Anti-Wilders Demonstratie

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gisterenmiddag was De Dam in Amsterdam het toneel voor een demonstratie tegen Wilders.
De opkomst was niet al te hoog, en alles verliep in vrede (blauwbekken voor de politie, en zo hoort het bij demonstraties)
Inhoudelijk zal het allemaal wel interessant geweest zijn (daar ben ik niet mee bezig als ik fotografeer) maar visueel zag het er allemaal weinig spektaculair uit.

Een impressie

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dit valt meer onder documentair, iets wat een beetje ondergeschoven kindje is op eos heb ik af en toe het idee? Ik probeer uit te leggen wat ik hier zie:

1] Veel mensen an het fotograferen, redelijk wat paraplu's en een paar demonstratie-borden. Deze foto geeft mij niet echt een indruk, sorry.

2] Hij staat te blauwbekken met een demonstratie-bord. Zijn blik verraad dat hij vastbesloten is nog wel even door te gaan, nette foto.

3] Doordat er geen enkel gezicht in de foto te zien is spreekt hij ook niet, jammer.

4] Met de spandoek in de hand de reporter te woord staan, de aandacht gaat goed daarheen op deze foto. Deze vind ik dan ook goed over komen.

5] Meerdere borden en verschillende handen de lucht in, geven mooi aan dat ze aan het demonstreren zijn. De beste in de serie in mijn ogen.

Hopelijk heb je wat aan mijn reactie, vind het een moeilijke tak van de sport maar zeker interessant.
Robert Wagter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2007 21:37
WoonplaatsCOLON Nijega, Friesland

Mooie serie.

Vind foto 1 de minste; is trouwens ook niet rechtgezet en vindt dat hier wel storend overkomen. Zal gezien jouw kwaliteiten (slijm slijm :wink: ) wel een tijdskwestie of een bewuste keuze zijn geweest.

Foto 2: mooi hoe die kleuren zo uitkomen t.o.v. de weinig kleurrijke achtergrond; lijkt wel bewerkt op deze manier.

Foto 3:
Iets minder maar heeft wel wat; uitrustende demonstrant die niet door heeft dat z'n boodschap op deze manier toch in beeld komt.

Foto 4:
Aparte hoek. Mooie rapportage-foto.

Foto 5:
Inderdaad (zie commentaar voorganger) een sterke foto.

Al met al, petje af!

Off topic: jij fotografeert trouwens wat af; meerdere sporten tegelijk en nu ook al dit onderwerp!

Groeten,
Robert
Canon EOS400D/kitlens/50 mm 1.8/Sigma 70-300 mm APO Macro DG
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON(blauwbekken voor de politie, en zo hoort het bij demonstraties)
Beetje jammer weer.... :lol: Het was inderdaad koud. Was al blij dat het niet sneeuwde. Verder een hoop mensen met camera's rond zien lopen en die zoveel mogelijk uit de weg gegaan.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@Geert H
Helaas is het zeker een ondergeschoven kindje. Op verschillende fora hoor. Misschien dat we er iets aan kunnen veranderen door zelf het initiatief te tonen.
Een moeilijke tak van sport? Het lastigste vind ik gebeurtenissen zoals op foto 1. Een hoop mensen voor het podium en mensen op het podium.
Beide partijen naar elkaar gericht. Als je alles in 1 beeld zou moeten vatten, dan zijn voor mij dat de lastigste situaties waar ik nog steeds geen leuke oplossing voor heb

@Robert

#1 is genomen met de camera boven mijn hoofd.
Live-view laat je wel wat van de compositie maken, maar je hebt de camera zo hoog dat een rechte foto een behoorlijk utopie is.
Ik had genoeg ruimte om hem recht te draaien.
Persoonlijk vond ik het met alle drukte voor het podium, de flare in de achtergrond van de druppel, en alle paraplu's en bordjes wel iets toevoegen in de chaos.
geert h schreefCOLON 3] Doordat er geen enkel gezicht in de foto te zien is spreekt hij ook niet, jammer.
Robert Wagter schreefCOLON Iets minder maar heeft wel wat; uitrustende demonstrant die niet door heeft dat z'n boodschap op deze manier toch in beeld komt.
Beetje contrasterend commentaar onderling; Robert snapt het plaatje.

--

off topic; Ik maak een plaatje of 20/25-duizend per jaar. Dan doe je niet alleen voetbal :lol:

--
wastaal schreefCOLON
dejong1racing schreefCOLON(blauwbekken voor de politie, en zo hoort het bij demonstraties)
Beetje jammer weer.... :lol:
Nee, is niet jammer. Als de politie niets te doen heeft betekent dat het allemaal netjes en ordelijk verliep.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Voor een situatie als in de eerste: Had je je 15mm fisheye niet bij je? In de dpz-bibliotheek kwam ik onlangs nog een artikel tegen: Verbreed je horizon. Voorbeeld 3 laat enigszins zien wat je ook zou kunnen proberen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had de fish-eye wel bij me. Maar het gevaar daarvan is dat je dan vaak foto's krijgt met 'hetzelfde trucje'.
Op de door jou getoonde foto leent het zich er wel voor. Daar kun je hoog boven het publiek staan en heb je een groot podium. Dat is hier allemaal veel minder
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar