Opstelling voor groepsfoto

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Beste allemaal,

Binnenkort moet ik ter gelegenheid van een huwelijksjubileum een familiefoto maken. Het gaat totaal om zo'n 25 personen; 5 gezinnen van 4 á 5 personen en het jubilerende bruidspaar. Nu ben ik nog aan het nadenken over een leuke opstelling voor de foto. Ik wil voorkomen dat het een idee van een klassenfoto wordt. Heeft iemand misschien tips en/of voorbeeldfoto's? De foto's zullen overigens buiten gemaakt worden.

Alvast bedankt!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
sweebee
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 07:34

Je kunt bijvoorbeeld het echtpaar in het midden zetten en de andere familie er om heen. zorg er voor dat ze niet te breed uit elkaar gaan staan maar ook meer achter elkaar en neem vervolgens de foto van een trap, zodat je iets meer van boven de foto maakt.
Canon EOS 6d | 16-35mm F2.8 II | 24-105mm F4 L IS | 70-200mm F4 L IS| 430EXII
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als je wat anders wil, zorg dat je idd dat je vanaf enige hoogte kunt knippen en ruimte hebt.
zet het jubilerend bruidspaar in het midden en de families in groepjes met enige tussen afstand in klok vorm eromheen.
Eventueel kun je als variatie het bruidspaar in meerdere shots steeds met hun armen een andere familie laten aanwijzen, als wijzers van een klok...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar