Prijzen voor amateur

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

Wij hebben laatst foto's gemaakt van een open dag van de brandweer.

Nu hebben zij interesse in de foto's en zij zijn bereid daar voor te betalen.

Ons idee was nu om hun de optie te geven: +- 150 foto's mét watermerk + 800px gratis, en zonder watermerk op volledige resolutie tegen een klein bedrag.

Nu is de vraag: wat moet dat kleine bedrag zijn?

Wat raden jullie aan? 5, 10, 20?
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

€50
Anoniem 3

€1 per foto lijkt me redelijk mits van goede kwaliteit.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

of je geeft ze gewoon, en hou je er misschien iets anders aan over
Groeten,

Jichem
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

in iedergeval niet voor niks doen, ook al is het alleen matriaalkosten(dvd waar de foto's op staan of afgedrukte versie)
denk dat je met 50-75 euro een mooi bedrag hebt als je het over 150 (goede) foto's hebt.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Ik zou alleen de materiaalkosten rekenen en bij elk gebruik van de foto's bronvermelding afspreken.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Uiteraard, als je ze per dvd aanlevert kun je dit terugvragen. Echter is naamsvermelding een leuke tegenprestatie....en misschien kun je keertje uitgebreid foto's komen maken daar....is ook wat waard toch?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zou ze ook gewoon afgeven in behoorlijk formaat en me zelfs om die € 1,50 voor de dvd niet druk maken. Wel zou ik eisen dat ze bij publicatie ergens op welke manier dan ook je naam vermelden. Daar heb je recht op. En wat Jichem zegt, is ook een goed plan.. vragen of je een keer met een paar mooie meiden, paddenstoelen of wat dan ook in de kazerne mag langskomen om wat leuke foto's te maken.

Tot slot: vergeet niet toestemming te vragen om ze zelf op je website te mogen publiceren. Maak een net mailtje met daarin:
- jullie krijgen de foto's in afdrukbaar formaat voor publicatie op de website of privé gebruik door de geportretteerden
- commercieel gebruik en gebruik anders dan hiervoor genoemd is slechts mogelijk na toestemming van de fotograaf
- duidelijke naamsvermelding van de fotograaf ergens in de buurt van de foto's
- de fotograaf heeft toestemming de foto's voor eigen portfoliodoeleinden te gebruiken

Zoiets... in een mailtje zetten en vragen of een bevoegd persoon je mailtje even bevestigt en klaar is Sem:)
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Brandweer, daar zitten toch mensen die soms hun leven riskeren om andere mensen te helpen, te redden, ect...?
Schenk het hun dan ook! Zeker als amateur...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Sluit me aan bij Chris M.
Als je amateur wilt blijven vraag je geen geld, maar misschien mag je de foto's exposeren in hun kantine.
Denk ook eens aan plaatsen met naamsvermelding in hun vakbladen.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

evertalkmaar schreefCOLON Als je amateur wilt blijven vraag je geen geld
niet helemaal mee eens. Ik heb de laatste tijd een aantal bruiloften gefotografeerd en ondanks dat ik een amateur ben vraag ik daar wel degelijk een ( mijn inziens zeer redelijk) geldbedrag voor.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLONIk zou ze ook gewoon afgeven in behoorlijk formaat en me zelfs om die € 1,50 voor de dvd niet druk maken. Wel zou ik eisen dat ze bij publicatie ergens op welke manier dan ook je naam vermelden. Daar heb je recht op. En wat Jichem zegt, is ook een goed plan.. vragen of je een keer met een paar mooie meiden, paddenstoelen of wat dan ook in de kazerne mag langskomen om wat leuke foto's te maken.

Tot slot: vergeet niet toestemming te vragen om ze zelf op je website te mogen publiceren. Maak een net mailtje met daarin:
- jullie krijgen de foto's in afdrukbaar formaat voor publicatie op de website of privé gebruik door de geportretteerden
- commercieel gebruik en gebruik anders dan hiervoor genoemd is slechts mogelijk na toestemming van de fotograaf
- duidelijke naamsvermelding van de fotograaf ergens in de buurt van de foto's
- de fotograaf heeft toestemming de foto's voor eigen portfoliodoeleinden te gebruiken

Zoiets... in een mailtje zetten en vragen of een bevoegd persoon je mailtje even bevestigt en klaar is Sem:)

+1
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

marcel73 schreefCOLON
evertalkmaar schreefCOLON Als je amateur wilt blijven vraag je geen geld
niet helemaal mee eens. Ik heb de laatste tijd een aantal bruiloften gefotografeerd en ondanks dat ik een amateur ben vraag ik daar wel degelijk een ( mijn inziens zeer redelijk) geldbedrag voor.
Als je alleen die zin er uit quote dan lijkt het ineens een hele generaliserende uitspraak, ik denk dat Evert zijn reactie meer op Sem zijn geval was gericht.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

heb je gelijk in denk ik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar