Canon 7D of de Canon 5D Mark 2

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Thoon_Loque schreefCOLON maar volgens mij heeft Ramon allang de keuze voor een 5dII gemaakt. Na elke reactie van eenieder die hem een 7D aanraadt, komt Ramon met een tegen reactie.
Dat idee kreeg ik inderdaad ook bij het doorlezen van dit draadje... En afgaande op jouw wensen en verlangens kan ik ook alleen maar concluderen: 7D. En dan met name vanwege sport, en dieren (tele). Ook al is sport een bijzaak, je maakt het jezelf in die gevallen een stuk lastiger qua AF als je dan een 5D hebt. Maar door jouw antwoorden en doorvragen telkens weer lijkt het inderdaad wel alsof je dit antwoord eigenlijk helemaal niet wilt horen! Terwijl je je juist gelukkig mag prijzen dat iedereen het er zo eenduidig over eens is, dat is nogal eens anders in de adviezen. :D
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Rocker dankjewel, waar het mij om gaat is dat ik straks geen spijt heb dat ik bijvoorbeeld geen full frame heb aangeschaft snap je.
Wil een doordachte keuze hebben gemaakt en misschien lijkt het wel alsof ik liever de 5D wil hebben.
Aangezien de prijzen vrij dicht bij elkaar liggen valt dat nog wel mee, het is tenminste tweede hands 300 euro ofzo.
Een goeie objectief start pas bij 700 euro, body vervang ik niet zo snel, wil eerder geld spanderen in lenzen.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Sport -> 7D
Wild -> 7D (wild staat altijd verder weg dan je had gehoopt, merk ook ik als ik met mijn 40D met 80-400 op pad ga...)
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Zijn er ook eigenschappen van de 5D die het op bepaalde vlakken een betere camera maken dan de 7D?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Betere ruis prestaties?
Full frame?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Wat is er positief aan de eigenschap 'full-frame'?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONWat is er positief aan de eigenschap 'full-frame'?
Omdat het Full-frame is :D
maar dat is vloeken in de kerk.
Dus laten we deze bijdrage van mij maar als 'cabaret' beschouwen ;)

Maar ff serieus, als je een Fisheye hebt, dan is een FF wel degelijk beter, je hebt dan nl. een mooie bol, en geen half afgeknipte als je begrijpt wat ik bedoel.
En daar zit ook weer het voordeel van de cropfactor. Vignetering komt veel minder voor, omdat die buitenste randen van het objectief niet vastgelegd wordt op de sensor.

Maar nu verzanden we in een discussie tussen FF en CF, en daar is deze tread niet voor bedoeld.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Tja... als het de enige reden zou zijn om over te gaan tot aanschaf van de 5D t.o.v. de 7D. Maar wellicht heeft de 5Dmk2 duidelijkere aspecten waar deze beter in is dan de 7D.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als TS juist meer portretten/studio zou doen zou ik hem juist de 5D aanraden.. Ik heb zelf de 7D, maar aan het sparen voor een 5D2 erbij juist voor mijn portretten werk.
De eigenschappen van FF zijn anders dan die van crop, nog niet eens zozeer qua ruis, maar beter/mooier dynamisch bereik, scherptediepte, etc
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Of een nette 1D mark3 zien te vinden. Dan heb je een hele snelle camera en je heb een beetje de tussenweg voor wat betreft de cropfactor.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik gebruik beide.
En ben over beide dik tevreden.

Mijn advies gezien je voorkeuren; ga voor een 7D.
Daarbij een 15-85 als uitstekende walk around (van prima groothoek tot korte tele.
Dan doorsparen en de 100-400 kopen. De ontbrekende tussen mm,s kun je wel missen.
Dan heb je een multitasker en alles van groothoek tot royale tele.
Als de kennis en kunde toereikend is een zeer veelzijdige en kwalitatief uitstekende basis voor veel mooie resultaten.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me helemaal aan bij Rocker en Frank64.

@ Thoon Logue
Omdat het Full-frame is :D maar dat is vloeken in de kerk. Dus laten we deze bijdrage van mij maar als 'cabaret' beschouwen ;)
Misschien moet jij je er dan maar eens iets meer in verdiepen in de materie voordat je zulke dingen roept.
Fullframe heeft veel voordelen tov een cropcamera, mits het voldoet aan je gebruiksdoel.
Op het moment dat je veel sport of beweging wilt fotograferen kun je beter kiezen voor een 7D.
Verder heeft Rocker al het één en ander toegelicht.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Kogel was al door de kerk zo te lezen in een ander topic, het is de 7d geworden.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik had nog niet kunnen reageren. Maar het is inderdaad een 7D geworden! Ben er erg blij mee, nu maar flink oefenen:)
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar