Scherp zien!

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Geïnspireerd door een foto in een blad ben ik eens met het mooie oog van mijn echtgenote aan de slag gegaan.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=32799[/img]


2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=32800[/img]
liquido
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:41

Ik vind de kleine versies mooier dan de grote. De grote zijn mij iets te gedetailleerd en doen een beetje eng aan (al die adertjes, mascara korreltjes etc)

Het plaatje opzich heel knap geschoten!
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Pfew wat scherp zeg..........net wat mijn voorganger al zegt.....je ziet dingen die je eigenlijk helemaal niet wil zien ;-)
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De tweede vind ik veel mooier dan de eerste. Ik denk, omdat daar de iris met haar mooie tekening beter zichtbaar is. Maar wel akelig scherp zeg!! Zeker met de 70-200 met tussenringen?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Inderdaad zeg....wat een ongelofelijk detail zit er in de foto`s! Ik denk ook dat ik meer zie dan ik zou willen zien :wink:

Groeten,

Reinier

P.S.: Toch wel een verschrikkelijk mooie macro combi zo.....als ik dit met m`n (nog steeds in bestelling zijnde) 70-200 F4 L probeer, wordt het dan net zo scherp?
Rugzak vol met apparatuur.....
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik heb de foto's gemaakt om eens te zien wat je normaal niet ziet dus dat is gelukt ;-) Eng of niet, het doet dus wel wat...

@ Fokke: zoals in het onderschrift staat: 70-200 met 48 mm tussenringen ;-)

@Rini: je zou idd dezelfde resultaten moeten halen...
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Gaaf. Is het mogelijk om er nog één te maken zonder weerspiegeling in de ogen: nog meer detail :P . Of was die weerspiegling juist opzet :oops:
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

De weerspiegeling is idd opzet. Daarom heb ik de softbox achter het model geplaatst zodat hij mooi zou weerspiegelen. Dat is de enige manier om de perfecte hooglans in het oog te laten zien. Als die er niet zou zijn zou het een dof oog zijn.
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben ook wel benieuw naar een niet opgemaakte versie, van zo dichtbij vindt ik al dat schilderwerk toch minder mooi.
Het is inderdaad een heel mooi oog, de vette mascara maakt het net iets te confronterend.
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Mongol schreefCOLONBen ook wel benieuw naar een niet opgemaakte versie, van zo dichtbij vindt ik al dat schilderwerk toch minder mooi.
Het is inderdaad een heel mooi oog, de vette mascara maakt het net iets te confronterend.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vond het echter wel leuk om eens te laten zien wat voor structuurverf vrouwen op hun gezicht smeren ;-)
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

maced schreefCOLONIk ben het helemaal met je eens. Ik vond het echter wel leuk om eens te laten zien wat voor structuurverf vrouwen op hun gezicht smeren ;-)
Inderdaad flinke klodders struktuurverf zijn het zeker :lol:
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

maced schreefCOLON@ Fokke: zoals in het onderschrift staat: 70-200 met 48 mm tussenringen ;-)
Ik was duidelijk teveel afgeleid door dat oog!! :-)


:oops:
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Beste Ed, absoluut nummer 2 !!

De details in en rondom het oog zijn echt heel duidelijk weergegeven.

Wat betreft de make-up, ben ik het met mijn voorgangers eens. Maar ik kijk zeker uit naar update met een iets lichtere (niet qua kleur,maar iets minder ) make-up.

Ondanks dat het met opzet is gedaan, vind ik het zonde dat de reflectie van de wimpers terugkomen in de iris. Wan tjuist die iris geeft dat mooie hoogglans effect.

M@rk
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

wow... intrigerend en confroneterend.. heel erg fraai en wat ontzettend scherp... moet ik ook maar eens gaan proberen.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

nu snap ik in ene waarom mijn ogen nooit zo blij zijn als ik mascara opdoe.....zo van dichtbij zie je pas wat voor 'n troep het is :wink:

maar wel gaaf gedaan, reuze-interessant juist om een oog van zo dichtbij te zien, ik blijf ernaar kijken!
haast een studie-object zo.....
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

@ Fokke: Handen af van mijn vrouw hè? ;-)

@ Mark: Juist de reflectie van de wimpers geeft mi extra diepte. Of bedoel je de reflectie van de softbox?

@ Schoffie: Thanks!

@ Renate: ik heb nu niets teniet gedaan hoop ik? ;-)
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

maced schreefCOLON@ Fokke: Handen af van mijn vrouw hè? ;-)
Ik zou niet eens durven, Ed! :lol:
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

maced schreefCOLON
@ Mark: Juist de reflectie van de wimpers geeft mi extra diepte. Of bedoel je de reflectie van de softbox?
Ja doelde meer op de softbox, de wimpers geven juist de diepte weer.
maar die reflectie vind ik nu niet zo mooi , doordat ze in de reflectie van de softbox zitten

(hoop reflecties bij elkaar zo :lol: :lol: )

M@rk
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Toch vind ik juist de reflectie - in het mooi nederlands: Specular Highlight :lol: - erg mooi. Ik heb de softbox ook precies daarom zo neergezet.

Smaken verschillen... zakjes venco ook
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONin het mooi nederlands: Specular Highlight :lol:
HEEE HOO!!! Betrapt! Dat heet vast "Spiegelende Hooglichten" in het Nederlands! :lol:

je zou toch alles in het nederlands doen, geen DOF en zo? ;-)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar