rotterdam by night

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

Hoi

Deze foto lijkt tijdens een mooie zomeravond genomen, echter op het moment van schieten had ik erg koude handen :( maar wat vinden jullie er van?

Ik vind hem wel redelijk gelukt, is nog niet bewerkt.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2917[/img]
Arjan B
Gebruikers-avatar
JBWR12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2004 16:16
WoonplaatsCOLON Twente
CONTACTCOLON

Waarom wil je de foto dan bewerken?? Zou ik niet doen.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

heel mooi.

ik zou het water wat croppen, zodat de horizon op 2/3 onder zit.. nu, is mijn mening.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Pete10D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2004 15:57
WoonplaatsCOLON Lokeren, België
CONTACTCOLON

Ik zou 'em persoonlijk laten gelijk hij is, crop je het water, dan ben je een pracht van een waterschakering en kleur kwijt, crop j'em bovenaan ben je een stuk van de prachtige luchtschakering kwijt.

Het is een foto die eigenlijk heel knap belicht is omdat zowel de lucht als het water zeer veel schakering en kleur bevat. 't zou zonde zijn dat weg te knippen.

De nadruk ligt zo dan wel degelijk op't water, wat erg logisch is bij deze "Rotterdam" foto...

Misschien een tikkeltje spelen met de Levels om 'em nog iets duidelijker te maken, want in't algemeen is hij nogal vrij donker... 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Pete10D, in totaal 25 keer gewijzigd.
Canon 10D - Sigma 18-125mm DC - Sigma 50-500mm HSM APO - Photoshopper CS in spé ;-) en nooit te oud om te leren.
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Inderdaad een beetje water eraf, en je krijgt een veel plattere foto die de horizon benadrukt, hetgeen dan meer een skyline gevoel zal creëren.
Ik weet niet of hij qua belichting beter kan, je zou eens moeten experimenteren met contrast en levels. Het kan goed zijn dat hij perfect is zoals hij nu is, maar ik heb er een beetje een twijfelachtig gevoel over, misschien door de te grote overheersing van het donkere water... ?
Speel er een beetje mee, wie weet kan je hem verbeteren.
Hoe dan ook een heel nette foto !
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
Anonymous

Mooie foto... even een randje eraf aan de onderkant en dan komt ie volgends mij ook het mooiste uit...
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik vind dit een perfecte foto. Ik ga met Pete10D mee.

Normaalgesproken zou je in dit soort foto's wat compo betreft inderdaad de horizon op 1/3 boven of beneden zetten. Maar bij deze foto is het gewoon mooi om het zo te laten IMHO. Kleuren zijn ook lekker.

En wat die koude handen betreft: wie mooie dingen wil maken moet pijn lijden... :)
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

mooi zo laten..!!
Rebel+kitlens en een Tamron 70-300 LD makro 1:2 en 50mm f1.8 voor reversed !!..Sunpak powerzoom 40x motto "1 foto zegt meer dan 1000 woorden" www.widida.nl
Rick

...misschien mag de horizon een tikkie rechter.. :?
Maar dan zit ik te muggeziften :D Het is absoluut een mooie plaat!

Rick
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

mooie foto,heb je nog meer "Rotterdam" foto s??
er is daar genoeg te fotograferen
meneer gates,hij hapert steeds!!!
RR de Jong

Foto is goed gelukt hoor, de Euromast staat er precies op en valt niet weg achter een gebouw.

Probeer volgende keer als je warme handen en een statief hebt eens een langere sluitertijd.

Groeten RR
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Deze foto is voor mij weer zo'n foto die zegt dat alle fotografische compositieregels er zijn om gebroken te worden. Normaal zou ik je altijd hebben geadviseerd om de horizon op de onderste derde lijn te zetten bij een foto als deze maar nu niet. Je zou de prachtige kleurnuances en de nadruk van het Rotterdamse water weghalen. En Als je hem op de bovenste derde lijn zou zetten zou je een grandioze lucht missen.
Perfecte foto zo en niets meer aan doen!
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Gaaf, niets meer aan doen. Welke instellingen had je?
Taco
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2004 11:39
WoonplaatsCOLON Krimpen aan den IJssel

Ik ben het eens met de mensen die zeggen "niet croppen". Deze verdeling geeft het idee dat de kijker meegenomen wordt over het water. Als je dat terugbrengt naar de 1/3 2/3 verdeling sla je het plat. Nu zit er een mooie beweging in.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar