Open dagen luchtmacht 2014 Gilze-Rijen

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Tja, verschil moet er wezen :D

Maar aan de andere kant, het is voor mij werken die dag. Ik kan ook niet doen en laten wat ik wil, jij alweer een stukje meer.
Terwijl de, voor mij misschien, interessantste toestellen aan het vliegen zijn, hang ik misschien ergens in een hal op het achterterrein rond om daar een klein kind in een Apache te fotograferen. Dat soort dingen horen er ook bij.
Daarnaast ben ik waarschijnlijk halverwege de dag ook al weer weg om te zorgen dat alles ook bijtijds bij de redacties moet liggen.

O, voor degene die me zoeken; ik ben die EOS-man met die Nikon :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONIk ben er dus wel, maar dan de vrijdag. Kreeg vandaag van de baas te horen dat ik geaccrediteerd ben,
Krijg er dus zelfs ook nog voor betaald. Zal wel weer een rondje meevliegen worden. Wat een ellende :)
Wat ga je meenemen, als ik vragen mag?

D4s + 400mm?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb er nog niet over nagedacht, maar denk dat ik de 400 op kantoor laat. Is zo'n gesjouw...
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

fotojeroen schreefCOLONO, voor degene die me zoeken; ik ben die EOS-man met die Nikon :lol: :lol:
Komt mooi uit, ik ben er ook op vrijdag. Je hebt m'n nummer, bel me maar tegen de tijd dat er meegevlogen kan worden! :mrgreen:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Weet niet hoe mijn dag eruit ziet, misschien ben ik er maar een paar uurtjes en is het hard buffelen. Het liefste hoop ik dat mijn collega's de rest invullen qua werk en ik carte blanche krijg. Dan heb, en neem ik, alle tijd natuurlijk. Weet wel dat mijn collega filmt, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONWeet niet hoe mijn dag eruit ziet, misschien ben ik er maar een paar uurtjes en is het hard buffelen. Het liefste hoop ik dat mijn collega's de rest invullen qua werk en ik carte blanche krijg. Dan heb, en neem ik, alle tijd natuurlijk. Weet wel dat mijn collega filmt, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken
Heb je nog je 7D trouwens?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, heb ik volgens mij een jaar of twee geleden verkocht, samen met de 1d. Heb toen een tweede 5d mk II gekocht omdat ik in de studio wilde fotograferen. De snelheid van de 1d was niet meer nodig en de 5d gaf zoveel meer beeldkwaliteit. Fotografeer in mijn vrije tijd/werk nog steeds met canon hoor, maar voor het werk is het 98% Nikon. Soms nog canon ivm ontbreken van bepaalde dingen in het Nikon assortiment
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

En, nog wat mensen heengeweest?
Men had het over 185.000 bezoekers op zaterdag, dat was te merken.
Ik vond het zelf wat tegenvallen. Reden:
-Heel veel ruimte op Gilze, maar een heel karige static. (wel 2 hele mooie Mig-29's).
-Veel wachttijd tussen de vliegprogramma's.
-Heel veel van NLe bodem, weinig spectaculairs (zal ook wel wat met het budget te maken hebben).

Ik kwam eigenlijk voor de Mig-29, dus daar was het lange tijd wachten op ;)
Enkel de 100-400L meegenomen, de static heb ik dus (grotendeels) moeten laten schieten.
Ik was op jacht naar afterburner platen, dat vind ik altijd erg mooi. Is wel gelukt denk ik.
Choppers een geprobeerd met 1/60e op 400mm, en een eerste blik op de foto's laat wel goede resultaten zien.

Is dit ook gelijk het foto-topic of is dit het praat-topic en komt er een apart foto topic?

Volgende keer ga ik in ieder geval een stuk vroeger, om tegen het hek aan te staan.
Opvallend dat daar juist de langste mensen (sommige zelfs met trapje :evil: ) staan.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

SuperKiwi, Ik heb dit topic alleen aangemaakt als kennisgeving dat de luchtmacht dagen er weer aankwamen. Maar het kan ook gebruikt worden als foto topic.
Ik ben afgelopen Vrijdag heen geweest. Vond het redelijk druk die dag maar niet overdreven.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
twistersam

Tsja Superkiwi,
Het is een gratis opendag (uniek in Europa) die niet wordt gehouden om spotters blij te maken maar om personeel te werven en om te laten zien wat de luchtmacht doet met ons belastinggeld.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Voor de spotters was er een aparte dag, de Donderdag.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Klopt BossA, die pak ik ook altijd mee, maar ik zat in de laatste dagen van mijn opleiding ;)
Ik moest dus wel op zaterdag.
Geen probleem, want alles wat op de spottersdag vliegt vliegt ook op de open dagen ;)

Het was veel drukker dan de laatste keer op Volkel, dat viel op.
Daarnaast was de show (zowel static als air) minder spectaculair. Dat was jammer.
@Twistersam: het is inderdaad uniek dat het gratis is, wat dat betreft hoor je mij ook niet klagen.
Er was alsnog genoeg leuks te zien.

Mocht ik wat foto's klaar hebben zal ik wel een verzameltopic aanmaken.
Mocht iemand anders eerder zijn... dan niet :lol:
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

niet heengeweest, maar wel een foto van jeroen bij ons in de krant. (den bosch)
@ jeroen : vloog die heli nu echt ondersteboven?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

dukie schreefCOLONniet heengeweest, maar wel een foto van jeroen bij ons in de krant. (den bosch)
@ jeroen : vloog die heli nu echt ondersteboven?
Ja, die ging echt ondersteboven.
Ik heb relatief veel van het vliegend programma moeten missen. De airpower demo, de demo van de f-16 en de red arrows bijvoorbeeld. Ik was op die momenten bezig met andere dingen (kleine kinderen in en op dingen fotograferen, zelf vliegen en dat soort dingen)
Stond gisteren ook nog met drie foto's in de Telegraaf, het was dus gelukkig niet voor bijna niets vrijdag :D
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 22 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zonder de foto te kennnen: ik heb heel wat heli's deels of geheel op de kop gezien, dus dat zou zomaar kunnen ;)

Ik was er vrijdag, toen was het qua drukte nog wel te doen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het ging om deze foto in het Brabants Dagblad van afgelopen zaterdag

Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Nice!
Hoe kom jij in het Brabants Dagblad terecht dan?

Ik heb mijn foto's een beetje uitgezocht nu.
Van de ruim 500 heb ik er 90 over.
Ik denk dat ik er max 10 uitzoek om te gaan bewerken, de rest is mooi, maar nét niet mooi genoeg.
Wat me opvalt: bij de heli foto's (sluitertijd 1/60e) zie ik vlekjes op de foto's, bij de vliegtuigen (1/1250e tot 1/1600e) niet...
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Superkiwi schreefCOLONNice!
Hoe kom jij in het Brabants Dagblad terecht dan?
Da's heel simpel; de planner had eerder die week gebeld naar de redactie dat we accreditatie hadden en foto´s en een filmpje konden leveren, normaal valt het vliegveld onder de regio De Stem. Maar vrijdagmiddag had ik nog geen fotograaf van De Stem gezien. Dus daar ter plekke via het wifi )wat echt rete- en retesnel was een foto of 12 doorgestuurd en klaar was klara. Het is mijn werk ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ah zo!
Leuk werk :D

*ik ga een verzameltopic aanmaken*
:wink:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4&t=114991" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiwi says hi!
twistersam

Superkiwi schreefCOLON Wat me opvalt: bij de heli foto's (sluitertijd 1/60e) zie ik vlekjes op de foto's, bij de vliegtuigen (1/1250e tot 1/1600e) niet...
Vuil op je sensor, lange sluitertijd betekend diafragma verder dicht waarbij vuil beter opvalt (is ook de methode om je sensor te controleren (met kleinste diafragma opening een foto van een egaal oppervlak nemen).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar