Macro @ work

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bult
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2005 00:28
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Gisteren uitgebreid de tijd gehad om in de studio waar ik werk eens lekker veel foto's te maken. Deze geeft voor mijn gevoel heel goed weer hoe de sfeer is in een donkere film mixage studio. Extreem closeup genomen, korte scherptediepte.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=30257[/img]
[size=75]Canon EOS 350D Black
Kitlens 18-55
Canon EF 35-105 1:3.5-4.5
Voor de snapshots: Sony DSC-P9

[url=http://www.treklens.com/members/bult/]Mijn Treklens Account is hier te vinden[/url][/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

das mooi hoor, maar ik had de scherpte meer vooraan genomen, maar das een kwestie van smaak hè.
grt,bouk.
Xelphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 551
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2005 08:49

Mooie foto opzich. Mijn smaak zegt alleen dat de reflectie op de schuiven minder had gemogen (flits??) en ik zou qua scherpte proberen de lampjes boven de schuiven iets meer mee te nemen.

Idee vind ik wel top!

Arjen.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Leuk idee maar ik mis de scherpte, helaas kan ik je EXIF niet zien maar ik denk dat je een te kleine f-waarde hebt genomen. Nu is slechts één schuifje (en dan nog neit helemaal) scherp. ik denk dat mooier was egweest als de eerste paar schuifjes scherp waren geweest, dan heb jee mooie DOF naar achteren toe. nog een keer proberen? zeker de moeite waard!
www.johanvanderwielen.nl
bult
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2005 00:28
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

bouk schreefCOLONdas mooi hoor, maar ik had de scherpte meer vooraan genomen, maar das een kwestie van smaak hè.
grt,bouk.
Inderdaad :) Die heb ik ook, ik vond dit beter werken omdat anders de eerste rij scribble strips (de groene) al te blurry wordt.
Xelphix schreefCOLONMooie foto opzich. Mijn smaak zegt alleen dat de reflectie op de schuiven minder had gemogen (flits??) en ik zou qua scherpte proberen de lampjes boven de schuiven iets meer mee te nemen.
Geen flits gebruikt, het is wat invallend licht van een lamp ver weg in de hoek. Zonder werd het te donker naar mijn smaak.
schoffie schreefCOLONLeuk idee maar ik mis de scherpte, helaas kan ik je EXIF niet zien maar ik denk dat je een te kleine f-waarde hebt genomen. Nu is slechts één schuifje (en dan nog neit helemaal) scherp. ik denk dat mooier was egweest als de eerste paar schuifjes scherp waren geweest, dan heb jee mooie DOF naar achteren toe. nog een keer proberen? zeker de moeite waard!
He bummer, inderdaad is de geposte versie niet helemaal scherp. Kan dit zijn om dat mijn ge-uploade versie groter was dan toegestaan, en dat hij dus onscherp is geworden door de verkleining?

info: 47mm, 5.6 (f-waarde is iets wat ik begin te begrijpen, maar het bewust toepassen is nog lastig...)

Maar ik zal nog eens wat pielen met soortgelijke foto's, zoals jij beschrijft. Dank voor de kritieken!
[size=75]Canon EOS 350D Black
Kitlens 18-55
Canon EF 35-105 1:3.5-4.5
Voor de snapshots: Sony DSC-P9

[url=http://www.treklens.com/members/bult/]Mijn Treklens Account is hier te vinden[/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar