Welke vinden jullie mooier?

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Ik heb een hele serie van deze accordeonist gemaakt in Murcia. Twee eurootjes gegeven (hij speelde ook erg mooi) en vervolgens gaan schieten. Eerst ging de beste man echt poseren, later werd het echt. De volgende twee foto's geven het beste weer wat ik er zag. Welke vinden jullie het mooist (minst lelijk?)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3940[/img] #1


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3910[/img] #2
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Hans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 20:08
WoonplaatsCOLON Almere

Doe mij de eerste foto maar. Bij de 2e foto worden je ogen van het onderwerp ( de accordeonist ) afgetrokken naar de wazige figuur die links het beeld in komt wandelen......
Just my 2 cents ...... :wink:
[color=red]Canon Eos 400D[/color]
PetervdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 19:51
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Helemaal mee eens. In de 1e komt het eigenlijke onderwerp veel beter tot z'n recht.

En omdat er geen 1 en 2 centen meer worden verhandeld, waren dit mijn 5 centen... :P
Hans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 20:08
WoonplaatsCOLON Almere

PetervdK schreefCOLON En omdat er geen 1 en 2 centen meer worden verhandeld, waren dit mijn 5 centen... :P
:lol: :lol: :lol:
[color=red]Canon Eos 400D[/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Toch vin ik et met vaag figuur ook wel wat hebben. Meer verhaal, duidelijk een passant, zoiets ;) Ik zou zelf eens proberen een harde zw wit, naar het blauw toe, beetje High Key achtig. Is wat dramatieser. Maar das ook mijn afwijking ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Foto 1: is een duidelijk verhaal, het gaat om de accordeonist.
Foto 2: laat eens het te verwachten patroon los in denken!
Je bent geneigd om te zeggen dat de wazige langslopende mens de aandacht van de accordeonist afleidt omdat hij meer op de voorgrond staat en wij, westerlingen, gewend zijn van links naar rechts te lezen en je dus "blijft hangen" bij de wazige persoon.
Je zou ook uit kunnen gaan van de wazige persoon en hem/haar de hoofdrol in de foto laten spelen. Zo van: heeft de wazige persoon haast of heeft hij tijd en zin om te stoppen voor het spel van de accordeonist?

Als ik kijk naar de dynamiek die de foto uitstraalt dan ben ik het met Kro eens: foto 2 heeft wel wat zo met dat wazig figuur links, er zit meer spanning in de foto: haast en relaxed spelen.
Kijk je naar de accordeonist dan staat hij er op foto 1 een wat losser op, op foto 2 poseert hij nog net iets te veel (is foto 2 eerder gemaakt dan foto 1?).

Puur fototechnisch: de accordeonist staat er op foto 1 minder scherp op dan op foto 2.
Kristof Rennen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:22
WoonplaatsCOLON Edegem (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Als je de foto dan spiegelt, dan komt die persoon langs rechts aangewandeld en dan zal hij misschien minder in het oog springen? (ook omda we van links naar rechts denken).

Ik vind eigenlijk beide foto's wel mooi
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

djc schreefCOLON Kijk je naar de accordeonist dan staat hij er op foto 1 een wat losser op, op foto 2 poseert hij nog net iets te veel (is foto 2 eerder gemaakt dan foto 1?).
Nee.... ze staan in de juiste volgorde. Het heeft te maken met bewustzijn; bij nummer 1 was hij me vergeten, bij nummer 2 wist-ie het weer! :lol:
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Foto #1. Die is goed. Kleurtjes lekker en beeld net van het scherpe af wat een extra dimensie geeft. Jah, fijn plaatje.
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

CAM22 schreefCOLON
djc schreefCOLON Kijk je naar de accordeonist dan staat hij er op foto 1 een wat losser op, op foto 2 poseert hij nog net iets te veel (is foto 2 eerder gemaakt dan foto 1?).
Nee.... ze staan in de juiste volgorde. Het heeft te maken met bewustzijn; bij nummer 1 was hij me vergeten, bij nummer 2 wist-ie het weer! :lol:
Verklaart meteen waarom hij op foto 2 scherper er op staat. Meneer de trekzakspeler ging er eens lekker voor zitten.
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Toen ik de foto's voor de eerste keer zag ging m'n voorkeur uit naar nr 1 en dat blijft zo. Maar wat mij stoort aan deze foto is de kofferbak. Ik weet wel de situatie is zoals ze is en kan moeilijk veranderd worden, maar toch. Voor de rest een super foto !
greyhound
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2004 19:45

Mijn voorkeur gaat naar de tweede.
Wazige passant trekt even de eerste aandacht, maar daarna gaat het oog toch naar de accordeonist en blijft dan beter hangen bij hem.
De keuze tusssen zwart-wit of kleur vind ik vaak moeilijk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar