[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 10

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Thabita

#1 26952
Mooie foto. Mooie lucht en een mooie zwart/wit omzetting. Ik zou de halve schaap aan de linkerzijde weg laten (andere uitsnede).

#2 26953
Leuke plaat, mooie omzetting.

#3 26954
Goede compostie, mooie `geheimzinnige`blik van het model. Scherpte lijkt me in orde. Omzetting naar zwart-wit oogt wat grauw. Dat komt denk ik ook door de manier van belichten. Door het licht aan de zijkant valt iedere onevenheid in de huid valt nu op.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Het zou leuk zijn als de 3 deelnemers die nog moeten reageren op Thabita's foto's dat even doen... kunnen we beginnen met de volgende ronde... we zitten immers al ver in februari
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mijn excuses...helemaal door mijn hoofd geschoten.

1.Mooie lucht, omzetting vind ik ook mooi..stapje naar voren zodat het hek op de voorgrond niet op de foto stond had misschien een rustiger beeld gegeven.

26952

2. Dit vind ik de mooiste uit deze serie, netjes..heb wel het idee dat hij niet helemaal recht staat.

26953

3.Mooie foto, kadering vind ik fijn kijken..ik had hem alleen iets meer contrast gegeven.

26954
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Alleen Peter1970 nog als ik het snel zie.
Weet je wat ik start alvast een nieuwe ronde. (volgens mij heeft Peter de Graaf, z'n foto's al klaar liggen ;) )

PM komt er zo aan jongens. :)
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

tjonge, jullie kunnen mensen wel goed een schuldgevoel aanpraten.

Wel hier dan mijn opmerkingen op de foto's van Thabita.

26952
De opzet van deze foto vind ik heel leuk. lekker rustig. Mooi tegenlicht.
Als je het paaltje in het midden had gezet had je misschien een leuk symetrisch effect gekregen. Nu is het halve schaap aan de linkerzijde wel een beetje jammer.
wolkenpartij en tegenlicht vind ik wel leuk

26953
Dit vind ik de mooiste uit je serie. Met een wat lager standpunt had je er wat meer voorgrond op gekregen. Dan zou je wat meer dieptewerking hebben gehad. Je had dan wel wat last gehad van het groothoekeffect, maar dat had je dan weer kunnen corrigeren. Vuurtoren steek mooi af tegen de lucht.


26954
De scherpte lijkt inderdaad net niet op de ogen te liggen. Misschien komt dat omdat je met het middelste scherpstelpunt op het linker oog heb scherpgesteld en vervolgens de camera iets heb weggedraaid om de focus te verleggen. Bij deze korte afstanden (0,67m) kan dat net leiden tot onscherpte op het gewenste plaats. Ik worstel nog een beetje met de halve hand die in beeld zit. Op zich geen probleem, maar met de elleboog die ook niet zichtbaar is, hangt hij nu een beetje in de lucht.
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar