Puur Holland

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
arierebel

Beste,
Willen jullie eens een oordeel geven over deze foto. Ik heb deze foto in een klein clubje eerder gepost en toen ben ik zo ongeveer afgebrand. Het was een zeer slechte foto en het klopte allemaal niet e.d., maar ik was er redelijk tevreden over. (lees: best wel trots).
Ik ben benieuwd.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3418[/img]

dank bij voorbaat en groeten
arierebel
Lisa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2004 12:31
WoonplaatsCOLON Uithoorn ( ja t'is een gat )

Weet je Arie, ik ga er geen oordeel over vellen omdat mijn kennis van techniek het (nu nog) laat afweten, maar ik vind het zo misselijk dat mensen afgebrand worden op hun foto.

Gelukkig heb ik op dit forum ondervonden dat er alleen maar een vorm van OPBOUWENDE KRITIEK bestaat en je juist tips krijgt om dingen te verbeteren, of gewoon een dikke duim, maar afbranden doen we op dit forum gelukkig niet aan. Iedere foto heeft wel iets...

Iedere foto is een stukje individuele creativiteit van de mens achter de camera
Groetjes Lisa
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik vind het een perfecte foto.

1. Scherp op de molens en toch beweging in de wieken. Knap gedaan!
2. Compo lekker, vooral door schuine lijn. Die trekt je oog mooi de diepte in.
3. De lucht is een mooie combi van wolken en kleur blauw

Kortom: prima deluxe wat mij betreft.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Lisa schreefCOLON Gelukkig heb ik op dit forum ondervonden dat er alleen maar een vorm van OPBOUWENDE KRITIEK bestaat en je juist tips krijgt om dingen te verbeteren, of gewoon een dikke duim, maar afbranden doen we op dit forum gelukkig niet aan.
Precies! En dat is nou het leuke van dit forum. Onervaren mensen worden niet afgezeken maar wordt precies verteld wat er verbeterd zou kunnen worden. De ervaren mensen zijn wat kritischer onderling en dat moet ook lijkt me.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
RR de Jong

Dan ben ik wel schiewnierig wat ze allemaal te zeiken hadden over deze foto. Ik vind hem zelf juist hartstikke leuk, zeker zoals Ytos zegt mooi met die beweging in de wieken. Vind de kleur er ook lekker uit springen.
Hij zou misschien een tikkeltje lichter mogen maar verder ok.

Groeten RR
Gebruikers-avatar
JBWR12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2004 16:16
WoonplaatsCOLON Twente
CONTACTCOLON

Zal ik dan maar gaan zeiken?? Geintje. Vind het een mooie foto, de compositie is goed. Had inderdaad misschien iets lichter gekund, maar dat is ook het enige. Verder is ie prima gelukt. Laten we er maar van uit gaan dat ze er op het andere forum geen verstand van hebben.
Groetjes,
Jerry Bouwmeester

http://dutchnaturephotography.blogspot.com/
www.jerrybouwmeester.com
M@rC_L
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Ik vind het een hele aparte foto met die bewegende wieken. Ook een hele mooie lucht........
Eos
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Deze foto verdiend het zeker niet om afgebroken te worden; hij is heel leuk qua onderwerp, best wel uniek door de bewegende wieken, en technisch valt hij ook heel goed mee.
De niet perfecte belichting komt gewoon doordat je van die mooie schapewolkjes hebt waarop de zon met momenten fel op weerkaatst en dus je lichtmeterje in de war stuurt (te hoog contrast; de top van de wolken zijn overbelicht, sommige stukken grond te donker).
Alles samen vind ik het eveneens een heel geslaagde foto !

Toch een vraagje, heb je met statief gewerkt of uit losse pols geschoten ? (uit losse pols vind ik hem heel geslaagd, indien met statief had hij nog een beetje scherper kunnen zijn)
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
jetson
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 11:58
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

ik denk dat de mensen die je om deze foto afzeikte gewoon een beetje jaloers zijn.

Ik vind de compo leuk en ik vraag me af wat het eindresultaat zou zijn geweest als je een nog langere sluitertijd zou hebben gebruikt dat de wiek zeg maar een hele ronde maakt.

Al met al een geslaagde foto.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

De compositie is echt goed. Hij staat een 0.5 procent scheef naar rechts, maar das alles. De beweging vind ik zelf mooi, kan je ook anders zien. Dat kleine kluppie, is waarschijnlijk niet voor niets een klein kluppie, al dan niet zielig.

De compositie is echt gewoon af. De molen voor als main, de invoerende lijn van het slootgebeuren, de kleinere tweede op exact de juiste plek, mooie lucht. Iets te donker in de voorgrond, kan je nog iets oplichten, maar de lucht zo laten (doordrukken in analoge termen)

Je zou evt een volgende keer de horizon iets hoger kunnen leggen, en wat meer water met evt een walkant aan jouw zijde erbij. Verhouding land/lucht 1/3 tot 2/3.

Maar het is een goede plaat, niets om af te zeiken, vooral doorgaan, en laat het kleine kluppie maar lekker klein.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Ik vind het niks...... GEINTJE :wink:
Prachtige foto, op een leuke en nieuwe manier iets vastgelegd!!! Het enige commentaar wat ik me zou kunnen indenken is dat de wiek van de voorste molen er boven net iets uitloopt, maar dat is alles.
En die scheve horizon.... ik zie het niet zo hoor?!

Mooie plaat dus...

Maareh: wat was het commentaar van die 'anderen'? Misschien kunnen we er wat van opsteken!
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
arierebel

Allen dank voor de toch nog positieve dingen in deze foto. Het commentaar van dat andere groepje was dat de foto veel te druk en veel te onrustig was. Ze werden er gek van. Ongelooflijk hoe een mens een foto kan verzieken en zo verder.
Ik heb de foto gemaakt met een brugleuning als statief want beter had ik niet voor handen op dat moment. Nogmaals dank u allen,
gr,
arierebel
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik wil nog wel even zeiken
Even lekker commentaar leveren en de plaat geheel de afgrond in jagen

Maar dat doe ik niet. En waarom niet?
Omdat het gewoon niet nodig is
Gewoon uitstekend gedaan.
Wel zou ik de foto in de fotowedstrijd plaatsen.
En mischien win jij wel de 8 daagse voetreis naar Rome
(lunchpakket zelf meenemen aub)

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

arierebel schreefCOLONAllen dank voor de toch nog positieve dingen in deze foto. Het commentaar van dat andere groepje was dat de foto veel te druk en veel te onrustig was. Ze werden er gek van. Ongelooflijk hoe een mens een foto kan verzieken en zo verder.
Ik heb de foto gemaakt met een brugleuning als statief want beter had ik niet voor handen op dat moment. Nogmaals dank u allen,
gr,
arierebel
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welk forum dat was. Wil je het hier zeggen? Ik heb namelijk ook een wat mindere ervaring op een bepaald forum.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yeah, expose em :)
Soms he, dan heb je echt het gevoel dat mensen niet objectief kunnenof willen kijken of zuiver uit gaan van wat zij zelf mooi vinden. Of gewoon jumjoer zijn. Stom he, ik vin fotografie gewoon lekker.

Leren moet toch ook een positieve ervaring zijn?
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONIk vind het een perfecte foto.

1. Scherp op de molens en toch beweging in de wieken. Knap gedaan!
2. Compo lekker, vooral door schuine lijn. Die trekt je oog mooi de diepte in.
3. De lucht is een mooie combi van wolken en kleur blauw

Kortom: prima deluxe wat mij betreft.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Hoewel je wat mij betreft de schaduwen in de onderkant van de foto nog wat zou kunnen oplichten, Maar dat is in de digitale doka (photoshop) zo gebeurt.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar