dan een onderzetter.
Wat je ook koopt, wellicht een handige tip. Dat boekje of die CD bevat soms waardevolle informatie. Het is meer dan een onderzetter.
- Dward
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1567
- GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
- WoonplaatsCOLON Noorwegen
Welkom op het forum,
Ik zou ook meteen overstappen naar een ander merk. Waardeloos spul die Canon camera's. Ik had pas ook iets heel erg vreemds. In een serie van 10 foto's zat er zomaar een onscherpte tussen. Echt zwaar klote. En dat terwijl ik nooit onscherpe foto's maak. Ligt 'm vast aan m'n camera. Ook een 5D3... waardeloos. Dat verwacht je toch niet?
Sterkte d'r mee!
Groet!
Dward
PS, voor een professioneel fotograaf reageer je wel redelijk ridicuul op iets dat hoogstwaarschijnlijk een kaartfoutje is...
Ik zou ook meteen overstappen naar een ander merk. Waardeloos spul die Canon camera's. Ik had pas ook iets heel erg vreemds. In een serie van 10 foto's zat er zomaar een onscherpte tussen. Echt zwaar klote. En dat terwijl ik nooit onscherpe foto's maak. Ligt 'm vast aan m'n camera. Ook een 5D3... waardeloos. Dat verwacht je toch niet?
Sterkte d'r mee!
Groet!
Dward
PS, voor een professioneel fotograaf reageer je wel redelijk ridicuul op iets dat hoogstwaarschijnlijk een kaartfoutje is...
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 210
- GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
- WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen
Stuur hem deze kant dan maar op hoor, dan offer ik me wel op .Dward schreefCOLON
...Ligt 'm vast aan m'n camera. Ook een 5D3... waardeloos....
Groet!
Dward
Met vriendelijke groet,
Hans.
Hans.
- Photokid
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 509
- GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
- WoonplaatsCOLON München, Duitsland
- CONTACTCOLON
Geloof het of niet, maar ik heb de laatste tijd die indruk ook met mijn 5D MarkII. Helaas hou ik alles niet nauwkeurig genoeg bij (tot nu toe) om het zeker te weten, maar ik heb de laatste maanden ook al meerdere malen met verbazing naar Lightroom zitten kijken omdat er foto's, waarvan ik toch zeker dacht te weten dat ik ze gemaakt had, niet op mijn computer verschenen.
D'r zijn overigens wel meer mensen op internet die iets dergelijks melden (bijv. http://www.dpreview.com/forums/post/52847459 en http://www.canonrumors.com/forum/index. ... ic=10804.0), maar echt duidelijk waaraan het zou kunnen liggen (camera, kaart, card reader, lightroom) wordt het niet echt. Meeste aanwijzingen lijken op corrupte kaarten te duiden.
D'r zijn overigens wel meer mensen op internet die iets dergelijks melden (bijv. http://www.dpreview.com/forums/post/52847459 en http://www.canonrumors.com/forum/index. ... ic=10804.0), maar echt duidelijk waaraan het zou kunnen liggen (camera, kaart, card reader, lightroom) wordt het niet echt. Meeste aanwijzingen lijken op corrupte kaarten te duiden.
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
Ik geloof dat je professioneel fotograaf ben en dat je er van baalt.
Maar heb wel zo ook mijn vragen,
hoe lang doe je dit werk al, ik heb nog nooit een pro na 1 fout van zijn apparatuur horen zeggen dat hij overstapt naar een ander merk. Ook die hebben namelijk wel eens tekort komingen en elke keer wisselen van merk gaat niks worden denk ik.
Hoe oud is de camera, misschien user foutje omdat het een nieuwe camera is?
Hoe oud is het geheugen kaartje? En ook in nieuwe spullen kan een foutje zitten!
Heb je allebei de kaartjes gecheckt? Je zal niet de eerste zijn die de fout maakt om op het verkeerde kaartje te kijken.
En, er schijnen meer van dit soort dingen te gebeuren met verschillende camera's, misschien ligt het aan de kaartjes of software.
Weet zo gauw niet welke site ik het heb gelezen, even googlen misschien
Maar heb wel zo ook mijn vragen,
hoe lang doe je dit werk al, ik heb nog nooit een pro na 1 fout van zijn apparatuur horen zeggen dat hij overstapt naar een ander merk. Ook die hebben namelijk wel eens tekort komingen en elke keer wisselen van merk gaat niks worden denk ik.
Hoe oud is de camera, misschien user foutje omdat het een nieuwe camera is?
Hoe oud is het geheugen kaartje? En ook in nieuwe spullen kan een foutje zitten!
Heb je allebei de kaartjes gecheckt? Je zal niet de eerste zijn die de fout maakt om op het verkeerde kaartje te kijken.
En, er schijnen meer van dit soort dingen te gebeuren met verschillende camera's, misschien ligt het aan de kaartjes of software.
Weet zo gauw niet welke site ik het heb gelezen, even googlen misschien
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
Als je pro bent heb je toch ook vast wel een CPS platina account. Spullen even wegbrengen (je krijgt uiteraard een leen toestel mee want je bent een pro met platina account) en je camera wordt dan helemaal nagekeken.
IK heb dit één keer gehad met een ScanDisk CF kaart in mijn 400D. Iets dat Rescue Pro na de vakantie thuis nog wist op te lossen. Na wat reinigingsactiviteiten (zoutaanslag??) werkt dat kaartje nog steeds. Het was nota bene een kaartje dat ik van een professioneel fotograaf had gekocht omdat hij die dingen soms preventief vervangt.
En o ja, bij de aanschaf van een nieuwe camera ben ik gewoon bij Canon gebleven. Het gemak van hobbyfotograaf zijn....
En o ja, bij de aanschaf van een nieuwe camera ben ik gewoon bij Canon gebleven. Het gemak van hobbyfotograaf zijn....
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 156
- GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
- WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een foto door mijn camera was verwijderd zonder dat ik daar een handeling voor heb verricht.michael vo schreefCOLONheeft iemand dit ook weleens meegemaakt.
Wel heb ik meegemaakt dat een goedkope kaartlezer de foto's verminkte en 1 foto dusdanig verminkte dat de computer hem niet meer kon kopiëren.
Nadat ik een betere kwaliteit kaartlezer heb aangeschaft heeft het zich nooit meer voorgedaan.
Als je als Canon gebruiker een probleem ervaart en dan een Internet forum opzoekt om advies te vragen, dan verdien je ook een serieus antwoord. Ik snap dat sommigen een cynische pet op hebben tijdens het antwoorden, maar een professioneel fotograaf moeten we niet bij zijn eerste post wegjagen.
Als ik weer eens een kaarje heb volgeschoten dan gebruik ik een kaartlezer om de foto's te kopiëren naar de computer. Doe jij dat ook ?
Ik gebruik geheugenkaarten van SanDisk, dus geen goedkopere merkloze kaarten. Welk merk gebruik jij ?
Als ik met een "recovery program" op mijn huidig kaarten kijk, dan vindt ik oude opnames terug, dus ook opnames die verwijderd zijn door mijzelf op de camera of later via de computer.
De enige instelling in de camera die jou situatie zou kunnen verklaren is dat je de optie aan hebt staan waarbij je foto's kunt maken zonder geheugenkaart "Release shutter without card: yes"
Deze zou dan bijvoorbeeld in C1 kunnen staan samen met je andere "buiten" instellingen.
Vervolgens naar binnen en bijvoorbeeld C2 gekozen waar de optie uit staat.
Maak je gebruik van de laatste firmware?
Heb je MagicLantern geïnstalleerd ?
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
- karin115
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1865
- GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
- WoonplaatsCOLON Aalten
Welkom op dit forum, ik kan je helaas niet direct helpen maar ik zie dat er gelukkig ook nog mensen zijn die met je mee proberen te denken ipv je direct af te branden. Ik kan me voorstellen dat dit heel erg vervelend voor je is, wat dan ook de oorzaak moge zijn.
Ik hoop dat er nog wat gered kan worden.
Dit kwam ik op de site van Canon usa nog tegen http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... 248004ccb3
Ik weet niet of dit nu ook eventueel actueel zou kunnen zijn mbt tot 5DIII maar het probleem van verdwenen foto's is dus niet geheel onbekend.
Ik hoop dat er nog wat gered kan worden.
Dit kwam ik op de site van Canon usa nog tegen http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... 248004ccb3
Ik weet niet of dit nu ook eventueel actueel zou kunnen zijn mbt tot 5DIII maar het probleem van verdwenen foto's is dus niet geheel onbekend.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik ken er genoeg die overgestapt zijn. Toen de 1D mk III uitkwam zijn er een hoop naar Nikon geswitcht. En er zijn er ook weer teruggegaan naar Canon toen de 1Dx uitkwamwoody111 schreefCOLONik heb nog nooit een pro na 1 fout van zijn apparatuur horen zeggen dat hij overstapt naar een ander merk. Ook die hebben namelijk wel eens tekort komingen en elke keer wisselen van merk gaat niks worden denk ik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk dat men niet gelijk overstap als de apparatuur 1x weigert, dan word het een dure business en kan je bezig blijven denk ik.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
- Dward
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1567
- GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
- WoonplaatsCOLON Noorwegen
Ik wil best serieus antwoorden maar van een 'pro' mag je ook verwachten dat hij de zaken even relativeert en zelf wat onderzoek doet n.a.v. zijn probleem. De relevantie om 'het probleem' direct aan z'n camera toe te wijzen om er dan meteen aan toe te voegen dat hij overstapt naar een ander merk schat ik ook niet in als een pro-reactie. Aangezien ik zijn 'kort door de bocht' omschrijving niet 'pro-waardig' vind en de hele post vind overkomen als een storm in een glas water of het - tegen beter weten in - in een kwaad daglicht stellen van een bepaald product, komt er van mijn kant dus geen serieuze reactie. Jammer maar helaas...Canon 7D schreefCOLONAls je als Canon gebruiker een probleem ervaart en dan een Internet forum opzoekt om advies te vragen, dan verdien je ook een serieus antwoord. Ik snap dat sommigen een cynische pet op hebben tijdens het antwoorden, maar een professioneel fotograaf moeten we niet bij zijn eerste post wegjagen.
En natuurlijk had ik ook niets kunnen schrijven.
Groet!
Dward
- Rijk
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3205
- GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Ik heb ook niet een sluitend antwoord hebben hoe dit op te lossen. Zeker als je er zo van afhankelijk van ben zou ik de camera na laten kijken.
@Dward en anderen
Het op deze manier reageren word niet prijs gesteld en dan kan je inderdaad beter niet reageren
Vergelijk het met een winkel waar je langs gaat voor info, als je dan op deze manier te woord word gestaan kom je er denk ik nooit meer terug. Ik hoop dat TS zich hier nog wel even laat zien.
@Dward en anderen
Het op deze manier reageren word niet prijs gesteld en dan kan je inderdaad beter niet reageren
Vergelijk het met een winkel waar je langs gaat voor info, als je dan op deze manier te woord word gestaan kom je er denk ik nooit meer terug. Ik hoop dat TS zich hier nog wel even laat zien.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
kijk ook eens op flickr
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 156
- GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
- WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland
Dat ben ik ook helemaal met je eens!Dward schreefCOLON En natuurlijk had ik ook niets kunnen schrijven.
Iedereen heeft recht op een eigen mening en iedereen mag reageren op de manier zoals hij/zij dat zelf wil doen. Dat is ook de kracht van een forum.
Ik heb ook mijn best gedaan om het globaal te houden.
Michael Vo meldt dat hij er over denkt om over te stappen naar een ander camera merk.
Ik hoop dat hij na het lezen van de reacties nog een antwoord aan ons wil geven zodat we hem nog kunnen overtuigen dat Canon 'eigenlijk best wel' een goed merk is.
We zullen zien hoe groot het glas is geweest waar de storm in heeft gewoed.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
men komt binnen op een canon ( uiteraard zijn andere merken wat mij betreft ook welkom)forum met een vraag over een canon product wat misschien niet goed is en vervolgens zeg je gelijk dat je niet meer kunt vertrouwen op dit merk dus maar een ander merk gaat kopen.
Vervolgens spam je je website gelijk even en laat je niets meer van je horen.
Als ik op deze manier een winkel binnen stap die overwegend canon verkoopt dan wil ik wel eens zien hoe ik geholpen word,
zeker als er dan vragen worden gesteld en ik reageer daar niet meer op.
En ga nu niet flauw doen door te zeggen dat de ts niet meer reageert door de antwoorden die hier gegeven zijn, hij is mondig genoeg om het probleem wat verder uit te diepen door antwoord te geven op de suggesties die gegeven zijn zodat we hem misschien verder kunnen helpen.
Ik vind het erg lullig dat als iemand zo binnen komt, en dat er dan de antwoorden gegeven zijn die we hier kunnen lezen en de ts niets meer van zich laat horen dat wij het dan gedaan zouden hebben.
Ik hoop ook nog steeds dat de ts wat laat horen, dan kunnen we hem misschien alsnog verder helpen, en ik denk ook dat dat de intentie van iedereen nog steeds is ondanks de antwoorden die gegeven zijn.
Snap ook best dat wat de ts geschreven heeft voortkomt uit frustratie, maar ook dat kan je met een beetje fatsoen even rechtzetten.
Vervolgens spam je je website gelijk even en laat je niets meer van je horen.
Als ik op deze manier een winkel binnen stap die overwegend canon verkoopt dan wil ik wel eens zien hoe ik geholpen word,
zeker als er dan vragen worden gesteld en ik reageer daar niet meer op.
En ga nu niet flauw doen door te zeggen dat de ts niet meer reageert door de antwoorden die hier gegeven zijn, hij is mondig genoeg om het probleem wat verder uit te diepen door antwoord te geven op de suggesties die gegeven zijn zodat we hem misschien verder kunnen helpen.
Ik vind het erg lullig dat als iemand zo binnen komt, en dat er dan de antwoorden gegeven zijn die we hier kunnen lezen en de ts niets meer van zich laat horen dat wij het dan gedaan zouden hebben.
Ik hoop ook nog steeds dat de ts wat laat horen, dan kunnen we hem misschien alsnog verder helpen, en ik denk ook dat dat de intentie van iedereen nog steeds is ondanks de antwoorden die gegeven zijn.
Snap ook best dat wat de ts geschreven heeft voortkomt uit frustratie, maar ook dat kan je met een beetje fatsoen even rechtzetten.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
- Rijk
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3205
- GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Ik deed een poging om het vriendelijk te verwoorden en hoopte dat dit begrepen zou worden.
Op dit forum gaan we op een respectvolle manier met elkaar om. Zeker bij nieuwe mensen verwachten we van "oude" garde een uitgestoken hand om iemand op weg te helpen. We zien in dit topic dat het kan. Je kan ook op een vriendelijke manier iemand een boodschap brengen.
En flauw doen over mensen die weg gaan om dit gedrag doe ik niet het is de harde realiteit. Om die reden tolleren we dat gedrag dus niet.
Graag nu weer on topic reageren. Mocht je nog vragen hebben mag een PB altijd.
Op dit forum gaan we op een respectvolle manier met elkaar om. Zeker bij nieuwe mensen verwachten we van "oude" garde een uitgestoken hand om iemand op weg te helpen. We zien in dit topic dat het kan. Je kan ook op een vriendelijke manier iemand een boodschap brengen.
En flauw doen over mensen die weg gaan om dit gedrag doe ik niet het is de harde realiteit. Om die reden tolleren we dat gedrag dus niet.
Graag nu weer on topic reageren. Mocht je nog vragen hebben mag een PB altijd.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
kijk ook eens op flickr