Droge ogen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

De hoge temperaturen van de voorbije week hebben heel wat slachtoffers gemaakt onder sommige diersoorten.
Alles wat als insect ergens achter glas terechtkwam, heeft geen schijn van kans gemaakt...

Ook deze kleine Daas heeft het niet overleefd.
Meestal verschijnt deze soort op een forum vanwege hun mooi gekleurde compound-ogen. Hier laat ik het tegenovergestelde zien.
Ontdaan van hun kleur (deze verdwijnt snel nadat ze gestorven zijn) en de (normaal bolstaande) facetten zijn door het verdrogen ingezakt.

Genomen met de Laowa 25mm 2,5-5x lens op f2,8 en met 65mm aan tussenringen. Vergroting: 7,5x
134 foto's genomen met een manuele macro-rail. Gestacked in Affinity Photo en afgewerkt in LR

Grtz,
Kurt

Afbeelding
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Heel knap gedaan, als je weet dat de kleinste trilling je stacking kan verprutsen en jij het met 134 foto's doet! Ik gebruik het stackingprogramma Zerene, dat werkt ook redelijk goed maar met zoveel foto's heb ik het nog niet geprobeerd.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Technisch knap uitgevoerd, maar insecten sterk uitvergroot vink ik persoonlijk vaak wat luguber overkomen. Maar zo zit ik in elkaar.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar