Bonte Springspin in een nat landschap

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ook deze is genomen in de brandende zon, ingeflitst. De flitser krijg ik voor mijn gevoel steeds beter onder controle.

Afbeelding1N6A2646 by jochem Wolkorte, on Flickr
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hij lijkt mij toch behoorlijk overbelicht. Probeer eens te flitsen met een enkele of dubbele laag kalk papier voor je flitser. Bij voorkeur niet strak voor de flitser maar bol. Meestal ben je dan snel van de schaduw af. Flitsintensiteit laag instellen en maar kijken wat eruit komt.

Groet!
Dward
Anoniem 3

Mee eens, maar volgens mij heeft zijn flitser weinig instelmogelijkheden. Blijft wel over het papier, of, zoals ik wel eens doe bij gebrek aan beter, een zakdoek... (wel een schone natuurlijk) :oops: :wink:
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Jochem zegt zelf al dat het in de brandende zon is, dus de schaduwen die je nu zit zijn van de zon en niet van de flitser, de flitser heeft in dit geval de schaduwen verzacht. De foto is aan de lichte kant dat klopt, maar de spin zelf vind ik er netjes op staan, vooral in combinatie met de waterdruppels.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar