Nieuwe serie Archeon

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ja, en weer een serie. Archeon 2004 Binnenkort volgt een toernooi , met ridders te paar, The Joust.

Hier wat smapels, de rest uiteraard op mijn site

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3318[/img]
Titel: Barn

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3107[/img]
Fire

Enjoy
Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Mooie foto's de eerst vind ik het mooist. alleen jammer van die kip of haan in het midden die zich aan het bewegen was. En die tweede vind ik moeilijk om te zien wat het is maar verder wel heel leuk allebij.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Kropot, die tweede is toch niet nieuw?

Het eerste shot (Barn) vind ik erg mooi. Het is kunstig hoe jij met licht speelt... Hoeveel daarvan doe jij nou in de nabewerking (en hoe dan?) en hoeveel zit er in je foto?

Het zwarte kader maakt het helemaal af. Prachtplaat!

Gr Jeroen
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Mijn complimenten Kropot! Erg mooi, met name de eerste. Schitterende inval van dat licht, super :-) Alleen ben ik nooit zo kapot van die kaders, maar dat is mijn smaak. De 2e is vind ik minder mooi, maar lijkt me wel moeilijker te maken.....
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Het licht moet er al in ziten natuurlijk. Ik vind mn die diagonalen die zich herhalen mooi. Die balk, de ladder en het hout rechts voor.

Ik bewerk deze met een speciale "archeon" werkgang. Die heb ik nu deels in een psp 8 script zitten. Verder gebruik ik meerdere lagen en diverse eind postwerken die per foto verschillen, mn aan de hand van details en bv vlees kleur.

De eerste was niet nieuw, maar zat eerst in de verkeerde serie. :) Klopt.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

De tweede heb ik al eens becommentarieerd, de eerste vind ik zeker zo mooi, hoewel het natuurlijk iets helemaal anders is; net een stilleven schilderij. Enkel jammer dat de bewogen haan nu net in een belangrijke lichtstrook staat, maar voor de rest heel nostalgiek, en dat is wel de bedoeling zeker ?

Ik zou echter wel eens de originele foto willen zien, om te vergelijken met je uiteindelijke resultaat... :?: :wink:
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
zoom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:07

Wederom prachtige foto's! Technisch en compositorisch erg goed en i.c.m. de 'warme' sfeer van beide foto's worden deze pics naar mijn mening naar een hoog nivo getild.....
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Zelf heb ik totaal geen moeite met die bewogen haan, geeft een gevoel van scharrelende kippen, die krengen staan ooit allemaal stil. :) Als ik wel last van had, was ie verdwenen dan wel als een kip gedoopt in den stijfsel :)))

Het is een soort ervaring hoe je dat licht zo grijpt, af en toe kan ik mezelf niet eens volgen, ga ik over op een soort in trace autopilot. Loop je te gluren en te zoeken. :))

Volgens mij is het nogal vreemd om mij bezig te zien :) LOL
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Pete10D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2004 15:57
WoonplaatsCOLON Lokeren, België
CONTACTCOLON

Heel mooi gedaan Kro! Hoed af! :shock:
Knap van compo, belichting en timing!

Ik zou ook graag eens de onbewerkte foto's zien.
Die bewerking die je toepast moet je eens uitleggen, want da's heel mooi!
Canon 10D - Sigma 18-125mm DC - Sigma 50-500mm HSM APO - Photoshopper CS in spé ;-) en nooit te oud om te leren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar