Het is nu jan 25, 20, 03:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

• Advertisement

Forumregels

In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: jul 9, 19, 14:43 
Canon shooter+
Canon shooter+

Hier een reeks foto's van zaken die ik recent in eigen tuin heb kunnen vastleggen.
De nadruk ligt hier eerder op het tonen van mooie en vaak verborgen zaken uit de (macro)natuur dan op 'showcase-waardige' foto's. Maar ik heb toch steeds getracht de waarnemingen zo goed mogelijk in beeld te brengen ipv er een gewoon snap-shot van te maken ;)

Laat maar weten of ik hierin geslaagd ben of niet.

Grtz,
Kurt

Knap om te zien hoe deze duizendpoot haar eitjes niet in de steek liet. (Ontdekt toen ik een steen verplaatste om bloemen te planten).

Afbeelding

Afbeelding

Eieren van een wants die uitkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Eitjes van een soort nachtuil (juiste soort onbekend).
Totale lengte van het pakket eitjes is 5mm.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het zomer-klaar maken van de tuinmeubelen vond ik een klein nestje wespen verstopt tussen de kussens. Gelukkig heb ik dit kunnen verplaatsen zonder gestoken te worden en het nest wordt ook nu nog verder verzorgd en uitgebreid. Maar uiteraard heb ik eerst een paar foto's genomen van de aanwezige larven :wink:

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 9, 19, 15:14 
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+

Dit zijn echt héél goede en knappe foto'. Die van die duizendpoot met die eitjes heb ik al ergens anders gezien, volgens mij. Echt top!

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 9, 19, 15:37 
Moderator
Moderator

Supergaaf! Ik laat ook graag natuur uit eigen tuin zien, maar met jouw macro-oog zie je nog veel meer! Mooie foto's!

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 9, 19, 22:35 
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding

krijg een beetje de kriebels van al die creepy crawlers, maar fantastische foto's! :-)

Michiel>=-

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 10, 19, 07:30 
Canon shooter+
Canon shooter+

En of je geslaagd bent, wat mij betreft met grote onderscheiding. Knappe foto's waar de duizendpoot met eitjes mijn favoriet is.
Vaak gaan mensen ver op reis om mooie foto's te kunnen maken, (niets mis mee natuurlijk) maar in een natuurtuin kan je dat even goed, dat bewijst Kurt hier met glans.
Op Engelse TV-zenders promoten ze meer en meer om je tuin natuurlijker te maken (Gardeners world vrijdag op BBC2 e.a.), op Vlaamse TV-zenders promoten ze eerst verdelgingsmiddelen om dan uit te leggen hoe je een saaie groene kruidenvrije gazon moet bekomen. Onze kleinkinderen kijken er echt naar uit om in de natuurtuin van oma en opa te komen ravotten en beestjes te bekijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 10, 19, 10:44 
Canon shooter+
Canon shooter+

Bedankt voor de waarderende reacties!

@Jongolde: Klopt. Het duizendpoot-broedsel heb ik ook al elders en op FB groepen gepost.

@Paul: Mijn tuin is een aparte, groene oase tussen de aangrenzende tuintjes als je het van bovenaf bekijkt. En dan kan je op één vierkante meter al wel wat vinden om met een geschikte lens vast te leggen.
Vandaag nog eens ergens kinderen in een weiland zien rondlopen met schepnetjes en hun 'bottekes' (laarsjes ;) ) aan. Is een zeldzaam verschijnsel geworden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: jul 19, 19, 22:00 
Canon shooter+
Canon shooter+

Dat je op het thema insect (of ander dier, in dit geval de nachtuil) + eitjes in je eigen tuin zo vaak beloond wordt vind ik heel bijzonder. Ze zijn allemaal bijzonder, maar die met de duizendpoot + eitjes springt er inderdaad uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur