Keuze hulp

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Dwayli
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013 21:32

Beste mensen,

Ik heb al aardig wat foto's gemaakt en ben dan ook wel toe aan een spiegelreflex camera... Nu heb ik een beetje rond gekeken voor een Canon en ben eerst eens 2dehands aan het kijken voordat ik een nieuwe ga kopen.

Nu zit ik alleen steeds met vragen moet ik nu een 400d 450d of miss een 1100d aanschaffen... :(

Ik ben dadelijk bang dat ik niet tevreden zal zijn over bepaalde dingen, Misschien dat jullie expertise mij met mijn keuze zou kunnen helpen;)

Met vriendelijke groet,

Jan van Susteren
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Waar denk je straks niet tevreden over te zijn ?

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze die alles met wensen en budget te maken heeft. Dus misschien heb je iets meer info. Alle camera's die je noemt zijn al iets ouder met dus gunstige prijs maar wat oudere techniek. Op zich niets mis mee om te beginnen en je te oriënteren of fotografie jouw hobby is.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

er zijn een paar vragen die je voor jezelf moet beantwoorden ,
wat wil je er mee kunnen ?
wat is het budget ?

als je al ervaring hebt met camera's dan ben je misschien wel snel uitgekeken op de xxxD of xxxxD

oja , op het forum is ook nog een voorstel topic te vinden.
Dwayli
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013 21:32

nou het budget is beperkt maar op marktplaats zijn vele te koop voor leuke prijzen. Wat ik ermee wil is op een feestje foto's maken (verjaardagen / bruiloften aangezien ik daar ook draai ) buiten als ik met de honden weg ga of op vakantie...

Ongeveer 350 tot 400 euro en die camera die ik hier boven noemde waren als voorbeeld omdat daar er vele van opstaan voor leuke prijsjes.

Misschien hebben jullie wel zoiets haal liever dit of dat weet je ik heb met een spiegelreflexcamera nog geen ervaring.

Mvg
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Al deze cameras zijn uitstekende cameras - daar ga je geen buil aan vallen.

Wat gebruik je nu en welke instellingen gebruik je daarvan?

Denk ook na over een lens. Als je een 1000D neemt, heb je nog geld voor een (tweede hands) 17-85. Die heeft net wat meer bereik dan de kitlens. Of koop de 55-250IS om de kitlens aan te vullen voor meer bereik (ik zou gaan voor de 17-85). Lenzen zijn belangrijk bij een DSLR!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Denk er ook even over na of je uberhaupt wel een spiegelreflexcamera wilt hebben. Misschien ben je beter af met een goede compact of systeemcamera.

Met een spiegelreflexcameraq maak je niet als vanzelf direct mooiere foto's, sterker nog, ik ging eerst veel mindere foto's maken. Dat lag niet aan de camera, dat lag aan mij. Met een spiegelreflex moet je "harder werken" om een mooie foto te maken. Daar staat tegenover dat, als je dat eenmaal onder de knie hebt, de resultaten wél veel mooier kunnen zijn in vergelijking met een compactcamera.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik denk ook dat je bovenstaand advies van Marco eens goed moet overwegen :| .
Behalve een camera met objectief heb je bv ook nog geheugenkaartjes, tas, extra flitser(als je veel binnen wilt fotograferen) ed nodig. Extra accu en misschien af en toe een reinigingsbeurt (voor de sensor). En je wilt op den duur toch betere of andere objectieven. En dat kost allemaal geld :( .

Dus . . . ik zou het niet durven zeggen voor jou.

Jan
Canon materiaal
Dwayli
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013 21:32

Beste mensen,

ik heb al eens met een canon spiegelreflexcamera gewerkt van een vriend van me en die foto's waren echt mooi, nu durf ik neit met zekerheid te zeggen welk type dat het was maaar ook een xxxd.

Nu heb ik een eentje gevonden :

Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-55mm IS lens met lensdoppen (voor en achter)
Canon EF-S 55-250mm IS lens met lensdoppen (voor en achter)
Camera-nekband
Batterij
Oplader met kabel
USB-kabel
4GB Sandisk SD geheugenkaart
58mm UV filter
58mm Hama universele zonnekap
Opberg tas
Handleidingen (snelstartgids en uitgebreide gebruikshandleiding)

Iets duurder dan mijn prijs maar dat mag de pret denk ik neit drukken.

Lijkt me een redelijke deal denk ik zo.

Mvg,

Jan
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Met die 450D inclusief accesoires heb je in elk geval een hele leuke startset waar je prima mee uit de voeten kunt! Afhankelijk van de prijs lijkt het me een prima deal dus
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ziet er uit als een mooie set. Alleen dat uv-filter is misschien niet bruikbaar. Als dat niet van een goed merk (bijv. Hoya of B+W) is, dan kun je dat beter weglaten. Geeft niet, want dat filter heb je niet echt nodig.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Beste Jan,

Een 450D is een prima camera, met voldoende mogelijkheden om mee te beginnen!
Voor 400 euro moet het goed mogelijk zijn om de set die je beschreef aan te schaffen.
Hiervoor hoef je denk ik niet over budget te gaan, misschien kan je zelfs nog iets zakken in prijs.
(Ik heb thuis nog een 450D liggen die ik over heb, bij interesse een pb-tje...)

Michiel
Dwayli
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013 21:32

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning aangezien ik een keuze gemaakt heb voor de bovenstaand pakket ;) ik heb het idd voor 350 euro mee kunnen krijgen.

Nu kan ik aan de slag ermee, en zal hopelijk nog veel plezier ervan kunnen hebben, inclusief dat ik nu zeker hier op het forum iets te zoeken heb hi hi ...

Zo zonder camera heb je hier niet zo heel veel te doen...

ps. Mag een slotje op ;)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je aankoop! 350,- is een nette prijs hiervoor, veel plezier ermee!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Daar heb je zeker een hele goede deal mee gedaan. Een mooie complete set waar je mee uit de voeten kunt!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

weet je wat het is, elke camera die je koopt is in beginsel een fantastisch apparaat, totdat je weer iets nieuws in handen krijgt, dit zal altijd zo blijven.

Had een 300D, was fantastich totdat de 30D bij me binnen kwam
30D was fantatsich totdat de 5D bij me binnen kwam vallen
5D was fantatsich totdat de 5D mark 2 binnen kwam vallen
5D mark 2 was fantastich totdat de ......


ga zo maar door, het meest fantatsiche toestel is nl hetgeen je op dat moment hebt en ook werkt en belangrijker wat je bij je hebt op de momenten dat je een camera nodig hebt.

Dus conclusie, wat je nu hebt gekcoht, mits alles goed werkt, is gewoon fantatisch.
Fotograferen is kijken niet klikken.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

helemaal mee eens!
( ;) op hoeveel manieren weet jij het woord "fantastisch" te schrijven????)
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

het is een hobby, die 9/10 iedereen duurder uitkomt dan in het begin verwacht. omdat je om den duur meer en meer wilt, het is zoals een verslaving.
voor de prijs heb je zeker een zeer mooi setje, veel plezier ermee. :wink:
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar