[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 11

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Inderdaad, succes!

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Veel plezier Sander!!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Alweer ben ik de laatste geloof ik maar goed nog wel binnen de tijd. ;)

27765

27766

27768

Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Peter de Graaf

Mooie omzetting, de brug geeft mooi diepte in de foto, enige wat ik jammer vind zijn de voetstappen in de sneeuw. Mooie plaat!
27164

Iets aan de donkere kant en wat ruisig in de lucht wat ik bij deze plaat niet zo vind passen.
27165

Ook hier nar mijn smaak wat te donker, de plaat zelf vind ik wat saai.
27166
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Peter 1970

Nette omzetting naar ZW en een mooi contrast tussen oud&nieuw, ik had wel meer van het oude huisje willen zien.
27457

Ook ik mis hier de echte ZW omzetting, de foto is wat paars. Foto zelf vind ik wel apart, ik had alleen wel het lampje rechts onderin weggehaald.
27458

Nette omzetting, wel ben ik aan het zoeken naar een punt, voorwerp wat mijn aandacht trekt.
27459
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Paul

Gave plaat waarbij ZW het heel goed doet, de hond op de voorgrond maakt het plaatje af.
27579

Ook hier een mooie omzetting welke goed past bij de omgeving/onderwerp, bij deze plaat vind ik de hond juist weer weinig toevoegen, denk dat dit ook een beetje komt door de houding en dat hij loopt.
27580

Nette plaat weer! vind het een leuke serie geworden. Enige minpuntje bij deze foto vind ik de uitdrukking van de jongen en vind het net wat te geposeerd, als hij iets had gedaan of bv een koe aan had gekeken was hij de jongen wat minder "statisch" geweest.
27581
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Thabita

Zwart/wit omzetting goed en doet het prima hier, idee is ook leuk maar denk dat een wat lager stanpunt net wat beter was geweest. De snoepjes linksboven vind ik ook iets te hard qua licht, ik mis ook scherpte over het hele geheel, tewijl je zou verwachten dat op f14 alles scherp zou zijn.
27765

Mooie plaat, zw doet het goed hier. de pluk haar van de voorpluk die links uitsteekt leid iets af.
27766

Dat is een bekende.. :mrgreen: Prachtige vogel, zelf vind ik het onderwerp zich niet lenen voor ZW..jammer dat zijn vleugel aan de bovenkant is afgesneden.
27768
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Thabita

27765
Een leuk idee. De foto was (denk ik) beter geweest als de donkere snoepjes ook echt zwart waren geweest en het hele onderwerp scherp was geweest. Met het gekozen focuslengte en -afstand heb je echter maar iets meer dan 1 cm scherptediepte. Met een wat meer grothoekobjectief was deze foto denk beter geworden.

27766
wederom een leuk idee, mede door de reflectie in het oog. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zie ik jou in de rechterhoek staan met je camera. Zwart-wit omzetting is volgens mij prima geslaagd. Zwart is niet dichtgelopen en structuren zijn goed waarneembaar.

27768
Ik vind dit de beste uit je serie. Ik vraag me ook af, waarom bij natuurfoto's altijd zo snel wordt geroepen dat het onderwerp zich niet leent voor zwart-wit. Ik vind het een mooie zwart-wit omzetting. structuur van de veren is duidelijke waarneembaar in de donkere delen. In de lichtere wat minder. Dat de bovenzijde van de vleugel mist, is inderdaad wel jammer. Wellicht had je daarom beter nog wat meer kunnen croppen op de kop van de vogel.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Thabita

27765Grappig gevonden!! Jammer van de overbelichte partijen.
27766 erg leuk. Met de spiegeling van het oog kun je heerlijk spelen. Inderdaad je ziet je zelf terug in actie, soort viseye idee.
27768 lekker scherp. pasgoed bij zijn/haar poten en snavel. Wat betreft de vleugels, dat is duidelijk.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Peter 1970
27457 Mooi het verschil oud/nieuw uitgedrukt met het licht.
27458 ik weet niet of het mogelijk was geweest om de lijnen van het raam links en rechts onder uit hoek te laten komen, vind ik persoonlijk sterker.
27459 Goed gezien. Leuk die fotografen achter het raam. Misschien sterker als je de rechterzijde strakker had aan gesneden. De regenpijp weglwate.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Peter de Graaf
27164 Erg mooi, zelfs met ganzen in de lucht. Mooi de voetsporenlijn!
27165 mooi gekaderd met diepte in de foto.
27166 Jammer van het felle licht op de achtergrond.


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Judith.

27159Mooi portret. Ook het weg kijken van haar oogopslag.
27156Erg fijn. Ook hier een blik dat ik denk: "wat moet je nou?"
27155jammer dat het rechter gedeelte van haar gezicht donker is. Ook vind ik te veel licht op haar boezem.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Zo, dit was het dan!!!!!

Na 11 rondes mee te hebben gedaan, vind ik het mooi geweest. Momenteel ben ik bezig met mijn verdere ontwikkeling als fotograaf.
Oftewel te ontdekken waar ik me nu mee bezig wil houden. Graag wil ik mijn tijd aan besteden. (ga natuurlijk wel andere werk op het forum laten zien).


Succes verder, blijft dit topic uiteraard wel volgen.


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jammer Paul maar begrijpelijk, bedankt voor je deelname!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Paul; wat lees ik nu???? Ga je ons verlaten??? :(
Aan de ene kant kan ik het mij voorstellen maar ik vind het wel jammer.
Wel je "neus" afentoe laten zien hoor. ;)
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hier mijn kritieken voor deze ronde.

Judith

27159
Mooie omzetting en er is duidelijk aandacht besteed aan haar looks.
Ik vind alleen haar gezicht aan de linkerkant een beetje "vreemd", door de schaduw lijkt het net alsof haar
gezicht een rare kronkel heeft.

27156
Ha mijn favo model. Een echt ijsprinsesje. We hadden alleen op haar kleding moeten letten, het zijn
kleine details maar haar shirt had aan de linkerkant wat omlaag getrokken moeten worden.

27155
Een hele sexy foto, ik denk dat haar man (als ze die heeft) hier wel blij mee zal zijn. ;)


Peter de Graaf

27164
Mooi sfeervol wintersplaatje (alhoewel het van mij nu niet meer hoeft ;) ). Die voetstappen en de vogels
in de lucht maken het helemaal af.

27165
Aan de ene kant vind ik het donkere mooi, doet een beetje dreigend aan maar aan de andere kant vind
ik 'm weer iets te donker. De strook aan de linkerkant vind ik te wazig waardoor het iets afleidt.

27166
De vignettering is hier echt super toegepast. Een mooie setting hiervoor.


Peter1970

27457
Heel mooi gezien die donkere gevel tegenover de lichte flat.

27458
tja, zwart/wit???? hmmm ik weet het niet. Neemt niet weg dat het een mooie omzetting is.
Als ik dan toch moet zeuren dan zou ik dat kleine stukje rechtsboven weggehaald hebben.

27459
Hier was denk ik wel meer uit te halen, persoonlijk had ik de posters meer op de voorgrond
laten treden en minder straat en gebouw laten zien. Nu vind ik 'm een beetje saai. Sorry.

Roelie-Ulft

27579
De boer in het midden leidt toch een beetje de aandacht van de hond af. Terwijl hij juist om
die aandacht "vraagt" (letterlijk en figuurlijk)

27580
Hahahaha, die kop die die hond trekt. Hilarisch.
Je serie laat wel goed het boerenleven zien, heel goed gedaan.
Jammer dat de rechterkant donker is.

27581
Hahaha de liefde van een boerenzoon en z'n koe. ;) Heel vertederend hoe die koe hem een kusje geeft.
Ze kijken allebei ook nog in de lens.
Jammer dat die jongen iets te centraal geplaatst is.

Al met al een hele mooie serie Paul, geef je wel een seintje als je de hele serie klaar hebt?


Nu alleen nog de reactie van Peter (de Graaf) op mijn foto's en dan zijn we al klaar. Kunnen we de volgende ronde wat mij betreft starten.
En ik kan niet wachten op mijn Nik Silver uit te proberen.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

thabita

27765

leuk idee, maar je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt.. het contrast tussen de witte en zwarte pillen is erg groot en resulteert in enigszins overbelichte witte pillen... Ook de compositie kan wellicht beter... je kan immers de pillen naar eigen goeddunken sorteren/positioneren...

Het contrastprobleemis overigens wel op te lossen... meerdere opnames of rode pillen en in photoshop een blauwfilter nemen... en je hebt prachtige donkere pillen waarvan je met het filter de zwartheid kan regelen..

27766.

Paardenoog met een fisheye reflectie ... leuk onderwerp dat we wel meer zien voorbijkomen...
Kan wel in z/w... maar ook hier zijn er een paar puntjes waar ik (achteraf is dit natuurlijk eenvoudiger vast te stellen) toch iets anders gehandeld zou hebben.
De lichte achtergrond links zorgt ervoor dat de reflectie in het oog enigszins verbleekt. Voor de compositie is het niet mogelijk deze af te snijden. Dus draaien zodat de reflectie blijft bestaan en er een groter gedeelte van het paardenhoofd meegenomen wordt (beste is alleen hoofd en dichter naar het oog of langer brandpunt) Als ik nl mijn hand voor de lichte achtergrond houd gaat de aandacht direct meer naar het oog....

27768

stoere foto, afsnijden van de vogel mag wat mij betreft best... kwa z/w omzetting prima... lekker contrastvol.. en scherptebeleving is daardoor ook prima...

Wat de techniek betreft zou ik wellicht een opener diafragma hebben gebruikt om meer onscherpte in de achtergrond te krijgen...
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

roelie ulft

27579

Mooi perspectief en compositie .. omzetting ook OK....
Kort commentaar, maar ik vind hem gewoon goed!

27580

Het mooiste gedeelte van deze foto zit eigenlijk achterin.... De twee /drie koeien waarvan de tekening en de horens door het licht zichtbaar zijn... mooi licht had je daar... maar helaas heb je daar geen gebruik van gemaakt... Nu hebben we een foto waarin het onderwerp(en) flink in het licht staan en de achtergrond net een beetje te veel in het donker verdwijnt...

27581

omzetting ok... en ja een leuk moment... compositie best redelijk... lijkt me al met al een leuke serie te worden.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

peter1970 schreefCOLONRoelie Ulft De zwartbonte koeien zijn onderwerp wat zich goed leent om vast te leggen in zwart-wit.
Deze zin was ik nog vergeten :oops:

ik denk dat de zwart wit omzetting wel gelukt is, het betreft namelijk rood bonte MRIJ koeien (Maas Rijn Ijssel)


Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Peter de Graaf schreefCOLONroelie ulft
27580

Het mooiste gedeelte van deze foto zit eigenlijk achterin.... De twee /drie koeien waarvan de tekening en de horens door het licht zichtbaar zijn... mooi licht had je daar... maar helaas heb je daar geen gebruik van gemaakt... Nu hebben we een foto waarin het onderwerp(en) flink in het licht staan en de achtergrond net een beetje te veel in het donker verdwijnt...
Nog even een vraagje. binnenkort ga ik weer terug.
Hoe had ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

Paul.
Wordt vervolgd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar