Akkerkool

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Akkerkool is een beetje een misleidende naam, want het is geen kool en zou derhalve ook niet op akkers voor moeten komen. Akkerkool zou doen vermoeden dat deze soort tot de koolsoorten(Brassica) zou horen en dus tevens tot de kruisbloemigen gerekend zou moeten worden. Daar doet de bladvorm wel aan denken. Het is een echte Composiet en ze is een echte zoomplant van bosranden en akkerranden en voor wat betreft dat laatste heeft Akkerkool oude papieren: Ten tijde van de Bandkeramiekers(4400v Chr) was Akkerkool reeds één van de belangrijkste Akkeronkruiden.
De bloemen bloeien rijkelijk maar kort. In de loop van de middag gaan de individuele bloemetjes al dicht.
De bloeitijd is kort maar hevig!!!
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik vind het een mooie subtiele en rustgevende foto.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Deze vind ik wat minder ... Te weinig dynamiek in helderheid of zo ... Ik vind de bladeren die richting de kijker wijzen ook wat raar afsteken tegen de achtergrond. Hoe je dat zo gemaakt hebt weet ik niet. Wel weer boeiende informatie die je er bij geeft, dat wel.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Bedankt voor je reactie Alwin!!! :D :D :D En natuurlijk mag je deze wat minder vinden.
Foto is in de schaduw gemaakt met een struikpartij en de lucht in de BG. Hoek van de camera was zo'n 30 graden omhoog.
Ik wilde hiermee een mysterieus sfeertje creëren.....
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar