christmas with family

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Vandaag was het natuurlijk 1e kerstdag en vandaag kwamen mijn opa en oma bij ons eten. Natuurlijk ook weer foto's gemaakt en ik heb geprobeerd met deze bewerkingen een soort van oude sfeer te creeëren. Meer hoef ik eigenlijk niet echt te vertellen volgens mij. Alle commentaar is welkom en hier komen de foto's. De foto's zijn trouwens allemaal genomen met de zelfontspanner, misschien wel handig om te weten :P

1.

26028

2.

26029

3.

26030

4.

26031

5.

26032

Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Omdat het Kerstmis is, ga ik niet zeuren over show/testcase.
Maar gewoon: dit slaat alles!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik vind de eerste wel fraai! :D :D
Alleen iets meer ruimte aan de onderkant.
De vignettering vind ik dan wel weer minder.................
De rest vind ik leuke familiekiekjes, die fototechnisch minder zijn en voor de neutrale kijker misschien (te) oninteressant! :oops: :oops:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

j.jennekens schreefCOLONIk vind de eerste wel fraai! :D :D
Alleen iets meer ruimte aan de onderkant.
De vignettering vind ik dan wel weer minder.................
De rest vind ik leuke familiekiekjes, die fototechnisch minder zijn en voor de neutrale kijker misschien (te) oninteressant! :oops: :oops:

Jo :wink:
Alle foto's ,1e en 2e na, zijn geposeerd en dus niet zomaar even tussendoor gemaakt. We hebben er toch wel bijna een uur over gedaan om de uiteindelijke naar mij gewenste foto te maken. Mijn vader had namelijk een foto gezien in de allerhande (boekje van alberthein met gerechten erin) en daar stond een foto van een grote familie dan allemaal gezellig bij elkaar zaten. Eigenlijk hetzelfde idee als ik hier heb gefotografeerd. Het moet dus juist overkomen als familiekiekjes maar dat zijn het niet.
Mag ik misschien ook nog wat vragen? Wat is er fototechnisch mis met de foto's? bij mij op mijn scherm zijn ze gewoon goed belicht en niet wazig hoor.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Alleen 1 vind ik wat hebben voor de rest is het voor mij een nee.

De bewerking vind ik echt verschrikkelijk en die vignettering is om te huilen.
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Snellius85, wat zou je er zelf van vinden als je zo'n reactie kreeg op je foto's?
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Ok de reacties zijn dus niet echt positieve reacties. In principe niet erg maar jongens, zeg dan in ieder geval wat ik er aan kan veranderen om het wel goed te krijgen! Hier heb ik natuurlijk niks aan. Ja, de foto's zijn oninteressant en de vignettering is om te huilen. De vignettering heb ik er zelf ingezet omdat ik het effect wel mooi vond, valt niet echt in de smaak dus kan ik in principe weghalen. Maar hoe maak ik volgens jullie die foto's dan wel interressant??
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

@freswen : Nou dat zou ik je vertellen, ik zou het fantastisch vinden! Het is namelijk heel eerlijk en dat is mijn eerlijke mening. Ik zit niet op dit forum om iemands kont te kussen. Als het in de testcase had gestaan was het misschien anders geweest.

@jorie, je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Dan moeten we inderdaad ook aangeven hoe het beter kan en dat heb ik niet gedaan, mijn excuses. Ik heb er nu alleen geen tijd voor.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De belichting is m.i. erg vlak en m.i. ook niet uitgebalanceerd; dat maakt de foto minder spannend; de kleurtoon werkt volgens mijn bescheiden mening ook niet erg positief; sommige delen van een lichaam staan er niet helemaal op etc. Dit maakt deze serie voor mij niet exclusiever dan "gewone familiekiekjes"!


Maar om héél eerlijk te zijn, vind ik sommige commentaren te "eerlijk"!
Je kunt ook op een minder harde wijze kenbaar maken dat de foto je niet zo bevalt.


Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Als het aankomt op het beoordelen van foto's kan je nooit te eerlijk zijn vind ik. Anders hebben meningen geen betekenis meer. Ik geef wel toe dat je het anders kan formuleren... Ik gaf het goede voorbeeld zoals het niet moet, mijn excuses daarvoor jorie.
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

kijk jongens hier heb ik wat aan!
Ik vind zelf ook dat jullie eerlijk moeten zijn. natuurlijk! Negatieve reacties horen er ook bij. Maar als je dan negatieve reacties geeft moet je die ook uitleggen en zeggen wat jij er beter aan zou doen.
Dus nu ben ik weer blij =D
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Vignettering vind ik te heftig, persoonlijk vind ik dat niet mooi. Behalve bij foto 1.

Daarnaast vind ik de sepia kleur ook teveel, ik zou hem geconverteerd hebben naar zwart wit dan beetje bij beetje de tint warmer gedraaid hebben. Wederom behalve foto 1. Foto 1 is de sterkste van de getoonde foto's.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

PanzerFaustNL schreefCOLONVignettering vind ik te heftig, persoonlijk vind ik dat niet mooi. Behalve bij foto 1.

Daarnaast vind ik de sepia kleur ook teveel, ik zou hem geconverteerd hebben naar zwart wit dan beetje bij beetje de tint warmer gedraaid hebben. Wederom behalve foto 1. Foto 1 is de sterkste van de getoonde foto's.
Ik zal is even een andere bewerken op de foto's toepassen en kijken of ze dan in de smaak vallen.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Zo, nu mijn onderbouwde mening want die ben ik je zeker nog verschuldigd! :).

De bewerking vind ik niet mooi omdat hij veel te geel is. Je zegt dat je geprobeerd hebt om een oude sfeer te creeren maar daarin ben je veel te ver doorgeschoten. Ik zou zoals panzer aangaf er een lichte tint aangeven zodat het allemaal wat echter oogt, het lijkt bij 1 minder te zijn maar dat komt misschien door de achtergrond.

De vignettering maken de foto's kapot vind ik, het oogt op deze manier heel erg goedkoop / fake. Ik zou hem veel verder laten vervagen naar de hoeken toe.
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Snellius85, ik ben blij om te zien dat het je toch aan het denken heeft gezet...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar