Open dagen KLu 2013 op Volkel

Maak hier je (vliegtuig)spotters afspraken. Meld hier ook verwachte speciale kisten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Gaaf, beloofd morgen wat, eerste keer dat ik naar zo iets ga, en hoop zeker meder EOSers tegen te komen..
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen/live_stream/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Iemand nog slimme tips voor een eerste keer?
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
twistersam

Zonnebrand creme en voor morgen een paraplu meenemen, oordoppen zijn ook geen overbodige luxe.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Heb er veel zin in morgen we gaan het horen voelen beleven, zal wel druk zijn met vandaag 70000 bezoekers.
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Zojuist terug gekomen van een fijne dag op Volkel.
Was een fraaie dag en veel gezien en op de foto gezet.
Wat nieuwe kisten gezien maar ook het wat bekende gebeuren.
Het weer zat mee maar geen strak blauwe luchten.

Tips:
Ga vroeg van huis dan voorkom je files.
Neem een klein trapje mee dan kan je over de hoofden schieten.
Blijf de snelle kisten volgen met de lens. Dan kan je het schieten van de flares niet missen. Helaas had de Orange Jumper geen flares vandaag.
Neem voldoende geheugen mee.

Veel plezier morgen voor de mensen die gaan.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Zojuist ( 21.30 )weer thuis aangeland ( lol ) van een mooie eerste dag op Volkel.
Samen met Jeroen en René een berg foto's gemaakt.
We stonden vanaf de ingang gezien iets rechts van de predator.
De flightline was daar redelijk goed te zien, wel even de momenten kiezen om te schieten

De drukte op het het parkeerterrein ( =weiland ) was weer als van ouds.
Geelduikbootje schreefCOLONIemand nog slimme tips voor een eerste keer?
-Om detail te krijgen in de toestellen kan je best wat overbelichten; ik heb niet zelden 2/3 of 1 stop overbelicht.
-Let bij helikopters dat je de wieken niet bevriest, een beetje prop-blur doet een foto vaak goed
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Pff het heeft bij mij een uur geduurt voordat ik het parkeer terrein af was, op een gegeven moment kwam een iets wat geirriteerde agent aan welke zelf hekken weghaalde en straten open stelde, daarna was ik gauw genoeg weer rijdende.

Verder de tips zijn hierboven wel genoemd, maar als je voor flare`s gaat, hier nog wat extra info:
De C130 gaat links van het display ook wat flare`s eruit gooien. (ik heb deze gemist maar morgen de herkansing)
De Patrouille Suisse gooit bij de ``landing brake`` ook aardig wat flare`s eruit.(ook deze gemist.....)
De Solo turk gooit vlakbij de display line bij een pass ook flare`s eruit (wist niet dat dit mocht...)
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Top dag gehad, en het weer zat mee en gelukkig was het niet zo heel druk (^<^) zal morgen wat foto,s plaatsen. Je kon overal goed komen
heeeeel veel mensen maar het terrein is zo groot dat ging prima daar.
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Was zeker geslaagd, ben zaterdag geweest met leuke afwisselend weer.
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
twistersam

Jos Images schreefCOLON Blijf de snelle kisten volgen met de lens. Dan kan je het schieten van de flares niet missen. Helaas had de Orange Jumper geen flares vandaag.
Orange jumper heeft beide dagen niet gevlogen, denk dat je orange lion bedoeld (de demo bak van de klu)
martindd schreefCOLON We stonden vanaf de ingang gezien iets rechts van de predator.
Neem aan dat je de UAV bedoeld, was een MQ-9 reaper en geen MQ-1 predator.
Die plek was inderdaad best goed, vrijdag had ik daar vrij zicht op de baan totdat op het eind van de dag de C-47 en spit daar werden geparkeerd.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Leuke dag gisteren, veel mooie displays gezien weer!
En buitenal, veel camera's gezien :)
Wat me wel vreselijk irriteerde:
Mensen die met een trapje komen en dan helemaal vooraan (zelfs tegen het hek) op hun klote-trapje gaan staan.
Zo hou je lekker rekening met anderen :x Ga dan een paar rijen naar achteren staan.
Of mensen die hun tent (jawel, er waren zelfs mensen die tenten meenamen) opzetten tegen de hekken aan.

Maar buiten dat was alles prima geregeld!
De Turkse F16 viel jammergenoeg in het water, maar daarvoor en daarna was het prima weer! :D
Note to self: volgende keer een geheugenkaart extra aanschaffen :wink: Mijn 10G was niet genoeg deze dag...
Kiwi says hi!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar