Lightorbs - De bouwplaats (4 stuks!)

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Dit keer op de bouwplaats, vind deze meer geslaagd dan de andere die ik heb gemaakt en ben best tevreden over het resultaat.. vandaar showcase. Heb nog steeds wel oefening nodig om een perfecte orb te maken maar dat is OH ZO LASTIG!! :)

1

27592

2

27596

3

27594

4

27595

Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

hoe doe je dat toch ik vind ze wel super gaaf gelukt volgens mij moet je echt een hele lange sluitertijd hiervoor hebben
Anoniem 3

Eerlijk gezegd vind ik het wel heel veel van hetzelfde.
Leuk gemaakt kunstje, dat wel.

De laatste de beste voor mij.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Bedankt voor jullie reacties.

Sluiter zit rond de 2 minuten. Ik moet het inderdaad meer afwisselen met andere variaties... Die komen er aan als ik het nog beter onder de knie heb. En tja.... Je moet er van houden ;)
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Ik vind de hele serie erg mooi, vooral foto 1.
De voorgrond komt lekker contrastrijk over en de lucht ziet er mooi uit...
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Dank je wel.

Het is nog mooier bij een heldere hemel en als de maan om de hoek komt kijken.. maar dat duurt nog wel even. Ik ben er ook inmiddels achter dat als ik 2 rondes maak om een orb te maken in plaats van 1 dat hij dan wat voller en ronder wordt. Dat ga ik volgende keer maar uit proberen.

Ik ben alleen bang dat jullie ze dan wel zat zijn :)
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Had ze al op FB gezien, maar erg mooi gedaan Roan!
De orbs zijn dit keer beter, meer rond lijkt het!
Zou wel kijken of je je compositie wat spannender kan krijgen.
Locatie is heel mooi, maar die shovel staat er vrij centraal op en in #3 vind ik dat hek rechts weer jammer..

Verder gewoon lekker je eigen ding blijven doen en blijven posten hoor!
Ik bedoel.. ik zie bijvoorbeeld ook vaak dat in dit forum weer een bloemetje of paddenstoeltje gepost wordt.
Daar heb ik dus persoonlijk weer helemaal niks mee, maar kan me best indenken dat anderen daar geen genoeg van kunnen krijgen.

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoi Erwin,

Klopt!, het is wel moeilijk om in bijna duisternis een goeie compo te maken. Daar komt bij dat het helemaal onder de modder lag ... ik kon niet zoveel heen en weer verschuiven :). Ik heb ook gezien dat die orbs wel erg groot zijn en daarmee de foto minder spannend maken.

Volgende keer ga ik kijken of ik wat kleinere kan maken en wat meer gevulde orbs kan maken. Ook qua compositie ga ik proberen het iets spannender te maken.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Erg leuk gedaan!
Hoe maak je zo'n orb? Ik neem aan met een lichtje dat je rond beweegt. Maar hoe krijg je dan zo'n bijna perfecte bol? Iets aan een draadje rondlingeren of zo?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik heb een doosje gemaakt met daarin 2 batterijen en een aan en uit switch, aan deze batterijen zitten 2 RCA aansluit pluggen (rood/wit, vrouwtjes). Ik heb 3 verschillende kabels gemaakt voor 3 verschillende kleuren (paars, wit, groen). Deze kabels bestaan uit 15 ledjes die aan elkaar geschakeld zijn, aan deze kabels zitten ook RCA pluggen (mannetjes) zodat ik van kleur kan wisselen. Ik zal wel een keer een foto maken van hoe het er uit ziet want die vraag krijg ik vaker.

Dan is het een kwestie van rond draaien zonder hoogte of breedte te verliezen, je hebt dus een aandachtspunt op de grond nodig waar je steeds overheen draait. Ik kan je vertellen dat het knap lastig is :), 1 foutje en het is gebeurd. Ik ben hier eigenlijk nog niet zo lang mee bezig dus het kan alleen maar beter worden.... mijn streven is een perfecte te kunnen maken zonder al te veel moeite.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

leuk,

vind #3 erg mooi geworden, maar dan vooral omdat de rest vd foto erg mooi eruit komt, en leuk dat de orb een beetje toch nog achter het hek komt, geeft leuke diepte aan de foto.

#4 vind ik de reflectie wel mooi
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar