Gehakkelde Aurelia

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Deze vroege "vogel" vloog woensdagmiddag in de tuin en omdat ik géén macrolens op mijn camera had, heb ik de vlinder maar met de groothoek op de plaat proberen te zetten.
Ik moest dus snel naar binnen en kon dit plaatje nog net maken voordat hij wegvloog..........
Ik ben helaas niet helemaal tevreden over de kleurtoon. Dit was wat ik er van kon maken.............
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De foto vind ik niet super geweldig maar wel geweldig dat je hem dit jaar al hebt gezien en hebt kunnen fotograferen. :) In ieder geval toch een leuke foto die de moeite waard is.
Anoniem 3

j.jennekens schreefCOLONDeze vroege "vogel" vloog woensdagmiddag in de tuin en omdat ik géén macrolens op mijn camera had, heb ik de vlinder maar met de groothoek op de plaat proberen te zetten.
Ik moest dus snel naar binnen en kon dit plaatje nog net maken voordat hij wegvloog..........
Ik ben helaas niet helemaal tevreden over de kleurtoon. Dit was wat ik er van kon maken.............
Heel eerlijk gezegd... deze zou ik als Jo niet gepost hebben... :(

Mooi dat een vlinderke zich zo vroeg laat zien, maar het uiteindelijke plaatje vind ik niet Jo-waardig.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Gezien de omstandigheden heb je hem toch maar mooi te pakken :-)

gr
Frank
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

dat is heel erg vroeg, ik heb hier nog niks zien fladderen.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

De foto is misschien niet top maar de waarneming van deze vlinder voor dit koude voorjaar is dat wel!! Daarom vind ik het meedelen van deze foto heel tof van Jo, zeker zoals hij beschrijft hoeveel moeite hij heeft gedaan om deze foto te nemen!
Ik hoop dat Jo deze waarneming met bewijsfoto op waarnemingen.be of waarneming.nl plaatst, daar zijn zulke (en ook andere) waarnemingen goud waard om de natuur beter te leren begrijpen en mogelijk ook te verbeteren!
Dank je wel Jo, mensen al u zorgen ervoor dat ik weer heel scherp sta om met de camera de natuur in te trekken.
Paul
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het is iets anders dan we gewend zijn, maar ik vind het groothoekeffect een leuke foto opleveren. Scherpte is prima. En inderdaad, de waarneming alleen is al de moeite waard.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik vind 'm ook OK, niet elke plaat hoeft technisch perfect te zijn, eem speciaal moment kan ook reden zijn een foto te plaatsen wat mij betreft.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank jullie voor de reacties!!! :D :D :D
Ik heb deze idd vanwege het moment geplaatst.........
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar