Eerste shots met ND filter

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Een paar eerste "uitprobeersels" met mijn nieuw Haida ND. Wel is het gewenste effect te zien, maar ik had het anders gewild, dat de trein (de vage "verfstrepen" door het beeld) net iets minder vaag in beeld kwam.
Fotos zijn gemaakt met diafragma F13, sluitertijd 1,3 sec. De beelden kwamen er te donker uit, maar die zijn een stuk lichter gemaakt met lightroom.

Uiteraard ben ik niet tevreden. Hoe dit een volgende keer beter te doen? Diafragmagetal lager (F8 of lager)?

AfbeeldingIMG_5040 by Erik Dignum, on Flickr

AfbeeldingIMG_5039 by Erik Dignum, on Flickr

AfbeeldingIMG_5039 by Erik Dignum, on Flickr

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Sluitertijd op 0,5 seconde zetten :) EN een langere trein. Dat moet gezien de snelheden van de trein voldoende zijn. Edit: 2 langere treinen... :)

Het mooie van digitale fotografie is, dat je vrij snel kunt zien of je de gewenste sluitertijden haalt. :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Zoals VFRood als aangeeft. Even kijken welke sluitertijd jouw gewenste effect geeft. Ik vind dit best leuk.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ow ja.... nog een toevoeging: dit is vergelijkbaar met low light fotografie. Een witte streep zie je dan eerder dan de zwarte streep omdat op de achtergrond het groen moet worden weggedrukt. Dus je zult nooit het hele plaatje even duidelijk krijgen :)

Als de trein voor een wit gebouw langs zou rijden zou je echt een probleem krijgen, maar dat los je dan weer op door de sluitertijd te verlagen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar