Levende geschiedenis

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik zit er klaar voor Lisa!
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Geweldige foto Kro! :lol: Chapeau!
Ik heb je serie bekeken op je site, de allerlaatste vindt ik ook een hele mooie sprekende foto. Zou op locatie in Vietnam genomen kunnen zijn tijdens de oorlog daar. Ik zie ook dat veel stillevens ziet en dan een foto maak. Gewoon een achteloos wegeplaatst bord bij wat houtblokken, en zie daar...... een Kro original :D

Ga zo door........
Groetjes, Patrick. :-)
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ola Bontje, je link naar je website werkt niet. Ik denk dat je een ninja moet plaatsen na de slash ( ~) voor bontje2?

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Sorry maar mijn site is tijdelijk off-line :? Ben met die van een vriend bezig, ik zal het aanpassen in mijn profile. Thnx voor het opmerken.
Groetjes, Patrick. :-)
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Kwou gewoon ff kieke ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dit allemaal ziet er ook zeer mooi uit. De website http://www.kropot.nl heb ik dus ook al in totaal zo'n etmaal lang bekeken, en kan er niet uitgekeken raken. Voor mij is Kro gewoon een van de actieve fotograafies die zich hier op het forum bevinden. Ook de stijl van die foto's boeit me nog steeds, vooral de "middeleeuwen" foto's.

Als je goed lijkt het alsof alles behandeld is met een soort schilderijenfilter, of dat zo is weet ik niet. Kro moet dat zelf maar eens vertellen hoe is dat uitspookt.

Volgens mij zijn er hier op het forum nog veel meer mensen die ook zo'n verzameling foto's hebben maar waar wij niets vanafweten.......is dat zo?
www.studio111.nl
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Dank, dank.

Ik werk vaak met een idee voor een hele serie. Daar pas ik soms ook een filter op toe en een reeks bewerking. Meestal verpak ik dat na hem in en afgesteld te hebben in een script. Anders moet ik iedere foto 40 kliks maken voor ie klaar is.

Ik gebruik eigenlijk zoveel handelingen dat het bijna onmogelijk is dat nog uit te leggen. Het is ook niet 1 filter en dat was het. Meestal werk ik ook nog met meerdere lagen die ik dan mix, vaak zijn er elementen uit de gefilterde laag weggepoets, bv de lucht, gezichten etc.

Sterker nog, de laatste series van middeleeuwse zaken heb ik nu al van over die ganze welt vragen gekregen hoe ik dat doe, tot in de fotozaak toe. Maar deze methode, zoals gezegd, is moeilijk helemaal uit te leggen. En is ook een beetje van mij. Ik bedoel, ben er maanden zoet mee geweest voor het goed was en toonbaar. Stukje van mijn stijl, vin ik ;)

Het postwerk is toch echt belangrijjk. Een fotograaf in de fotozaak verteld mij, dat ze vroeger ook zon effect hadden in de doka, met nylonkouzen over de negatiefprojecter en dat soort gein. En of ik ff snel wilde oplepelen hoe ik dat dan op een computer dee. Ikke zei slechts vier letters - RTFM. Hij had pech, ik kende hem nog van de het moment dat ik met mijn Canon een lensje aant passen was. De blik van verachting en de Nikon om zijn nek deden mijn nekharen rijsen. Jammer voor hem, maar ik heb het geheugen van een olifant.

Weet je, alle top fotografen gebruiken eigen trucs om sfeertjes en style op niveau te brengen. Die je bij gewoon afdrukken niet krijgt. Je moest eens een palyboy foto zien zonder dat ie bewerkt is. Heb ik eens gezien. Dan weet je in een klap wat de waarde van goed postwerk is.

Ach ja, misschien gewoons eens een cursus bedenken, fotografie op Kropots wijze :) Ik heb al een zaal :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Inderdaad, ik ben daar nu zo tussen de bedrijven ook mee bezig om wat meer "zachte" sfeer in de fotos te krijgen. Alleen moet je daat ook het juiste evenement voor kunnen scoren.

Momenteel heb ik genoeg middelen in huis om daarmee verder te komen, en daar ga ik in het winterseizoen eens goed gebruik van maken.

Waarschijnlijk zal dat ook op eventphotos.nl de sfeer ten goede kunnen komen. Momenteel trappen we daar nog een hoop historie in op verzoek van de deelnemrs van toen, en uiteraard als referentie aan de klanten...... ben er nog steeds niet klaar mee potverdomme, vooral 1999 en 2000; de kodak 265 cam.
www.studio111.nl
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

De truc zit em ook in weten wat je wil. Bv in de middeleeuwse sferen. Ik wil graag zacht met warme diepe kleuren en toch veel detail en scherpte. Daarnaast, ja het kan niet op, ook graag echte diepe zwarten en mooie snoeiharde witten. Das leuk :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
capello
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 22:17
WoonplaatsCOLON Maastricht

Kropot schreefCOLON
Als muziekant moesten ze ook niet in de oefenruimte komen hoor ;) Ik laat alleen zien wat ik mooi vind. Of als ik een cursus geef.



Kro
Wil wel zo'n cursus bij jou volgen hoor!! :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar