Kiwi

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MrARN
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 17:42
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Hallo allemaal, laatst voor een schoolproject bezig geweest met een aantal close-up's van een kiwi. Gewoon met de kitlens geschoten... hier het resultaat...

1.)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97130[/img]

2.)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97132[/img]

3.)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97131[/img]
rogergorissen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Sittard

Ziet er erg goed uit, heb je een lichtbak o.i.d. gebruikt ?
EOS50D, Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 24-105 L IS USM - Canon 50 1.8 mkII - Canon 18-55 kitlens - Canon 430EX
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eerste 2 vind ik zeker niet verkeerd, de derde toch wel wat minder. Doordat de rand hier net buiten de scherpte-diepte valt komt het bij mij smerig over. De 2de vind ik het beste van de eerste 2, vanwege de compositie. Misschien kun je er met wat nabewerking nog wat meer uithalen, dan zijn de eerste 2 top.
Gebruikers-avatar
MrARN
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 17:42
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

rogergorissen schreefCOLONheb je een lichtbak o.i.d. gebruikt ?
Heb een bureaulampje omhoog gericht en in de (stalen) lampenkap een halveliter drinkglas geklemd(paste precies, gelukje). Daar vervolgens het schijfje op gelegd. Dus je zou het wel een lichtbak kunnen noemen ja... :)
geert h schreefCOLONDoordat de rand hier net buiten de scherpte-diepte valt komt het bij mij smerig over.
Ik zou dat stukje misschien inderdaad nog beetje bij kunnnen poetsen.. Misschien als ik hem wat donkerder maak en de oneffenheden eruit haal. Maar ben blij dat je de andere 2 wel leuk vind :)
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Arno Nieuwhof schreefCOLONHeb een bureaulampje omhoog gericht en in de (stalen) lampenkap een halveliter drinkglas geklemd(paste precies, gelukje). Daar vervolgens het schijfje op gelegd. Dus je zou het wel een lichtbak kunnen noemen ja... :)
Geniaal en zeer creatief bedacht... wat nou duur studio materiaal!

Vindt de foto's erg geslaagd en ben het ook met mijn voorgangers eens. 2 vindt ik ook de mooiste en bij 3 is inderdaad de wazige onscherpe rand van de kiwi hinderlijk. Leuke serie, leuk bedacht erg origineel. Alleen jammer dat ik de exif niet kan lezen maar dat is meer ter lering en vermaak voor mijzelf.

Rob.
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Ik sluit me bij mijn voorganger aan,zeer creatief bedacht met goedkope middeltjes,en het resultaat mag verbluffend genoemd worden wat mij betreft ! 8) Met welke macro lens heb je deze platen geschoten als ik vragen mag ?

Groet,

Mika.
jakobo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Hilversum zuid

Mooie foto's zeer vindingrijk gedaan, en voor Mika het is volgens mij met een dure macrolens gemaakt dat kan haast niet anders.
lees eens van vooraf aan. :D

Jan
Laatst gewijzigd door 1 op jakobo, in totaal 20 keer gewijzigd.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Duidelijke favoriet is de 1e... hier vind ik de compo en kleurcontrasten het mooist..
2e vind ik qua kleur te vlak in vergelijking met de 1e waarbij de kleuren veel meer dynamiek hebben...
3e compo vind ik hier niet zo geslaagd..

Kortom: voor mij met kop en schouders de 1e...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar