Mangrove Burger's Zoo

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Heel mooi, lekker rustig achtergrond en fraaie kleuren!
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Kleuren mooi, misschien wat 'over the top', maar wat ik mis is echt de scherpte.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dankjewel heren, voor jullie reacties :D :D :D
@Gabriël: Dat je de kleuren misschien zelfs wat "over the top" vindt, kan ik nog wel plaatsen, maar dat je schrijft dat je echt de scherpte mist, kan ik niet onderschrijven. Natuurlijk, ik ben de maker van de foto maar ik zou van jou wel willen weten waar je de scherpte dan wel mist. Als je het over scherptediepte zou hebben, had ik je nog wel kunnen volgen, maar ik ken je goed genoeg om te weten dat wanneer jij scherpte schrijft, je ook scherpte bedoelt..... :wink: :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

Ik heb de foto binnengehaald en bekeken.
Dan mankeert er niets aan qua scherpte.
Excuses voor mijn opmerking.
Mijn voorlopig conclusie (je moet altijd voorzichtig zijn) is dat er ergens onderweg (lees: bij EOSdigitaal?) een foutieve omzetting gepleegd wordt.
Anoniem 4

De mindere scherpte was mij ook al opgevallen. Ik weet niet waar het origineel van deze is opgeslagen, maar ik weet wel dat de doorlinking van Flickr naar EosDigitaal ten koste gaat van de scherpte.
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

idd vooral op het lichaam mis ik wat scherpte, maar als het origineel scherp is dan ligt het aan de omzetting.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb dat scherptesverlies nooit zo ervaren. Wellicht helpt het als je de foto al in het gewenste outputformaat op Flickr upload, in plaats van originele formaat? Dan hoeft er niet meer gecomprimeerd te worden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

MarcoEOS550D heeft hier een goed punt. Net als b.v. marktplaats, doe de omzetting maar zelf dan heb je nog wat controle over het resultaat. Net als telescoop heb ik de foto binnengehaald, op 100% valt er ook nog wat te zeggen over het onderschrift. Dus: omzettingsprobleem.
Een mooie plaat, een goede crop ook omdat het blad het beest plaatst in de ruimte en er daarbij ook bijhoort.
En de kleuren, het is een heldere foto met goede kleuren op m'n Eizo. Schuif ik het plaatje over naar de 2e monitor dan wordt het geheel wat scheller.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou heb ik nog niet eens wat over de foto gezegd. Ik vind 'm ultiem scherp of niet, heerlijk kijken, zowel qua compositie als qua kleuren. Fijne plaat dus!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Heel fraai Jo!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel voor jullie reacties!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar