Museum Stoomdepot

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Aan de Bosdreef in Rotterdam kun je het museum Stoomdepot vinden.
In locomotievenloods staan diverse oude stroomtreinen opgesteld. Een groep vrijwilligers is hier dagelijks bezig met het onderhoud en het reviseren van deze treinen. Het is dan ook museum "in bedrijf".

Omdat alle treinen heel dicht op elkaar staan en overal materialen staan/liggen voor de werkzaamheden die men aan het verrichten is, is het niet mogelijk om foto's van de stoomtreinen als geheel te maken, zonder allerlei storende factoren op de foto te krijgen. Ik heb me dan ook vooral op details geconcentreerd. Hieronder het resultaat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
#1

Afbeelding
#2

Afbeelding
#3

Afbeelding
#4

Bedankt voor het kijken.
Ik hoor het graag als het beter kan.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Kijk, daar bloeit mijn hart van open.
Mooie detailfoto's van die stoomloks.
Mooi geschoten, zo zonder flits.
De laatste boeit me nog het meest.
Anoniem 4

Heel erg mooi. Als ik dit zie, wil ik ook snel een keer terug daarheen. Zeer de moeite waard, niet alleen om te fotograferen, maar ook om te zien hoe gepassioneerd die vrijwilligers bezig zijn om die historische machinerie te restaureren.
Het is inderdaad jammer dat ze niet meer ruimte hebben om het materiaal een beetje los op te stellen.
Op je foto's is verder niets aan te merken. Je wordt verleid om meer te willen zien. Bedankt voor het plaatsen van deze serie.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ook ik vind die oude stoomloks geweldig! Wat een beesten van machines! Ik weet nog dat ik een keer op Utrecht centraal stond en zo'n jongen binnenkwam rijden op het perron waar ik stond. Waanzinnig! Erg jammer dat ze nergens meer echt dagelijks rijden. Geloof dat hier in China de laatste officiele lijn een jaar of 5 ook gesloten is. Schijnen nog wel wat bedrijfstreinen te rijden met stoomloks. Toch eens een keer uitzoeken.

Dan de foto's:

Heel mooi gedaan. Zien er prima uit en ik wordt inderdaad nieuwsgierig naar meer (en naar de hele machines). Ook maar eens naar dat museum.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heel mooi! Blijft prachtige techniek om te zien... Je foto's vragen ook om meer, dat is dus een goed teken... Ik krijg althans de kriebels om daar ook eens een kijkje te gaan nemen om die locs in zijn geheel te kunnen zien :)
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Prachtige detailfoto's een lust voor het oog.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Wat een geweldig leuke reacties tot nu toe.
Heel erg bedankt.

Voor wie geinteresseerd is om het Stoomdepot een keer te bezoeken:
Openingstijden: wo: 10-15, za: 10-17
Toegang: Volw: € 3.00, kinderen € 2.00
Locatie: Bosdreef 75 - ROTTERDAM

Het is zeker de moeite waard.
Neem wel een statief mee. De lichtomstandigheden in de loods zijn verre van ideaal.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar