juffer

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

normaal is macro niet zo mijn ding maar af en toe schroef ik de lens er toch maar eens op.
al wat het alleen maar om daar ook eens mee te oefenen :lol:
dit was de beste uit mijn korte serie en ik vond 'm de moeite waard om te tonen, ondanks het feit dat hij best 'druk' is.

AfbeeldingIMG_3658 by Zi Ro, on Flickr
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

De foto is mi. 'druk' vanwege de geringe scherptediepte en onvoordelige achtergrond.
Overigens is de foto wel scherp op de 'ogen', dat is meegenomen!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De scherpte ligt mooi op zijn koppie, daar is niets mis mee.
De achtergrond oogt inderdaad iets drukker, maar persoonlijk vind ik het onscherpe lijf van de juffer iets te veel om aandacht vragen, waardoor het wat afleidt.
Als de juffer andersom had gezeten waardoor je eerst tegen het scherpe koppie kijkt en dan naar het onscherp weglopende lijf in de achtergrond, was denk ik mooier geweest.
Ik zou gewoon nog een keertje op pad gaan..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

BartjeD schreefCOLONDe scherpte ligt mooi op zijn koppie, daar is niets mis mee.
fotoarts schreefCOLONOverigens is de foto wel scherp op de 'ogen', dat is meegenomen!
daar was ik al heel blij mee.

bedankt voor jullie feedback, kan ik wat mee, zeker voor een volgende keer Bart :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Het blijft sowieso een knappe prestatie om zo'n juffer vast te leggen.. je hebt de scherpte goed op de oogjes... ik vind het een aardig plaatje om naar te kijken...

Misschien een tip die je zelf ook al weet..

als ik bijv. een juffer vast wil leggen bepaal ik in een split second wat ik scherp wil krijgen en hoe ik mn foto zou willen hebben... belangrijk daarbij is dat je denkt in een vlak evenwijdig aan je sensor, met een kleine F-waarde kun je vaak al veel scherp krijgen als je camerapositie optimaal is.

Bovendien, maar dat weet je vast ook al,als je s'ochtends vroeg gaat (wat ik zelf overigens zelden doe, haha :oops: )blijven de juffers lekker zitten... midden op de dag is het veel lastiger om ze vast te leggen, hoewel niets onmogelijk is natuurlijk...



Rob, 8)
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Bart en Rob hebben het prima verwoord.

Succes met je volgende plaat van een juffer :wink:

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

bedankt voor de reacties Rob en Jef !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Een goede tip van Rob.
En een beetje geluk hebben wat betreft hoe je het insect aantreft.
Zit het op een distel of op een grasspriet, kun je er omheen bewegen om een mooie positie te zoeken, het maakt allemaal uit of de foto gaat lukken.
Grtz, Jack
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar